Programplaner og emneplaner - Student
ERGO1300 Physical Health - Occupation and Participation Course description
- Course name in Norwegian
- Somatisk helse - aktivitet og deltakelse
- Study programme
-
Bachelor's Degree in Occupational Therapy
- Weight
- 15.0 ECTS
- Year of study
- 2018/2019
- Programme description
- Course history
-
Introduction
The course comprises treatment and rehabilitation of people with activity issues as a result of rheumatological, neurological, orthopaedic or internal medicinal illnesses or injuries. Occupational therapists can help to rehabilitate lost functionality and/or enable activity and participation. Activity analysis and methodical use of activity are important tools in this process. Emphasis is placed on disability, rehabilitation and client focus in a multicultural society.
The course consists of the following subject areas from the national curriculum, specified below as the number of credits:
- Ideas, theory and experience (2 ECTS)
- Research and development in occupational therapy (1 ECTS)
- Rehabilitative work (2 ECTS)
- Therapeutic work (3 ECTS)
- Illness and disability (7 ECTS)
Required preliminary courses
The student must have been admitted to the study programme.
Learning outcomes
Ingen forkunnskapskrav.
Teaching and learning methods
Studenten skal etter å ha fullført emnet ha følgende totale læringsutbytte definert i kunnskaper, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten har
- kunnskap om formålet med finansregnskapet
- kunnskap om International Financial Reporting Standards (IFRS) rammeverket, sentrale regnskapskonsepter og -prinsipper, samt utvalgte norske regnskapsstandarder og regulering
- solid forståelse av innholdet i utvalgte (sentrale) regnskapsregler/-standarder i IFRS, og forskjeller knyttet til god regnskapsskikk, samt utvalgte norske regnskapsstandarder og regulering
- solid forståelse av innholdet i utvalgte standarder og når de ulike standardene skal anvendes.
- kunnskap om sentrale måleproblemer og skjønn som anvendes ved bruk av regnskapsprinsipper
- kunnskap om regulering av finansregnskap
- kunnskap om hva akademisk forskning innebærer innenfor regnskapsfeltet.
Ferdigheter
Studenten kan
- gjøre rede for de sentrale regnskapsreglene under IFRS på praktiske regnskapsfaglige problemstillinger og identifisere utfordrende regnskapsposter, samt utvalgte norske regler og temaer
- anvende konsepter og prinsipper for innregning, periodisering, måling og presentasjon på praktiske regnskapsproblemstillinger
- utøve fornuftig skjønn ved anvendelse av regnskapsstandarder og - prinsipper
- redegjøre for sentrale prinsipper i IFRS rammeverket og kan sammenholde dem med regnskapsstandarder for å se om det er konsistens
- utføre enkle empiriske forskningsmetoder
Generell kompetanse
Studenten kan
- formidle sentralt fagstoff som teorier, problemstillinger og løsninger både skriftlig og muntlig i et regnskapsfaglig miljø
- stille kritiske spørsmål til regnskap, både ved utarbeidelse av regnskap og ved lesing av regnskap
Course requirements
Forelesninger, egne studier, casediskusjoner.
Assessment
Ingen arbeidskrav eller obligatoriske aktiviteter.
Permitted exam materials and equipment
Eksamen i emnet er en skoleeksamen på 5 timer.
Grading scale
Følgende hjelpemidler er tillatt:
- Revisors håndbok
- IFRS på norsk eller opptrykte standarder
- Norges Lover / særtrykk eller samlinger av lover uten kommentarer
- Skattelovsamling (Jacob Jarøy eller Ole Gjems-Onstad)
- Kalkulator (se programplan for regler som gjelder bruk av kalkulator)
Examiners
Gradert skala A - F