EPN-V2

EPS3100 European Project Semester - Supporting Courses Course description

Course name in Norwegian
European Project Semester - Supporting Courses
Study programme
European Project Semester
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2022/2023
Course history

Recommended preliminary courses

Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse

Kunnskap

Studenten:

  • har kunnskap om teknologi innen eget fagfelt og programområde og hvordan dette påvirker yrkesutøvelsen eller yrkenes utøvelse

Ferdigheter

Studenten:

  • kan med utgangspunkt i de yrkesdidaktiske prinsippene involvere elevene/lærlingene i å konkretisere mål, innhold, arbeidsmåter og vurderingsformer i forhold til den enkeltes læringsbehov
  • kan anvende dybdekompetanse i eget fagområde i utøvelsen som yrkesfaglærer

Generell kompetanse

Studenten:

  • kan dokumentere kunnskapsgrunnlaget i eget fagområde og bidra til didaktisk utvikling av egen dybdepraksis
  • kan utvikle helhetlige læringsoppgaver som bygger på relevant kompetanse for å møte ulike yrkers bruk av ny teknologi innen eget programområde
  • kjenner til retningslinjer for utdanning, forskning og yrkesetiske bruk i forsknings- og utviklingsarbeid

Required preliminary courses

None.

Learning outcomes

After completing the course, the student should have the following overall learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:

Knowledge

Upon successful completion of the course, the student knows:

  • theories of teambuilding and team roles
  • relevant project management models
  • systematic innovation theory and practices
  • sustainability frameworks and implementation in concept developments
  • the rhetorical principles for different forms of oral and written communication in English

Skills

Upon successful completion of the course, the student can:

  • collaborate in a multidisciplinary team
  • communicate effectively in both written and oral English
  • search for, synthesize, critically analyse and correctly reference sources
  • present work in progress, engage in professional discussions and offer constructive feedback
  • reflect on his/her own professional practice, team work, target achievements and learning as a basis for his/her own ongoing development.

General Competence

Upon successful completion of the course, the student can:

  • plan and carry out tasks independently and as part of a team
  • document and reflect on their knowledge, development and contribution

Content

Arbeids- og undervisningsformer vil variere og velges ut fra kap. 6 med pedagogiske og/eller yrkesbasert forankring og begrunnelse.

Praksis

  • Gjennomført og bestått 20 dager pedagogisk praksis
  • Gjennomført og bestått 20 dager yrkesfaglig dybdepraksis innen eget programområde
  • Yrkesfaglig praksis kan være forskuttert tidligere i studiet, forutsatt at arbeidskrav 4 er godkjent

Teaching and learning methods

The Supporting Courses consist of lectures, classroom teaching, group work, peer feedback and assessment, practical workshops, and individual and group assignments.

Course requirements

The following coursework requirements/compulsory activities must be completed and approved by the given deadline in order for the student to take the exam:

  • An attendance rate of at least 80% across all supporting courses, guest lectures and workshops is required to qualify for grading of the portfolio.

Assessment

The portfolio assessment for the Supporting Courses consists of six assignments:

  • Four group assignments (3-5 students), including the mid-term oral presentation.
  • Two individual assignments

All assignments are graded as a single portfolio for an individual grade. The grading happens after the last assignment and previous assignments may be improved through the semester.

The portfolio examination cannot be appealed.

Permitted exam materials and equipment

All aids are permitted, as long as the rules for source referencing are followed.

Grading scale

Grade scale A-F.

Examiners

Emnet omhandler læringsstrategier, yrkeskvalifisering, yrkesforankring og dokumentasjon av yrkesfaglig dybde.

Emnet består av 20 studiepoeng yrkesfag

Course contact person

Før eksamen kan avlegges må emne YLTI1000 være bestått. I tillegg må alle arbeidskrav knyttet til dybde i yrkesfaget være vurdert til godkjent (arbeidskrav 11, 16, og 17). Samt arbeidskrav 7 og 15 som er tverrfaglige progresjonsoppgaver.