EPN-V2

EPS3100 European Project Semester - Supporting Courses Course description

Course name in Norwegian
European Project Semester - Supporting Courses
Study programme
European Project Semester
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2021/2022
Course history

Recommended preliminary courses

Arbeidskrav

Arbeidskrav 17 YF Dokumentasjon av yrkesfaglig dybdekompetanse del 2:

  • Arbeidsform: Fortsettelse av oppgave 16 med individuell skriftlig dokumentasjon av dybdekompetanse gjennom prosjektarbeid. Skriftlig dokumentasjon tilsvarende 4000-5000 ord + vedlegg og fundert på ca. 1100 sider litteraturhenvisning eller tilsvarende (se avsnitt om arbeidskrav i programplanen).

Arbeidskrav 18 YF/PF Tverrfaglig undervisningsoppgave innen dybde og ny teknologi:

  • Arbeidsform: individuell skriftlig undervisningsoppgave og refleksjon, omfang tilsvarende 2500-2800 ord + kilder og faglitteratur og kilder tilsvarende 400 sider (se avsnitt om arbeidskrav i programplanen). Undervisningsoppgaven kan etter avtale med faglærer gjennomføres i gruppe, med en individuell refleksjon med omfang på 500-700 ord.

Arbeidskrav 19 YF/PF Refleksjonsnotat over pedagogisk praksis:

  • Arbeidsform: skriftlig individuell oppgave i form av refleksjonsnotat over pedagogisk praksis i studiet, omfang 1000-1200 ord + vedlegg i form av to selvvalgte undervisningsplaner fra veiledet pedagogisk praksis. Eget læringsutbytte skal i refleksjonsnotatet belyses i forhold til nasjonalt kvalifikasjonsrammeverk (NKR) for livslang læring (se avsnitt om arbeidskrav i programplanen).

Alle arbeidskrav må være godkjent før eksamen kan avlegges. Et ikke-godkjent arbeidskrav kan omarbeides og leveres til godkjenning ytterligere en gang.

Krav til deltakelse

Det er 80 prosent oppmøteplikt på fellessamlinger og gruppesamlinger. Studenter med mer enn 20 prosent fravær fra faglige aktiviteter får ikke avlegge eksamen i pågående semester. Gyldig fravær dokumentert med for eksempel sykemelding, gir ikke fritak for kravet om deltakelse. Gyldig fravær kan kompenseres etter avtale med den aktuelle faglæreren

Praksis

Praksis må være gjennomført før eksamen kan avlegges.

Required preliminary courses

None.

Learning outcomes

On completion of the course, the student has the following learning outcomes, defined as knowledge, skills, and general competence.

Knowledge

The student knows:

  • Theories of teambuilding and team roles.
  • Relevant project management models.
  • Systematic innovation theory and practices.
  • Sustainability frameworks and implementation in concept developments.
  • The rhetorical principles for different forms of oral and written communication in English.

Skills

The student can:

  • Collaborate in a multidisciplinary team.
  • Communicate effectively in both written and oral English.
  • Search for, synthesize, critically analyse and correctly reference sources.
  • Present work in progress, engage in professional discussions and offer constructive feedback.
  • Reflect on his/her own professional practice, team work, target achievements and learning as a basis for his/her own ongoing development.

General Competence

The student can:

  • Plan and carry out tasks independently and as part of a team.
  • Document and reflect on their knowledge, development and contribution.

Content

Individuell muntlig eksamen, ca. 30 minutter. Eksamen tar utgangspunkt i innlevert og godkjent dokumentasjon av dybdekompetanse i Arbeidskravene 17, 18 og refleksjonsnotatet i arbeidskrav 19 (Dokumentasjonen danner grunnlaget for muntlig eksamen og må være innlevert til fastsatte frister, samt være godkjent før studenten kan gå opp til muntlig eksamen).

Ny og utsatt eksamen

  • Ny og utsatt eksamen gjennomføres som ordinær eksamen.
  • Studentens rettigheter og plikter ved ny/utsatt eksamen framgår av forskrift om studier og eksamen ved OsloMet - storbyuniversitetet . Studenter er selv ansvarlige for å melde seg opp til eventuell ny/utsatt eksamen på Studentweb.

Teaching and learning methods

The Supporting Courses consist of lectures, classroom teaching, group work, peer feedback and assessment, practical workshops, and individual and group assignments.

Course requirements

An attendance rate of at least 80% across all supporting courses, guest lectures and workshops is required to qualify for grading of the portfolio.

Mid-term oral presentation is obligatory coursework, must be approved to qualify for final grading.

Assessment

Emnet omhandler læringsstrategier, yrkeskvalifisering, yrkesforankring og dokumentasjon av yrkesfaglig dybde.

Emnet består av 20 studiepoeng yrkesfag

Permitted exam materials and equipment

All forms of support materials are permitted. All source material must be appropriately referenced.

Grading scale

Før eksamen kan avlegges må emne YLTI1000 være bestått. I tillegg må alle arbeidskrav knyttet til dybde i yrkesfaget være vurdert til godkjent (arbeidskrav 11, 16, og 17). Samt arbeidskrav 7 og 15 som er tverrfaglige progresjonsoppgaver.

Examiners

Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse

Kunnskap

Studenten:

  • har kunnskap om teknologi innen eget fagfelt og programområde og hvordan dette påvirker yrkesutøvelsen eller yrkenes utøvelse

Ferdigheter

Studenten:

  • kan med utgangspunkt i de yrkesdidaktiske prinsippene involvere elevene/lærlingene i å konkretisere mål, innhold, arbeidsmåter og vurderingsformer i forhold til den enkeltes læringsbehov
  • kan anvende dybdekompetanse i eget fagområde i utøvelsen som yrkesfaglærer

Generell kompetanse

Studenten:

  • kan dokumentere kunnskapsgrunnlaget i eget fagområde og bidra til didaktisk utvikling av egen dybdepraksis
  • kan utvikle helhetlige læringsoppgaver som bygger på relevant kompetanse for å møte ulike yrkers bruk av ny teknologi innen eget programområde
  • kjenner til retningslinjer for utdanning, forskning og yrkesetiske bruk i forsknings- og utviklingsarbeid

Course contact person

Arbeids- og undervisningsformer vil variere og velges ut fra kap. 6 med pedagogiske og/eller yrkesbasert forankring og begrunnelse.

Praksis

  • Gjennomført og bestått 20 dager pedagogisk praksis
  • Gjennomført og bestått 20 dager yrkesfaglig dybdepraksis innen eget programområde
  • Yrkesfaglig praksis kan være forskuttert tidligere i studiet, forutsatt at arbeidskrav 4 er godkjent