Programplaner og emneplaner - Student
ENT4100 Searching for value-creating ideas Course description
- Course name in Norwegian
- Søking etter verdiskapende ideer
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2024/2025
- Course history
-
- Curriculum
-
FALL 2024
- Schedule
- Programme description
-
Introduction
Vurderingsinnhold: Læringsutbyttene.
Vurderingsform: Kombinert vurdering:
Del 1) Vurderte kliniske studier. Det er krav om obligatorisk tilstedeværelse i kliniske studier. Fravær utover 10 prosent må tas igjen etter avtale med praksisveileder og praksisstedet. Fravær utover 20 prosent medfører at emnet vurderes til ikke bestått
Del 2) Utrykningsprøve, teoretisk og praktisk prøve i utrykningskjøring arrangert av Statens vegvesen. Teoretisk prøve i utrykningskjøring skal avlegges før den praktiske prøven jf. utrykningsforskriften § 2
Studenten må bestå både del 1 kliniske studier og del 2 utrykningsprøve for å bestå emnet som helhet. Dersom studenten får ikke bestått i én av delene må denne delen tas på nytt.
-
Required preliminary courses
Bestått/ikke bestått
-
Learning outcomes
Del 1) Midt- og sluttvurdering gjennomføres av praksisveileder. Kontaktlærer fra universitetet deltar i midt- og sluttvurdering etter kriterier beskrevet i Manual for kliniske studier. Endelig vedtak om bestått/ikke bestått fattes av universitetet.
Del 2) Teoretisk og praktisk prøve vurderes av sensorer hos Statens vegvesen.
-
Teaching and learning methods
Følgende studentaktive undervisnings- og læringsformer vil bli brukt:
- Gruppearbeidsprosjekt (mulighetsstudie)
- Muntlig og skriftlig presentasjon (mulighetsstudie)
- Kunde- og brukerintervjuer og observasjoner
- Forelesninger
- Gjesteforelesere
- Workshop
Grupper av studenter skal gjennomføre fire mulighetsstudier i løpet av semesteret for å skaffe seg praktisk kunnskap og ferdigheter i å lete etter og vurdere ideer eller utfordringer på et tidlig stadium. Studentene blir inndelt i nye grupper for hver mulighetsstudie. Målet er at studentene skal få muligheten til å samarbeide med alle sine medstudenter i løpet av semesteret.
De fire mulighetsstudiene inneholder noe ulike utfordringer: egne ideer og problemer, ideer fra eksterne forretningspartnere, ideer fra partnere i offentlig sektor, anvendelse av designtenkning eller andre egnede metoder ut fra studentens egne ideer.
-
Course requirements
Følgende arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter må være godkjent før studenten kan framstille seg til eksamen:
- Arbeidskrav 1: Undervisningen i emnet er obligatorisk. Minimumskravet til oppmøte er 70 prosent aktiv deltakelse.
- Arbeidskrav 2: Innlevering av 4 gruppeoppgaver på 1-5 sider samt presentasjon av disse oppgavene i undervisningen. Detaljer rundt innholdet i hver oppgave presenteres ved semesterstart.
- Arbeidskrav 3: Innlevering av individuell skriftlig refleksjonsoppgave på et gitt fokusområde (maks 3 sider). Detaljer rundt dette gis ved semesterstart.
Alle arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter må være gjennomført og godkjent innen den fastsatte fristen for at studenten skal kunne framstille seg til eksamen. Dersom ett eller flere arbeidskrav ikke er godkjent, gis studentgruppen anledning til å levere en forbedret versjon innen angitt frist.
-
Assessment
Eksamen i emnet er en individuell semesteroppgave knyttet til erfaringen fra emnet. Detaljer rundt semesteroppgaven gis ved semesterstart.
Semesteroppgaven skal ha et omfang på 4000 ord (+/- 10 prosent) eksklusiv forside, innholdsfortegnelse, referanser og eventuelle vedlegg. Skrift og skriftstørrelse: Arial eller Calibri, 12 poeng. Linjeavstand: 1,5. Semesteroppgaven kan skrives på norsk eller engelsk.
En student kan ved ikke bestått levere omarbeidet versjon av oppgaven til sensur én gang.
-
Permitted exam materials and equipment
Alle hjelpemidler tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges.
-
Grading scale
Gradert skala A - F
-
Examiners
Det benyttes intern og ekstern sensor til sensureringen av besvarelsene.
Et uttrekk på minst 25 % av besvarelsene sensureres av to sensorer. Karakterene på disse samsensurerte besvarelsene skal danne grunnlag for å fastsette nivå på resten av besvarelsene.