EPN-V2

ENT4000 Entrepreneurship 1: Introduction to entrepreneurship   Course description

Course name in Norwegian
Entrepreneurship 1: Introduction to entrepreneurship  
Study programme
Master's Degree Programme in Entrepreneurship
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2025/2026
Course history

Introduction

This course is an introduction to entrepreneurship and covers entrepreneurial theories, concepts and practices. The course introduces how to identify challenges in society and evaluate new solutions to these identified challenges. Perspectives on value creation for others, entrepreneurship and innovation are emphasized. The course also provides experience in entrepreneurial work methods including design thinking, introduction to market research and feasibility studies.

Students are expected to create ideas and validate their value creation potential in contact with real stakeholders. Throughout the course, students are presented with different entrepreneurial theories, tools and frameworks and are expected to make use of them in their work. The course challenges the students to step outside their comfort zone, expose themselves to a high degree of uncertainty and develop their entrepreneurial competencies and mindset. The goal of the course is to develop the students’ ability to identify, create and evaluate entrepreneurial opportunities that can create value for others.

Language of instruction is Norwegian or English.

Required preliminary courses

Arbeidsmåtene i emnet bygger på studentenes erfaringsbaserte og praksisnære kunnskap og skal bidra til å åpne for refleksjon og læreprosesser. Emnet inneholder en stor grad av selvstudier og det forutsettes at studenten møter forberedt til alle samlinger. Studenten veksler mellom ulike læringsarenaer, og studentaktiviteter foregår både på universitetet, på arbeidsplassen og ved bruk av digitale læringsplattformer.

Gjennom hele emnet skal studenten arbeide med oppgaver knyttet til emneplanens seks innholdskomponenter. Oppgavene skal presenteres og bearbeides i studiegruppene og inngår i studentaktive læringsformer med hverandrevurdering og medstudentrespons. Målet med oppgavene er økt handlingskompetanse, refleksjon og begrunnelser for valg, samt øke evne til muntlig og kroppslig erfaringsdeling.

Det legges opp til varierte undervisnings- og arbeidsformer i forpliktende samarbeid med arbeidsplassen, eksempelvis individuelt arbeid som forberedesel til undervisninge og skriftlige refleksjoner i etterkant, gruppearbeid, seminar, praktiske øvelser, ekskursjoner, forelesninger og veiledning.

Praksis

Praksisstudiet fordrer at studentene benytter arbeidsformer som understøtter læringsutbyttebeskrivelsene i og på tvers av kunnskapsområder. Praksisstudiet skal bidra til selvstendighet, trygghet og til å kunne ta ansvar i utøvelse av pedagogisk ledelse og faglig arbeid i barnehagen med en særlig vektlegging av profesjonsetiske problemstillinger.

Fordeling av praksisperiodene:

3. semester: 15 dager praksis i ekstern barnehage, veiledet og vurdert av praksislærer og faglærer.

4. semester 10 dager praksis i ekstern barnehage, veiledet og vurdert av praksislærer og faglærer.

Learning outcomes

After completing the course, the student should have the following overall learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:

Knowledge

The student has

  • in-depth knowledge about innovation, entrepreneurship and value creation
  • a high level of knowledge about the identification and seizing of value creation opportunities. This includes an ability to identify needs and challenges that need to be considered.
  • specialized understanding of the challenges and opportunities related to entrepreneurship
  • an in-depth understanding of the impact and implications of innovation and entrepreneurship on people, profit and planet
  • a high level of knowledge about idea generation, evaluation and how to create a product or service that can meet needs in the market

Skills

The student is capable of

  • identifying and understanding users’ or customers’ problems and creating new solutions to identified problems
  • assessing and evaluating the commercialization potential of an idea, and the potential consequences and effects of entrepreneurial action on target communities, the markets, the environment and society at large
  • participating in teamwork and driving teamwork forward in entrepreneurial environments
  • using and explaining entrepreneurial tools and processes, such as design thinking and business modelling

General competence

The student can

  • explore and experiment with creative and innovative approaches
  • apply knowledge and skills when creating or seizing opportunities
  • communicate and master theoretical concepts, language and different forms of expression
  • identify and assess individual and group strengths and weaknesses and give and receive feedback in a group
  • use reflection as a tool to learn from experiences

Teaching and learning methods

Individuell muntlig eksamen som bygger på oppgavene i emnet, varighet inntil 30 minutter, hvorav om lag 15 minutter til presentasjon og om lag 15 minutter til etterfølgende faglig samtale.

Ny/utsatt eksamen gjennomføres på samme måte som ved ordinær eksamen. Til første ny/utsatte eksamen presenterer studenten en omarbeidet versjon av presentasjonen. Ved senere forsøk må ny presentasjon fremlegges. Studentens rettigheter og plikter ved ny/utsatt eksamen framgår av forskrift om studier og eksamen ved OsloMet. Studenter er selv ansvarlige for å melde seg opp.

Course requirements

After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and competence:

Knowledge

The student is capable of:

  • explaining the structure and purpose of data structures such as tables, lists, stacks, different types of queues, heaps, hash tables, different types of trees, graphs and files
  • explaining the function and efficiency of different variants of algorithms for counting, entering, searching for, deleting, traversing, sorting, optimising and compressing data

Skills

The student is capable of:

  • analysing, designing, and implementing data structures, and evaluate which data structures are suited for specific tasks
  • analysing, designing, implementing and using the algorithms required to solve specific tasks
  • using both self-developed and standardised algorithms and data structures to solve complex and complicated problems

General competence

The student is capable of:

  • participating in discussions and providing advice on what data structures and algorithms are most expedient in different situations
  • communicating the importance and necessity of using good structures and efficient algorithms in programming projects

Assessment

The exam in the course is an individual term paper related to the experience from the course.

The term paper must have a scope of 4000 words (+/- 10 per cent) excluding front page, table of contents, references and any appendices. Font and font size: Arial or Calibri, 12 points. Line spacing: 1,5 point. The term paper can be written in Norwegian or English.

Students awarded a fail grade are given one opportunity to submit an improved version of the term paper for assessment.

Permitted exam materials and equipment

Eksamen vurderes etter gradert skala fra A til E for bestått og F for ikke bestått.

Grading scale

Exam autumn 2020 due to Covit-19:

A two part exam:

1.Portifolio examination and

2.An individual one hour digital home exam.

Both parts must be passed and passed in the same semester to pass the course.

[Exam earlier:]

An individual three-hour written exam.

The exam result can be appealed.

Examiners

Innholdet i emnet er organisert i følgende hovedområder, der fagdidaktikk og fokus på samspill og på de yngste barna inngår i alle hovedområdene:

  • Identifisere lek- og læringsmiljøer i barnehagen og nærmiljøet, inkludert natur og urbane miljøer ut i fra muligheter for naturfaglig utforsking og allsidige bevegelsesutfordringer
  • Barns fysisk vekst, utvikling og motorisk læring
  • Kroppslig lek
  • Biologisk mangfold, økologi og bærekraftig utvikling
  • Fysiske fenomener, teknologi og utforskende lek i barnehagen
  • Helse; fysisk aktivitet, kosthold og livsmestring og etikk