Programplaner og emneplaner - Student
ENGC6110 English 1 for Primary School Teachers - Module 1 Course description
- Course name in Norwegian
- Engelsk 1, trinn 1-7 Emne 1
- Study programme
-
English 1 for Primary School Teachers
- Weight
- 15.0 ECTS
- Year of study
- 2019/2020
- Curriculum
-
FALL 2019
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
One internal examiner. External examiners are used regularly.
Required preliminary courses
Morten Opsahl
Learning outcomes
Emnet er ekvivalent (overlapper 10 studiepoeng) med BYTS1400 Byggeteknikk.
Ved praktisering av 3-gangers regelen for oppmelding til eksamen teller forsøk brukt i ekvivalente emner
Content
Emne 1 er en innføring i engelsk språk med vekt på arbeid i klasserommet med de grunnleggende ferdighetene å kunne lytte til, forstå og snakke engelsk. Ordinnlæring og bruk av enkle setningsmønstre står sentralt og utvikling av tjenlige lytte- og talestrategier. Det gjør også grunnleggende fonetikk og intonasjon og utvikling av fonologisk bevissthet. Et gjennomgående tema i dette som i emne 2 er vurdering av elevenes læringsutbytte med veiledning, kartlegging av ferdigheter, tilpasset opplæring og pedagogisk bruk av IKT. Språkopplæringen er knyttet til et rikt utvalg tekster i ulike sjangere og læreverk som brukes i skolen, både i form av bøker og digitale ressurser.
Emne 1 fokuserer på
- grunnleggende ferdigheter med vekt på muntlig språkbruk
- ordinnlæring og enkle setningsmønstre
- vurdering av elevenes læringsutbytte
- kunnskap om lytte- og talestrategier og tilpasset opplæring
- kartleggingsmateriell for begynneropplæringen
- læringsressurser (rim, regler, sanger, fortellinger, eventyr, bildebøker)
Teaching and learning methods
Siden elevenes muntlige kommunikasjon på engelsk er vektlagt, og siden det er viktig for engelsklæreren å kunne være en god språkmodell for elevene, er én av samlingene i emne 1 lagt til York. Dette studieoppholdet er en integrert del av studiet og er ment å gi deltakerne en sjanse til å bruke engelsk i autentiske situasjoner. De studentene som er forhindret i å delta, gjennomfører alternative arbeidskrav.
Det øvrige studiearbeidet i emne 1 består av selvstudium av pensumlitteratur, innlevering av arbeidskrav (Assignments) på OsloMets digitale læringsplattform og deltakelse i forumdiskusjoner (Discussions). På samlingene blir fagstoff gjennomgått, og tid blir avsatt til erfaringsdeling og utprøving av læringsaktiviteter. Det blir rikelige anledninger til å øve opp sine muntlige språkferdigheter i begge emnene.
Praksis
Det inngår ikke obligatorisk praksis i emne 1, men det forutsettes at deltakerne prøver ut og reflekterer over læringsaktiviteter og vurderingsformer i egen eller lånt klasse.
Course requirements
Følgende arbeidskrav må være godkjent før eksamen i emnet kan avlegges.
Tre oppgaver (Assignments):
- Oppgave relatert til ordlæring i tre deler: (A) individuell gjennomføring av aktivitet i egen klasse, (B) minimum to bidrag til forumdiskusjon med refleksjon omkring klasseromsaktivitet og (C) individuell muntlig refleksjon med rapport fra framlegg og diskusjon om ordlæring i eget lærerkollegium levert som tre til fem minutters lydfil.
- Oppgave i tilknytning til utvikling av elevers muntlige ferdigheter. Oppgaven er individuell og skriftlig med omfang på ca. 800-1000 ord.
- Oppgave knyttet til lesing og muntlig kommunikasjon i to deler: (A) minimum tre bidrag i forumdiskusjon om bruk av bildebok i klasserommet og (B) individuell fagartikkel om etterlesingsaktiviteter med omfang på 800-1000 ord.
- Arbeidsprogram med tilhørende arbeidskrav for studenter som ikke har anledning til å være med på samlingen i York. Dette fastsettes av faglærer.
For utfyllende informasjon om arbeidskrav, se programplanen.
Assessment
ENGC6110 Engelsk 1, trinn 1-7, emne 1. Individuell skriftlig hjemmeeksamen.
Avsluttende vurdering i emnet gjennomføres i høstsemesteret. Eksamen er en individuell skriftlig hjemmeeksamen. Hjemmeeksamen går over én uke (syv dager). Oppgavens omfang skal være om lag 2000 ord.
Ny/utsatt eksamen
Ny/utsatt eksamen gjennomføres på samme måte som til ordinær eksamen. Studentens rettigheter og plikter ved ny/utsatt eksamen framgår av Forskrift om studier og eksamen ved OsloMet. Studenter er selv ansvarlige for å melde seg opp til eventuell ny/utsatt eksamen.
Permitted exam materials and equipment
Alle hjelpemidler tillatt.
Grading scale
Vurderingsuttrykk: Gradert karakter, A-F.
Vurderingskriterier
A: Viser fremragende kunnskaper og ferdigheter innenfor kompetanseområdene i engelsk. Viser fremragende evne til refleksjon og selvstendig tenkning i forhold til læringsmål, fagets egenart og tilrettelegging av et godt læringsmiljø.
B: Viser meget gode kunnskaper og ferdigheter innenfor kompetanseområdene i engelsk. Viser meget god evne til refleksjon og selvstendig tenkning i forhold til læringsmål, fagets egenart og tilrettelegging av et godt læringsmiljø.
C: Viser gode kunnskaper og ferdigheter innenfor kompetanseområdene i engelsk. Viser god evne til refleksjon og selvstendig tenkning i forhold til læringsmål, fagets egenart og tilrettelegging av et godt læringsmiljø.
D: Viser begrensede kunnskaper og ferdigheter innenfor kompetanseområdene i engelsk. Viser begrenset evne til refleksjon og selvstendig tenkning i forhold til læringsmål, fagets egenart og tilrettelegging av et godt læringsmiljø.
E: Tilfredsstiller minimumskravene til kunnskaper og ferdigheter innenfor kompetanseområdene i engelsk. Viser noe evne til refleksjon og selvstendig tenkning i forhold til læringsmål, fagets egenart og tilrettelegging av et godt læringsmiljø.
F (Ikke bestått): Har utilstrekkelig kunnskaper og ferdigheter innenfor kompetanseområdene i engelsk. Viser dårlig evne til refleksjon og selvstendig tenkning i forhold til læringsmål, fagets egenart og tilrettelegging av et godt læringsmiljø.
Examiners
Eksamen vurderes av to interne sensorer. Tilsynssensor kvalitetssikrer eksamensoppgaven.
Admission requirements
Se programplanen.