Programplaner og emneplaner - Student
ENGA6200 English 2 for Upper Primary and Secondary School Teachers – Module 2 Course description
- Course name in Norwegian
- Engelsk 1, trinn 5–10, emne 2
- Study programme
-
English 1 for Upper Primary and Lower Secondary School Teachers
- Weight
- 15.0 ECTS
- Year of study
- 2024/2025
- Curriculum
-
SPRING 2025
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Lectures, seminars, supervision, and self-study. All students will be allocated a supervisor.
Recommended preliminary courses
Not relevant.
Learning outcomes
The following coursework requirement must have been approved in order for the student to take the examination:
- Project description for the bachelor’s thesis, scope 1,000 words (+/- 10%).
- Completed supervision, three compulsory supervision sessions out of the four sessions offered.
Content
Pass-fail.
Teaching and learning methods
The course SYKK/SYKPPRA21 and SYKK/SYKPPRA30 complement each other. In this course, the students will practice independence in planning, carrying out and assessing nursing in acute and chronically ill patients. The prevention of complications and early detection of deterioration in the patients’ condition are key elements. Quality development, patient safety and ethics and health gudiance are also part of the course. You will complete 8 weeks of practical training in this course.
Course requirements
Følgende arbeidskrav må leveres på engelsk og må være godkjent før eksamen i emnet kan avlegges:
- Individuell oppgave relatert til vurdering av elevtekst, med fokus på grammatikk (del A: språklig analyse av skriftlige tekster og skriftlig vurdering av elevtekst i gruppe, 500-700 ord; del B: individuell beskrivelse av opplegg knyttet til videre arbeid med spesifikke problemområder, som lyd- eller videofil, 5-7 minutter).
- Gruppeoppgave relatert til lesning og pedagogisk bruk av IKT-verktøy etter opplæring (utforming av en digital læringsressurs, for elevenes utvikling av leseferdigheter, om lag 15 min.)
- Individuell oppgave relatert til utviklingen av elevenes grunnleggende ferdigheter (5.-10. trinn), med vekt på relevant språklæringsteori og utvikling av egen praksis (del A: prosjektbeskrivelse og oppsummering av tilbakemeldinger fra eget kollegium på 500 ord +/- 10%; del B: utkast til rapport om eget utviklingsprosjekt med vekt på relevant språklæringsteori, læringsmål og vurderingspraksis på 1000 ord +/- 10%).
Studenter som ikke har anledning til å være med på samlingen i York gjennomfører et arbeidsprogram med tilhørende arbeidskrav. Dette fastsettes av faglærer.
For utfyllende informasjon om arbeidskrav, se emneplanens hoveddel.
Assessment
Avsluttende vurdering i emnet gjennomføres i vårsemesteret.
Eksamen er en individuell skriftlig innlevering med påfølgende muntlig eksamen i gruppe.
Den skriftlige innleveringen består av en revidert og utvidet versjon av arbeidskrav 3 (rapport om eget utviklingsprosjekt). Omfang én uke. 1500 ord +/- 10%.
Muntlig eksamen gjennomføres som en muntlig presentasjon i gruppe basert på den skriftlige innleveringen. Omfang 40-45 minutter per gruppe.
Eksamensspråket er engelsk.
Det gis en endelig individuell karakter etter at den påfølgende muntlige presentasjonen er gjennomført.
Ny/utsatt eksamen
Ny/utsatt eksamen gjennomføres på samme måte som til ordinær eksamen. Dersom det ikke kan dannes en gruppe gjennomføres eksamen som en individuell eksamen.
Studentens rettigheter og plikter ved ny/utsatt eksamen framgår av Forskrift om studier og eksamen ved OsloMet. Studenter er selv ansvarlige for å melde seg opp til eventuell ny/utsatt eksamen.
Permitted exam materials and equipment
Alle hjelpemidler tillatt.
Grading scale
Practical training has requirements for attendance 90 %. The student fills in a self-presentation for the start of the practice and self-assessment for the mid- and final assessment. Other compulsory activities included in the assessment of practical training are:
- SF-unit.
- Digital seminar (nutrition).
Examiners
Assessment in practical training.
The assessment takes its point of departure in given criteria based on learning outcomes for the course, criteria for failing the practical training, criteria for suitability assessment and compulsory activities carried throughout the practical training. Students’ practical training can only be assessed if their attendance is sufficiently high (90%). For more information, see the general part of the programme description about the assessment of practical training.
If the student has failed the practical training, the whole practical training course must be retaken. This includes associated requirements.