Programplaner og emneplaner - Student
ELTS2100 Electronics Course description
- Course name in Norwegian
- Elektronikk
- Study programme
-
Bachelor’s Programme in Electrical Engineering
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2019/2020
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Emnet inneholder 2 studiepoeng fysikk.
Required preliminary courses
Ingen ut over opptakskrav.
Learning outcomes
Etter å ha gjennomført dette emnet har studenten følgende læringsutbytte, definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- kjenner til virkemåte og egenskaper til sentrale elektronikk-komponenter
- har kunnskap om oppbygging av elementære forsterkere og kunne analysere disse
- kjenner til hvordan større systemer kan bygges opp av elementære kretser
- har kunnskap om Analog/Digital-omforming og Digital/Analog-omforming
- har kunnskap om oppbyggingen av strømforsyninger
- kjenner til design med hensyn på EMC, støy og jording
- kjenner til frekvensrespons og kunne designe filtre
Ferdigheter
Studenten kan
- lese og kople opp etter et skjema og drive nødvendig feilsøking
- diskutere en kretsløsning og forklare hvordan den virker
- bruke leverandørmanualer og datablad på egen hånd
- anvende DAK-verktøy til skjemategning, simulering og utlegg
Generell kompetanse
Studenten
- kan analysere et problem og spesifisere en løsningsmetodikk
- kan drøfte og diskutere ulike valg av løsningsmetode
- har grunnleggende kunnskaper innen moderne konstruksjonsmetodikk og komponenter som benyttes ved industriell elektronikk
Teaching and learning methods
Teoriundervisning, laboratoriearbeid, samt et mindre prosjekt med presentasjon og rapport. Øvinger på PC inngår i lab og prosjekt. Rapporter skal være skrevet på engelsk. Teoretiske øvinger er frivillige.
Course requirements
Design has evolved into a discipline that aims to make a positive impact in many different aspects of nature and society. As a result, designers find themselves in increasingly cross-disciplinary and multimodal environments, where they need to discover, investigate, define problems, and support claims based on evidence gained through universal scientific and academic practices. In this course, students will gain the ability to conduct scientific design research and develop an understanding of its relevance to practice.
Assessment
Admission to the Master's programme.
Permitted exam materials and equipment
After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:
Knowledge
The student has knowledge of
- the philosophical underpinnings of scientific research
- various theories and methods in science and design research
- ethical implications of scientific and professional work
Skills
The student is able to
- plan and complete their own research projects
- identify, discuss and evaluate relevant research theories and methods
- integrate academic scientific methods and rigor in practice based and creative research
- write articles according to universal academic standards
General competence
The student
- has a developed understanding of academic and practical design research and its relevance to practice
Grading scale
The most important teaching and learning methods for this course are lectures, seminars, group work, self-study, studio work and tutoring.
Examiners
The following required coursework must be approved before the student can take the exam:
- Attendance of minimum 80%
- 2 milestone deliverables (oral presentation and/or written)
- One written assignment (2500 - 4000 words)