EPN-V2

ELTS2100 Electronics Course description

Course name in Norwegian
Elektronikk
Study programme
Bachelor’s Programme in Electrical Engineering
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2019/2020
Course history

Introduction

Emnet inneholder 2 studiepoeng fysikk.

Required preliminary courses

Ingen ut over opptakskrav.

Learning outcomes

Etter å ha gjennomført dette emnet har studenten følgende læringsutbytte, definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten

  • kjenner til virkemåte og egenskaper til sentrale elektronikk-komponenter
  • har kunnskap om oppbygging av elementære forsterkere og kunne analysere disse
  • kjenner til hvordan større systemer kan bygges opp av elementære kretser
  • har kunnskap om Analog/Digital-omforming og Digital/Analog-omforming
  • har kunnskap om oppbyggingen av strømforsyninger
  • kjenner til design med hensyn på EMC, støy og jording
  • kjenner til frekvensrespons og kunne designe filtre

Ferdigheter

Studenten kan

  • lese og kople opp etter et skjema og drive nødvendig feilsøking
  • diskutere en kretsløsning og forklare hvordan den virker
  • bruke leverandørmanualer og datablad på egen hånd
  • anvende DAK-verktøy til skjemategning, simulering og utlegg

Generell kompetanse

Studenten

  • kan analysere et problem og spesifisere en løsningsmetodikk
  • kan drøfte og diskutere ulike valg av løsningsmetode
  • har grunnleggende kunnskaper innen moderne konstruksjonsmetodikk og komponenter som benyttes ved industriell elektronikk

Teaching and learning methods

Teoriundervisning, laboratoriearbeid, samt et mindre prosjekt med presentasjon og rapport. Øvinger på PC inngår i lab og prosjekt. Rapporter skal være skrevet på engelsk. Teoretiske øvinger er frivillige.

Course requirements

Design has evolved into a discipline that aims to make a positive impact in many different aspects of nature and society. As a result, designers find themselves in increasingly cross-disciplinary and multimodal environments, where they need to discover, investigate, define problems, and support claims based on evidence gained through universal scientific and academic practices. In this course, students will gain the ability to conduct scientific design research and develop an understanding of its relevance to practice.

Assessment

Admission to the Master's programme.

Permitted exam materials and equipment

After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:

Knowledge

The student has knowledge of

  • the philosophical underpinnings of scientific research
  • various theories and methods in science and design research
  • ethical implications of scientific and professional work

Skills

The student is able to

  • plan and complete their own research projects
  • identify, discuss and evaluate relevant research theories and methods
  • integrate academic scientific methods and rigor in practice based and creative research
  • write articles according to universal academic standards

General competence

The student

  • has a developed understanding of academic and practical design research and its relevance to practice

Grading scale

The most important teaching and learning methods for this course are lectures, seminars, group work, self-study, studio work and tutoring.

Examiners

The following required coursework must be approved before the student can take the exam:

  • Attendance of minimum 80%
  • 2 milestone deliverables (oral presentation and/or written)
  • One written assignment (2500 - 4000 words)