Programplaner og emneplaner - Student
ELI2600 Medical signals and images Course description
- Course name in Norwegian
- Medisinske signaler og bilder
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2020/2021
- Course history
-
- Curriculum
-
SPRING 2021
- Schedule
- Programme description
-
Introduction
General introduction to Railway Engineering.
Elective courses are set up under precondition that there are enough students in the course.
-
Recommended preliminary courses
One internal examiner. External examiners are used regularly.
-
Required preliminary courses
Ingen utover opptakskrav
-
Learning outcomes
Etter å ha gjennomført dette emnet har studenten følgende læringsutbytte, definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse. Studenten skal:
Kunnskap
· Forstå sammenhengen mellom systemers impulsrespons og frekvensrespons
· Forstå at bilder er 2D signaler og kan analyseres på tilsvarende måte som tidssignaler.
· Forstå sammenhengen mellom oppløsning, impulsrespons, punktspredefunksjon og frekvensrespon
· Vite hvordan bølger beskrives og forstå refleksjon, brytning og dempning av bølger
· Forstå hvordan et ultralydbilde blir dannet, hvordan signalene sendes og mottas
· Forstå hvordan Røntgenstråler genereres og et røntgenbilde blir dannet
· Forstå hvordan tomografiske data blir samlet inn og hvordan de brukes til rekonstruksjon av bildet, både i røntgen og nukleærmedisinske CT bilder
· Forstå prinsippene for magnetisk resonans og hvordan bildene dannes i MRI.
Ferdigheter
- Kan beskrive og analysere signaler vha. Fouriertransformen.
· Være i stand til å frekvensanalysere signaler og behandle de på en optimal måte
- Kan digitalisere signaler vha. sampling og A/D-konvertering.
· Kan forklare forskjellen mellom diagnostisk og teknisk bildekvalitet
· Forstå hvordan bilder rekonstrueres fra måledata
· Kan bruke en ultralydmaskin og sette innstillinger for optimal bildekvalitet
Generell kompetanse
· Være i stand til å behandle et målesignal for å optimere informasjonen
· Være i stand til å vurdere teknisk kvalitet av et bilde for å optimere diagnostisk kvalitet
-
Content
Christopher Schive
-
Teaching and learning methods
After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:
Knowledge
The student:
- is familiar with superstructures and substructures, track geometry, track components, points, welded tracks, and track-train interaction
Skills
The student:
- is capable of designing a track geometry plan
- is capable of assisting in the planning and prioritisation of maintenance of a section of track
- understands how the various railway components interact and affect each other
General competence
The student:
- understands the main principles of design, construction and maintenance of railway tracks
- has a general understanding of the railways as a system
-
Course requirements
Lectures, exercises and excursions.
-
Assessment
Eksamen våren 2021 pga Covid-19:
Individuell digital hjemmeeksamen på 3 timer, i tillegg 30 min til opplastning og scanning. Eksamen kan påklages.
Ved kontinuasjonseksamen kan muntlig eksamen benyttes.
[Eksamen tidligere:
Individuell skriftlig eksamen på 3 timer.
Ved kontinuasjonseksamen kan muntlig eksamen benyttes.
-
Permitted exam materials and equipment
Individual written exam, 3 hours
The result of the exam can be appealed.
A resit or rescheduled exam may take the form of an oral exam. The exam results cannot be appealed.
-
Grading scale
A handheld calculator that cannot be used for wireless communication or to perform symbolic calculations. If the calculator’s internal memory can store data, the memory must be deleted before the exam. Random checks may be carried out.
-
Examiners
Grade scale A-F.
-
Overlapping courses
The course builds on the course BYPE1100 Physics and Mechanics