EPN-V2

DKHO6200 Three-dimensional form Course description

Course name in Norwegian
Tredimensjonal form
Study programme
Arts and Crafts
Further education for teachers in design, arts and crafts
Weight
15.0 ECTS
Year of study
2025/2026
Course history

Introduction

Language of instruction: English (Norwegian if no English-speaking students have registered for the course)

Food and health are central to the sustainability challenges the world faces. Food production contributes to global environmental and climate changes and to the uneven use of resources threatening food security and health in different countries. The United Nations (UN) Sustainable Development Goals (SDGs) is a joint action to eradicate poverty, fight inequality and stop climate change by 2030. Achieving the SDGs requires professionals who have knowledge of both the challenges and possible solutions locally and globally.

In this course, students will gain insight into the SDGs, and the UN system as a leading actor in achieving the SDGs. Students will learn how different food systems and different forms of production affect the environment, food security and health. Students will further learn about how a human rights-based approach can be used to achieve the sustainability goals and how the rights to food and to health can be promoted as part of international human rights and which obligations states have.

Required preliminary courses

Ingen

Learning outcomes

Etter å ha gjennomført dette emnet, har studenten følgende læringsutbytte definert i form av kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse

Kunnskap

Studenten:

  • har kunnskap om skapende arbeid og innovasjon gjennom kunst- og designprosesser.
  • har kunnskap om muligheter innen ulike håndverksteknikker med harde, myke og plastiske materialer samt digital teknologi.
  • har kunnskap om tilrettelegging av undervisning forankret i kjerneelementene, grunnleggende ferdigheter og tverrfaglige temaer.
  • har kunnskap om hvordan visuell og materiell kultur kan gi grunnlag for å ta bevisste valg som forbruker og medborger og i eget skapende arbeid.

Ferdigheter

Studenten:

  • kan beherske ulike håndverksteknikker og verktøy i arbeid med ulike materialer, og legge til rette for praktisk arbeid i undervisning.kan anvende kreative prosesser i problemløsning, produktutvikling og eget praktisk skapende arbeid i tredimensjonal form.
  • kan visualisere og formidle egne prosjekter gjennom arbeidstegninger, modeller og digitale verktøy.
  • kan bruke gjeldende læreplaner for grunnskolen, formulere oppgaver med utgangspunkt i kjerneelementer, kompetansemål, grunnleggende ferdigheter og tverrfaglige temaer.

Generell kompetanse

Studenten:

  • kan arbeide systematisk for å tilegne seg motoriske ferdigheter og tekniske kunnskaper som er nødvendig for å kunne omsette en idé til ferdig produkt i ulike materialer.
  • kjenner til ulike problemstillinger knyttet til forbruk og bærekraft samt gi elevene grunnlag for å gjøre etiske valg i arbeid med teknologi, materialer og produktutvikling.
  • har kjennskap til hvordan ulike kulturuttrykk speiler og former kultur, samfunnsutvikling og folks identitet.
  • kan dokumentere og formidle ulike uttrykk, retninger og tradisjoner innen fagområdet kunst og håndverk.
  • har kjennskap til digitale medier som redskap for kommunikasjon og læring i undervisningen.

Teaching and learning methods

The following work must have been approved for a student to be permitted to take the examination:

  • a presentation of the project assignment to the class (individually or in groups of up to three students)
  • a peer assessment (individually or in groups of up to three students) subject to given criteria

Course requirements

A project examination (individually or in groups of up to three students) in the form of a report (up to 2,000 words). One overall grade is awarded each group after the examination.

The course is conducted in English and the exam paper is given in English. The exam can be answered in English, Norwegian (Bokmål/Nynorsk), Swedish or Danish.

Assessment

Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges.

Permitted exam materials and equipment

Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges.

Grading scale

All answers are assessed by one examiner.

An external examiner is used regularly, at a minimum of every third completion of the course. When selecting answers for external evaluation, a minimum of 10 percent of the answers shall be included, with no fewer than 5 answers. The external examiner’s assessment of the selected answers shall benefit all students.

Examiners

En sensor. Ekstern sensor brukes jevnlig.