Programplaner og emneplaner - Student
DKDM1400 Web Interactive and Design Course description
- Course name in Norwegian
- Interaktivitet og design
- Study programme
-
One-year Programme in Design and Communication in Digital Media
- Weight
- 15.0 ECTS
- Year of study
- 2025/2026
- Curriculum
-
SPRING 2026
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
None.
Required preliminary courses
After completing the course, the student should have the following overall learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:
Knowledge
The student has
- in-depth knowledge of key knowledge discourses in child welfare and other welfare fields and of different criteria for evidence-based practice
- advanced knowledge of the child welfare service’s heterogeneous knowledge base, interdisciplinary and interprofessional collaboration, and an understanding of the relevance of theoretical perspectives to professional practice
- in-depth knowledge of theoretical understandings of children and childhood, categorisation processes in the child welfare service’s everyday practices
- advanced knowledge of children’s right to participation and protection and the importance of children as participants in everyday life and in the professional practices of the child welfare service
- advanced knowledge of different perspectives on children’s development
- specialised knowledge and insight into research on care assessments and the importance of a holistic understanding of children and parents
- advanced knowledge of how neglect and abuse occur and are manifested in different ways in children, young people and families in vulnerable life situations
- in-depth knowledge of different perspectives on family work and milieu therapy within and outside institutions
Skills
The student can
- analyse and take a critical approach to the child welfare service’s implicit and explicit knowledge base to make decisions and implement measures in the child’s best interests
- analyse professional issues related to risk assessments and different explanations of children and children’s problems
- take a critical approach to different sources of knowledge and carry out comprehensive care assessments by analysing and assessing the child’s best interest in light of relevant theories and methods
- cooperate with children and parents and other services when obtaining information and assessing measures
General competence
The student can
- apply knowledge and skills about children, young people and families in vulnerable life situations in new areas in order to carry out advanced tasks and projects
- communicate about professional issues, analyses and conclusions in child welfare work with children, young people and families, partners and the general public
- take a critical and analytical approach to explicit and implicit theories, measures and methods in child welfare practice
Learning outcomes
Studenten skal etter å ha fullført emnet ha følgende totale læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- kjenner informasjons- og kommunikasjonsmedarbeiderens plassering og oppgaver i en organisasjon
- kjenner de sentrale prinsippene for hensiktsmessig tilrettelegging av informasjon og kommunikasjon til ulike formål, i offentlig og privat sektor
Ferdigheter
Studenten
- mestrer både muntlig og skriftlig formidling og presentasjonsteknikk og kan opptre profesjonelt i ulike mediekanaler
- kan vurdere informasjons- og kommunikasjonsstrategier internt og eksternt i lys av de utfordringene som organisasjoner møter i ulike sammenhenger, herunder kriser
- kan opptre profesjonelt i mediesammenheng, kan lage skriftlig informasjon og kommunisere denne i ulike formater og mediekanaler
Generell kompetanse
Studenten
- har innsikt i relevante fag- og yrkesetiske problemstillinger i arbeidslivet
- kan profilere egen kompetanse muntlig og skriftlig i ulike mediekanaler for å kunne bidra til utvikling av god praksis og godt samarbeid med arbeidslivet
Teaching and learning methods
Emnet strekker seg over ett semester, og er i hovedsak lagt opp med forelesninger, selvstyrte kollokviegrupper, oppgaveløsninger, presentasjon av praktisk produksjon i grupper/plenum, selvstudium av pensum og en obligatorisk praksisperiode på fire uker (normalt uke 41-44). Det gis opplæring i å søke praksisplass. Praksisstedet skal godkjennes og kvalitetssikres av emneansvarlig.
Undervisningen foregår fysisk, på campus.
Emnet har 4 læringsmapper (mappeleveringer):
Mappe 1: Studentene skal utforme og presentere en SoMe-kampanje, samt levere et refleksjonsnotat på 1-2 sider. Hensikten med oppgaven er at studentene skal gjøre seg kjent med hvordan en SoMe-kampanje utformes og få erfaring med muntlig presentasjon. Oppgaven er beregnet å tilsvare ca en ukes arbeid.
Mappe 2: Studentene skal skrive en pressemelding med tilhørende talepunkter på 2-3 sider, samt levere et refleksjonsnotat på 1-2 sider (til sammen maks 5 sider). Hensikten med oppgaven er at studentene skal gjøre seg kjent med pressemelding og talepunkter som sjangere. Oppgaven er beregnet å tilsvare ca 3 dagers arbeid.
Mappe 3: Studentene skal levere og presentere et valgfritt medieprodukt fra praksisperioden, samt et refleksjonsnotat på ca 2. Hensikten med oppgaven er at studentene skal vise, reflektere rundt og få tilbakemelding på et arbeid fra praksisperioden. Arbeidets omfang vil variere siden studentene vil ha hatt ulike arbeidsoppgaver, men skal minst inkludere ett par dagers arbeid.
Mappe 4: Studentene skal velge en av to oppgaver:
a) Studenten skal formulere en kommunikasjonsstrategi på ca 3-5 sider, samt et tilhørende refleksjonsnotat på ca 2 sider (maks 8 sider). Hensikten med oppgaven er at studentene skal gjøre seg kjent med hvordan en kommunikasjonsstrategi utformes og hva slags innsiktsarbeid som ligger bak.
b) Studenten skal lage en kort informasjonsfilm som skal vare ca 20-60 sekunder, samt et tilhørende refleksjonsnotat med manus på ca 2 sider. Hensikten med oppgaven er at studentene skal gjøre seg kjent med en relevant sjanger for informasjons- og kommunikasjonsarbeid.
Mappe 4 er beregnet å tilsvare ca en ukes arbeid.
Frister og nærmere detaljer for innlevering av mappeoppgaver framgår av undervisningsplanen som gjøres tilgjengelig ved begynnelsen av hvert semester.
Studenter som ikke leverer i læringsmapper mister retten til å få tilbakemelding på oppgavene
Course requirements
The exam in the course is an individual home exam of 72 hours. The exam paper should be 10 pages long (+- 10 %). Font and font size: Calibri 12-point. Line spacing: 1.5.
Assessment
All aids are permitted, as long as the rules for source referencing are complied with.
Permitted exam materials and equipment
After completing the course, the student should have the following overall learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:
Knowledge
The student has
- in-depth knowledge of the relationship between problem understanding and the development of measures
- in-depth knowledge of leading professional development and guidance, including factors that influence these development processes
- in-depth knowledge of innovation and knowledge development
- in-depth knowledge of ethical considerations related to innovation and professional development
Skills
The student can
- critically analyse standardised assessment tools and practices
- involve children, young people and families in development and innovation projects, and reflect on the ethical aspects of user involvement in such processes
- lead and guide professional development at an individual level and at service levels
General Competence
The student can
- contribute to new thinking and innovation processes
- apply their knowledge and skills to implement research and experience-based knowledge as part of the development and quality improvement of services and measures
- compile knowledge about methods and measures in relation to the need for changes in service and professional practice
Grading scale
Gradert skala A-F.
Examiners
Eksamensbesvarelsene blir vurdert av intern eller ekstern sensor. Ett uttrekk på minst 25 prosent av besvarelsene blir sensurert av to sensorer. Karakterene på utdraget fastsetter nivået for hvordan resten av svarene skal vurderes.
Course contact person
Marianne Buen Sommerfeldt and Hilde Anette Aamodt