EPN-V2

DIGF6000 Digital dissemination in libraries Course description

Course name in Norwegian
Digital formidling i bibliotek
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2024/2025
Course history
Curriculum
FALL 2024
Schedule
  • Introduction

    Bestått emne PSYD6110 Tverrfaglig fundament

  • Required preliminary courses

    Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

    Kunnskap

    Studenten

    • har inngående kunnskap om hovedteorier som omhandler relasjoner og relasjoners forutsetninger og betydning i psykisk helsearbeid
    • har kjennskap til hovedfunn innen behandlingsforskning og hva pasienter/brukere erfarer som godt psykisk helsearbeid

    Ferdigheter

    Studenten

    • kan reflektere over og analysere situasjoner og identifisere faglige og etiske problemstillinger i lys av empirisk og teoretisk kunnskap
    • kan etablere relasjoner med og gi omsorg til mennesker som har psykiske

    lidelser og deres pårørende, med utgangspunkt i deres resurser, ønsker og behov

    • kan analysere og forholde seg kritisk til egen personlige kompetanse; kreativitet og mot, samt styrke egen evne til videre utvikling
    • kan forholde seg kritisk til opplevelser og konsekvenser av psykiske lidelser
    • kan analysere og forholde seg kritisk til eget fags særegne bidrag i psykisk helsearbeid

    Generell kompetanse

    Studenten

    • kan initiere helse /sosialpolitiske diskusjoner som fremmer psykisk helse og kunnskap om psykisk helsearbeid
  • Learning outcomes

    Veiledete praksisstudier i minimum 245 timer samt arbeid med skriftlige oppgaver tilknyttet praksisstudiene.

  • Teaching and learning methods

    Følgende arbeidskrav må være godkjent for å fremstille seg til eksamen:

    • Før praksisstudiene starter skal studenten benytte en dag for å gjøre seg kjent på praksisstedet
    • et essay på ca 1500 ord, «min praksisteori» (se egen beskrivelse i undervisningsplanen)
    • veiledningsgrunnlag inntil 2000 ord
    • arbeidsplan
    • Et refleksjonsnotat på inntil 1000 ord
  • Course requirements

    Alle

  • Assessment

    Bestått/ikke bestått

  • Permitted exam materials and equipment

    Hver student vurderes av èn representant fra praksisstedet og èn representant fra universitetet

  • Grading scale

    Gradert skala A - F.

  • Examiners

    Det benyttes intern og ekstern sensor til sensurering av besvarelsene.

    Et uttrekk på minst 25 % av besvarelsene sensureres av to sensorer. Karakterene på disse samsensurerte besvarelsene skal danne grunnlag for å fastsette nivå på resten av besvarelsene.