Programplaner og emneplaner - Student
DIGF6000 Digital dissemination in libraries Course description
- Course name in Norwegian
- Digital formidling i bibliotek
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2024/2025
- Course history
-
- Curriculum
-
FALL 2024
- Schedule
-
Introduction
Bestått emne PSYD6110 Tverrfaglig fundament
-
Required preliminary courses
Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- har inngående kunnskap om hovedteorier som omhandler relasjoner og relasjoners forutsetninger og betydning i psykisk helsearbeid
- har kjennskap til hovedfunn innen behandlingsforskning og hva pasienter/brukere erfarer som godt psykisk helsearbeid
Ferdigheter
Studenten
- kan reflektere over og analysere situasjoner og identifisere faglige og etiske problemstillinger i lys av empirisk og teoretisk kunnskap
- kan etablere relasjoner med og gi omsorg til mennesker som har psykiske
lidelser og deres pårørende, med utgangspunkt i deres resurser, ønsker og behov
- kan analysere og forholde seg kritisk til egen personlige kompetanse; kreativitet og mot, samt styrke egen evne til videre utvikling
- kan forholde seg kritisk til opplevelser og konsekvenser av psykiske lidelser
- kan analysere og forholde seg kritisk til eget fags særegne bidrag i psykisk helsearbeid
Generell kompetanse
Studenten
- kan initiere helse /sosialpolitiske diskusjoner som fremmer psykisk helse og kunnskap om psykisk helsearbeid
-
Learning outcomes
Veiledete praksisstudier i minimum 245 timer samt arbeid med skriftlige oppgaver tilknyttet praksisstudiene.
-
Teaching and learning methods
Følgende arbeidskrav må være godkjent for å fremstille seg til eksamen:
- Før praksisstudiene starter skal studenten benytte en dag for å gjøre seg kjent på praksisstedet
- et essay på ca 1500 ord, «min praksisteori» (se egen beskrivelse i undervisningsplanen)
- veiledningsgrunnlag inntil 2000 ord
- arbeidsplan
- Et refleksjonsnotat på inntil 1000 ord
-
Course requirements
Alle
-
Assessment
Bestått/ikke bestått
-
Permitted exam materials and equipment
Hver student vurderes av èn representant fra praksisstedet og èn representant fra universitetet
-
Grading scale
Gradert skala A - F.
-
Examiners
Det benyttes intern og ekstern sensor til sensurering av besvarelsene.
Et uttrekk på minst 25 % av besvarelsene sensureres av to sensorer. Karakterene på disse samsensurerte besvarelsene skal danne grunnlag for å fastsette nivå på resten av besvarelsene.