Programplaner og emneplaner - Student
DATA3770 Health technology project Course description
- Course name in Norwegian
- Helseteknologi-prosjekt
- Study programme
-
Bachelor in Applied Computer TechnologyBachelor's Degree Programme in Software EngineeringBachelor's Degree Programme in Information Technology
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2022/2023
- Curriculum
-
FALL 2022
SPRING 2023
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
The students will carry out an IT project in cooperation with a relevant health care environment, for instance at the Faculty of Health Sciences at OsloMet, individually or in groups of up to five students.
In addition to the projects on offer, students can find their own projects within a;relevant company, public organization or nonprofit. In this case, it is the student's responsibility to find a supervisor for the project within the external organization. All student-initiated projects must be approved by the course coordinator before the start of the project.;
Completion of the course requires a placement in the relevant health care environment corresponding to two days a week over a 12-week period.If the project is carried out during the summer, the work must correspond to four days a week over a six-week period.
The elective course will only run if a sufficient number of students a registered.
Recommended preliminary courses
Se programplan om arbeidskrav og obligatoriske læringsaktiviteter.
Følgende arbeidskrav må være godkjent før eksamen kan avlegges:
- En detaljert beskrivelse av en case der studenten mener at kultur var en dominerende faktor i tolkemediert interaksjon (500 ord +- 10%). Casen skal danne grunnlag for en senere refleksjon (arbeidskrav 2) og skal ikke inneholde analyser, diskusjon eller refleksjon. Casen er en ren beskrivelse av et hendelsesforløp i et møte mellom ulike deltakere der det har vært tolk til stede. Det vil bli gitt eksempler på dette i undervisningen.
- Et refleksjonsnotat (1500 ord +/- 10 %) som knytter sammen casen til pensumlitteraturen på emnet TLK2300. Refleksjonsnotatet bearbeides etter veiledning, og inngår i studentens eksamensmappe.
Formålet med begge arbeidskravene er å stimulere og strukturere egen bevissthet og refleksjon rundt profesjonsutøvelse i dagens mangfoldige samfunn.
Deltakelse i læringsaktiviteter:
80 % deltakelse i obligatoriske læringsaktiviteter spesifisert i emnets undervisningsplan
Required preliminary courses
No requirements over and above the admission requirements.
Learning outcomes
After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and competence:
Knowledge
The student:
- is capable of identifying and discussing key issued related to e-health and health technology
- has a fundamental understanding of processes and organisational structures in the health service
- has a fundamental understanding of the rules and requirements relating to ethics, security, and data protection that form the basis of e-health and health technology
Skills
The student:
- masters fundamental health concepts and is able to communicate with health personnel by using these concepts
- is familiar with the most important development methods that are used in health technology
- is capable of solving practical problems relevant to industry or society in the area of e-health and health technology
General cmpetence
The student is capable of:
- applying technical principles together with a fundamental understanding of health subjects in order to solve relevant problems within health technology and e-health
- communicating professional issues in the areas of health technology and e-health clearly in both written and oral form
- assessing how an e-health project must relate to rules and regulations, ethics, security and data protection
Teaching and learning methods
Supervision sessions with an internal and/or external supervisor. The students can complete the project individually or in a group of up to;five students.;
The projects are chosen/assigned at the start of the semester.;
Course requirements
Emneplanen er godkjent av rektor 22. desember 2010. Siste revisjon godkjent av studieutvalget ved fakultet LUI 5. mars 2015. Redaksjonelle endringer foretatt 6. juli 2017 og 15. august 2019. Revisjon godkjent på fullmakt av leder i utdanningsutvalget 19. desember 2019. Gjeldende fra vårsemesteret 2019.
Emnet Kulturell og individuell variasjon i tolking skal bidra til refleksjon og bevissthet om tolken som individ og yrkesutøver i et flerkulturelt samfunn, samt refleksjon og bevissthet om tolkefunksjonen i den institusjonelle samtalen. Emnet skal bidra til å styrke handlingsberedskap og handlingskompetanse i yrkesutøvelsen for tolker.
Assessment
Written project report (100% of the final grade).
A written project report delivered at the of the semester, individual or in groups (max 5 students), 3000 words +/-10 %.
For group projects, all members of the group receive the same grade. Under exceptional circumstances, individual grades can be assigned at the discretion of the project supervisor(s) and Head of Studies.
The exam result can be appealed.
Permitted exam materials and equipment
Ingen forkunnskapskrav.
Grading scale
Kunnskap
Studenten
- har kunnskap om sentrale temaer, teorier og problemstillinger i forskning knyttet til kulturelt og individuelt mangfold
- har kunnskap om profesjonsutøvelse i et mangfoldsperspektiv
Ferdigheter
Studenten
- har evne til å se sin yrkesutøvelse som tolk fra ulike teoretiske perspektiver
- har evne til å anvende et faglig begrepsapparat i refleksjon over tolkens yrkesutøvelse
Generell kompetanse
Studenten
- kan diskutere årsaksforklaringer og gjennomføre reflekterte vurderinger relatert til yrkesutøvelse i et mangfoldig samfunn
Examiners
Se programplan for arbeids- og undervisningsformer.