EPN-V2

DATA3720 Community outreach project Course description

Course name in Norwegian
Samfunnskontaktprosjekt
Study programme
Bachelor in Applied Computer Technology
Bachelor's Degree Programme in Software Engineering
Bachelor's Degree Programme in Information Technology
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2022/2023
Course history

Introduction

In this course, the student will carry out an IT project with a view to attracting interest in IT study programmes. In order to reach out to the public, the students will present the project at a relevant event, for example an education fair, a school visit, an ‘Open Day’ event etc. Other relevant outreach activity projects can also be considered in consultation with the supervisor.

The condition for choosing to do an outreach activity project is that the student and an internal supervisor at OsloMet agree on the project topic before the start of the semester.

The course will only run if there;sufficient number of students registered.

Recommended preliminary courses

Universitetslektor Gitte Skjønneberg

Required preliminary courses

Emnet trykk og design skal gi studentene en bred teoretisk og praktisk forståelse av trykk og design i ulike design og læringsprosesser. Det inkluderer arbeid i to- og tredimensjonale uttrykk, hvor arbeid med visuelle virkemidler, form og funksjon og kritisk refleksjon står sentralt. Undervisningen sees i sammenheng med profesjonsfaget og praksisopplæringen. 

Learning outcomes

After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and competence:

Knowledge

The student:

  • is aware of relevant societal issued related to technology development
  • masters several methods used to communicate information about technology development to a varied audience
  • understands the various factors that influence an understanding for IT and a motivation to learn about IT-related issues

Skills:

The student is capable of:

  • presenting a technical product or a project in a comprehensive manner to an audience with various levels of knowledge of IT
  • presenting and discussing the role IT has in society, with current examples from everyday life, news stories and popular culture
  • mastering methodology to engage and involve the audience through recognisable examples and good stories

General competence

The student is capable of:

  • presenting and discussing IT-related topics to a broad audience
  • communicating clearly in writing and verbally about IT-related issues to an audience that is not necessarily tech-savvy
  • motivating and engaging a diverse audience by using current IT issues

Teaching and learning methods

ARBEIDS- OG UNDERVISNINGSFORMER;

Undervisningen organiseres;i;en;verkstedsperiode. Studenter og lærere har et felles ansvar for å skape helhet i studiet og se dette teamarbeidet i forhold til læreryrket. Studenten skal selv ta ansvar for egen læring og utvikling. Gjennom varierte arbeids- og undervisningsformer ivaretas vekselspillet mellom estetisk skapende handling, teoretisk forståelse og kulturell referanse.;

Arbeids- og undervisningsformer er:;

  • forelesninger, seminarer og individuelt studium;
  • faglige innføringer, demonstrasjoner, verkstedarbeid,;opplæring i bruk av maskiner;
  • gruppearbeid, prosjektarbeid;
  • feltstudier;
  • varierte presentasjoner og dokumentasjonsformer;

;

Praktisk skapende arbeid omfatter området;harde materialer; tre og metall . I harde materialer;er arbeidet konsentrert rundt grunnleggende teknikker,;materialkunnskap,;bruk av verktøy og maskiner innenfor de to materialområdene samt designprosess og tredimensjonal form.;Gjennom arbeidet;vektlegges idéutvikling og synliggjøring av idéer i en kreativ prosess. Digitale medier;kan benyttes som;kreativt arbeidsverktøy. Kunnskap om materialers egenskaper og helse, miljø og sikkerhet står sentralt.;

Fagteori forankrer faget i et teoretisk idégrunnlag, i forskningsteorier og i praksiserfaring. Det legges vekt på forståelse for og anvendelse av begreper, grunnleggende teorier og analysemodeller som er relevant for fagområdet.;

Fagdidaktikken reiser spørsmål om skolens faglige innhold, fagets egenart og fagets begrunnelse som skolefag. Fagdidaktikk i dette emnet; tar primært opp spørsmål knyttet til undervisning i grunnskole og omhandler refleksjoner om hvordan faget kan læres, utvikles og undervises i.;

Course requirements

The following work requirements are mandatory and must be approved in order to prepare for the exam:

  • A compulsory Orientation Meeting at the start of the semester.
  • A standard learning agreement must be entered into between the project provider / supervisor and the student(s), and this must be approved by the course coordinator;before the project can start.
  • An oral mid-term presentation, individual or in groups (max 5 students), 10 minutes + 5 minutes Q&A.

;

The deadlines for submitting the project outline and minutes of the meetings will be presented in the teaching plan, which is made available at the beginning of the semester.

Assessment

Arbeidskrav må være innfridd og være vurdert til godkjent før studentene kan framstille seg til eksamen.;

Arbeidskrav:;

  • Presentasjon av;problemstilling og;prosjektplan.;;
  • ;Gjennomført;Maskinopplæring
  • ;Praktiske eksempler på teknikker
  • Obligatorisk tilstedeværelse i undervisningen: Studenten kan ikke ha mer enn 20% fravær i emnet.;;

Permitted exam materials and equipment

Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges

Grading scale

Gradert skala A-F.;

Examiners

En sensor og en medsensor (vurderer et utvalg av eksamensoppgavene). Ekstern sensor brukes jevnlig.