EPN-V2

DATA3300 Entrepreneurship in practice Course description

Course name in Norwegian
Entrepreneurship in practice
Study programme
Bachelor in Applied Computer Technology
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2022/2023
Curriculum
FALL 2022
Schedule
Course history

Introduction

Kunnskaper

Studenten

· kjenner de viktigste aktører i norsk arbeidsliv

· kjenner de grunnleggende lover og regler som gjelder i norsk arbeidsliv

· har oversikt over medie- og kommunikasjonsbransjen

Ferdigheter

Studenten

· kan utføre mediefaglige arbeider og ta del i produksjonsprosesser i samarbeid med andre

· kan opptre profesjonelt i jobbsammenheng som arbeidstaker og profesjonsutøver

· kan kommunisere godt muntlig og skriftlig og samarbeide effektivt på arbeidsplassen

Generell kompetanse

Studenten

· har innsikt i faglige og profesjonsetiske problemstillinger i arbeidslivet og i medie- og kommunikasjonsbransjen

· kan ta initiativ og bidra med kreativitet i jobbsammenheng

· kan bidra til utvikling av god praksis og godt samarbeid med arbeidslivet

Recommended preliminary courses

TEK2800;Technology Management

Required preliminary courses

None.

Learning outcomes

Skjema for praksissted: Studenten skal levere et skjema for valg av praksissted. I skjemaet skal det angis praksissted, forventede arbeidsoppgaver og veileder ved praksisstedet.

Emneansvarlig godkjenner praksisoppholdet og tildeler kontaktlærer. Innleveringsfrist er normalt medio november i 5. semester og godkjenning foreligger normalt medio desember.

Minimum 80% av den normale praksisperioden på 9 uker må være gjennomført for å kunne gå opp til eksamen.

Arbeidskrav må være gjennomført og godkjent innen fastlagt frist for at studenten skal kunne framstille seg til eksamen. Ved sykdom eller andre tungtveiende årsaker til fravær kan faglærer gjøre en individuell vurdering.

Teaching and learning methods

After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:

Knowledge:

The student is capable of

  • explaining the use and solution of differential equations in the modelling of practical systems and performing simple analyses of such models
  • explaining the concept of functions, the derivative, and the definite and indefinite integral
  • explaining the relationship between linear equation systems and practical problems
  • solving equations numerically using the bi-section method and Newton method.

Skills:

The student is capable of

  • solving separable and linear differential equations with the help of anti-derivation
  • solving homogeneous and nonhomogeneous second-order differential equations with constant coefficients
  • calculating with complex figures and solving equations with complex solutions
  • using basic arithmetic operations for matrices, such as multiplication, addition and inversion
  • solving linear equation systems in reduced row echelon form and inversion
  • calculating exact values for the derivative and the anti-derivative for certain elementary functions
  • using the definite integral to calculate sizes as area and volume
  • using derivation for, for example, optimisation and related rates

General competence:

The student is capable of

  • transferring a practical problem from their own field into a mathematical form
  • writing precise explanations and reasons for using procedures, and demonstrating the correct use of mathematical notation
  • using mathematical methods and tools of relevance to the field
  • using mathematics to communicate about engineering issues
  • explaining how changes and changes per unit time can be measured, calculated, summed up and incorporated into equations

Course requirements

The teaching is organised as lectures, exercises and laboratory course

Assessment

Følgende arbeidskrav er obligatorisk og må være godkjent for å fremstille seg til eksamen:

6-7 individuelle skriftlige innleveringer.

Permitted exam materials and equipment

All aids are allowed as long as the rules for source referencing are followed.

Grading scale

Det benyttes intern og ekstern sensor til sensurering av besvarelsene.

Et uttrekk på minst 25 % av besvarelsene sensureres av to sensorer. Karakterene på disse samsensurerte besvarelsene skal danne grunnlag for å fastsette nivå på resten av besvarelsene.

Examiners

All printed and written aids. Calculator.