Programplaner og emneplaner - Student
DATA1200 Inclusive Web Design Course description
- Course name in Norwegian
- Webutvikling og inkluderende design
- Study programme
-
Bachelor in Applied Computer TechnologyBachelor's Degree Programme in Software EngineeringBachelor's Degree Programme in Information Technology1-year Study in Information Technology
- Weight
- 5.0 ECTS
- Year of study
- 2022/2023
- Curriculum
-
FALL 2022
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Se emneplanen.
Recommended preliminary courses
Se emneplanen.
Learning outcomes
After completing this course, the student has defined the following learning outcomes in the form of knowledge, skills and general competence:
Knowledge
Students:
- knows the central role that the web and the internet have in modern data processing
- is familiar with relevant programming;tools and repositories with version control
- has basic knowledge of and experience with collaboration in software development;as a form of work
Skills
Students:
- can create user-friendly and universally designed solutions in line with legislation
- familiarity with the key technologies for web (HTML, CSS)
- can use current development tools and version control
- can plan, organize and implement smaller web-based IT projects
General competence
Students:
- can communicate the result of a development work
- can collaborate in groups
Teaching and learning methods
Lectures and exercises.;Students normally;collaborate in groups of 3 to 5 (highly recommended) for both the obligatory assignments, as well as the Final assignment (which is graded). The groups are not necessarily the same through the semester.
Self-study with active use of external resources is expected.
Course requirements
Se emneplanen.
Assessment
A website (according to requirements given by the course coordinator) developed in groups (recommended: 3-5;students). The assignment text is published minimum 2 weeks in advance.
The site, with HTML, CSS and any supporting files, is given an overall assessment with one grade.;Assessment includes an evaluation of the group’s compliance with the task requirements, technical competence, ability to follow national and international standards for web accessibility, content organization and usability, and ability to communicate clearly.;
Exam results can be appealed.
In the case of a new and postponed exam, another form of exam can also be used or a new assignment with a new deadline is given.;If an oral examination is used, this cannot be appealed.
Permitted exam materials and equipment
Opptakskravet er bachelorgrad innen barnehagelærerutdanning eller tilsvarende pedagogisk utdanning på bachelornivå, jfr. Barnehagelovens bestemmelser §§ 24 og 25. Studentene skal i løpet av studiet gjennomføre oppgaver og arbeidskrav som tar utgangspunkt i refleksjon, kunnskapsdeling i profesjonsfellesskap og utprøving på eget arbeidssted. Det er derfor et krav at studenten arbeider i barnehage, eller har kontakt med en barnehage der det er mulig å gjennomføre arbeidskrav som er del av videreutdanningen, under hele studiet. Dette dokumenteres med en bekreftelse fra arbeidsgiver, eller barnehagen der arbeidskrav skal gjennomføres.
Med tilsvarende pedagogisk utdanning på bachelornivå menes følgende utdanninger i kombinasjon med tilleggsutdanning i barnehagepedagogikk (60 studiepoeng):
- grunnskolelærer for trinn 1–7 eller tidligere allmennlærerutdanning
- faglærer (fireårig faglærerutdanning i praktiske og estetiske fag eller treårig faglærerutdanning som gir kompetanse for tilsetting fra 1. klassetrinn)
- spesialpedagog, barnevernspedagog eller kateket
- Steinerhøyskolens bachelorutdanning i førskolepedagogikk eller Steinerhøyskolens lærerutdanning med bachelorgrad i steinerpedagogikk
Veiledet praksisopplæring knyttet til arbeid med barn må inngå som en integrert del av utdanningen.
For lærere er det krav om undervisningskompetanse fra 1. trinn i grunnskolen, eller tilsvarende kompetanse fra utdanning fra utlandet.
Dersom det er flere kvalifiserte søkere enn ledige studieplasser, rangeres søkere etter karakterpoeng fra bachelorutdanning. Søkere som har fått innvilget tilretteleggingsmidler fra Utdanningsdirektoratet (Udir), får 5 tilleggspoeng.
Grading scale
Opptakskravet er bachelorgrad innen barnehagelærerutdanning eller tilsvarende pedagogisk utdanning på bachelornivå, jfr. Barnehagelovens bestemmelser §§ 24 og 25. Studentene skal i løpet av studiet gjennomføre oppgaver og arbeidskrav som tar utgangspunkt i refleksjon, kunnskapsdeling i profesjonsfellesskap og utprøving på eget arbeidssted. Det er derfor et krav at studenten arbeider i barnehage, eller har kontakt med en barnehage der det er mulig å gjennomføre arbeidskrav som er del av videreutdanningen, under hele studiet. Dette dokumenteres med en bekreftelse fra arbeidsgiver, eller barnehagen der arbeidskrav skal gjennomføres.
Med tilsvarende pedagogisk utdanning på bachelornivå menes følgende utdanninger i kombinasjon med tilleggsutdanning i barnehagepedagogikk (60 studiepoeng):
- grunnskolelærer for trinn 1–7 eller tidligere allmennlærerutdanning
- faglærer (fireårig faglærerutdanning i praktiske og estetiske fag eller treårig faglærerutdanning som gir kompetanse for tilsetting fra 1. klassetrinn)
- spesialpedagog, barnevernspedagog eller kateket
- Steinerhøyskolens bachelorutdanning i førskolepedagogikk eller Steinerhøyskolens lærerutdanning med bachelorgrad i steinerpedagogikk
Veiledet praksisopplæring knyttet til arbeid med barn må inngå som en integrert del av utdanningen.
For lærere er det krav om undervisningskompetanse fra 1. trinn i grunnskolen, eller tilsvarende kompetanse fra utdanning fra utlandet.
Dersom det er flere kvalifiserte søkere enn ledige studieplasser, rangeres søkere etter karakterpoeng fra bachelorutdanning. Søkere som har fått innvilget tilretteleggingsmidler fra Utdanningsdirektoratet (Udir), får 5 tilleggspoeng.
Examiners
Se emneplanen.
Overlapping courses
The examination is assessed by an internal and an external examiner. The external examiner grades a random sample consisting of approx. 25 per cent of the exams. The grades given for this sample provide a basis for internal examiners who will be grading the other exams.