EPN-V2

DAFE2200 Software Engineering Course description

Course name in Norwegian
Systemutvikling
Study programme
Bachelor in Applied Computer Technology
Bachelor's Degree Programme in Software Engineering
Bachelor's Degree Programme in Information Technology
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2020/2021
Curriculum
FALL 2020
Schedule
Course history

Introduction

Vibeke Bø

Recommended preliminary courses

The course is based on knowledge and experience of programming, for example DAPE1400 Programming and DATS1600 Program Development.

Required preliminary courses

Undervisningen tar utgangspunkt i praktiske øvelser i tolking, der studentene vil få førstehånds erfaringer med de utfordringer som finnes i faget, og kan diskutere disse i lys av teoretiske perspektiver fra språkvitenskap, kommunikasjon, oversetting og;etikk. Emnet vil inneholde mye av det samme faglige stoffet som introduksjon til tegnspråktolking (SPPT2110), og vil bygge videre på disse kunnskapene og ferdighetene gjennom en syklisk progresjon. Det er viktig å understreke at det forutsettes omfattende egeninnsats for å oppnå nødvendig studieprogresjon.

Learning outcomes

One internal examiner. External examiners are used regularly.

Teaching and learning methods

The course builds on DAPE1300 Discrete Mathematics, DAPE1400 Programming and DATS1600/DATS1600 Program Development.

Course requirements

Emnet er ekvivalent (overlapper 10 studiepoeng) med: ITPE2300, LO140A og LO140I.

Ved praktisering av 3-gangers regelen for oppmelding til eksamen teller forsøk brukt i ekvivalente emner.

Assessment

Individual written exam, 3 hours.

The exam result can be appealed.

Permitted exam materials and equipment

None.

Grading scale

Grade scale A-F.

Examiners

Emnet tilbyr et samfunnsrettet og anvendt perspektiv på kunst i samtiden, samtidig som det søker å bevare og videre formulere kunstens egenart og særstilling. Diskusjoner rundt kunstens ulike roller og funksjoner i samfunnet står sentralt, og det vil legges til rette for å utvikle nye berøringspunkter og anvendelsesformer mellom kunst og andre felt. Emnet gir både en praktisk og en teoretisk tilnærming til kunstfaglig virksomhet, ;herunder formidling, prosjektutvikling, organisering, kuratering, kulturelt entreprenørskap og kritikk, både i privat og offentlig sektor. Samtidens uttrykk og problemstillinger blir særlig belyst, og kunst som sosial og didaktisk prosess vektlegges. Emnet er organisert rundt tre hovedområder: Fagperspektiv (kunnskap om ulike kunst- og formidlingsperspektiver, samt kunstdidaktikk), styringsperspektiv (kunnskap om institusjoner og forvaltning) og aktørperspektiv (kunnskap om samtidige prosjekter og prosjektorganisering).

Overlapping courses

Ingen ut over opptakskrav.