Programplaner og emneplaner - Student
DAFE2200 Software Engineering Course description
- Course name in Norwegian
- Systemutvikling
- Study programme
-
Bachelor in Applied Computer TechnologyBachelor's Degree Programme in Software EngineeringBachelor's Degree Programme in Information Technology
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2020/2021
- Curriculum
-
FALL 2020
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Vibeke Bø
Recommended preliminary courses
The course is based on knowledge and experience of programming, for example DAPE1400 Programming and DATS1600 Program Development.
Required preliminary courses
Undervisningen tar utgangspunkt i praktiske øvelser i tolking, der studentene vil få førstehånds erfaringer med de utfordringer som finnes i faget, og kan diskutere disse i lys av teoretiske perspektiver fra språkvitenskap, kommunikasjon, oversetting og;etikk. Emnet vil inneholde mye av det samme faglige stoffet som introduksjon til tegnspråktolking (SPPT2110), og vil bygge videre på disse kunnskapene og ferdighetene gjennom en syklisk progresjon. Det er viktig å understreke at det forutsettes omfattende egeninnsats for å oppnå nødvendig studieprogresjon.
Learning outcomes
One internal examiner. External examiners are used regularly.
Teaching and learning methods
The course builds on DAPE1300 Discrete Mathematics, DAPE1400 Programming and DATS1600/DATS1600 Program Development.
Course requirements
Emnet er ekvivalent (overlapper 10 studiepoeng) med: ITPE2300, LO140A og LO140I.
Ved praktisering av 3-gangers regelen for oppmelding til eksamen teller forsøk brukt i ekvivalente emner.
Assessment
Individual written exam, 3 hours.
The exam result can be appealed.
Permitted exam materials and equipment
None.
Grading scale
Grade scale A-F.
Examiners
Emnet tilbyr et samfunnsrettet og anvendt perspektiv på kunst i samtiden, samtidig som det søker å bevare og videre formulere kunstens egenart og særstilling. Diskusjoner rundt kunstens ulike roller og funksjoner i samfunnet står sentralt, og det vil legges til rette for å utvikle nye berøringspunkter og anvendelsesformer mellom kunst og andre felt. Emnet gir både en praktisk og en teoretisk tilnærming til kunstfaglig virksomhet, ;herunder formidling, prosjektutvikling, organisering, kuratering, kulturelt entreprenørskap og kritikk, både i privat og offentlig sektor. Samtidens uttrykk og problemstillinger blir særlig belyst, og kunst som sosial og didaktisk prosess vektlegges. Emnet er organisert rundt tre hovedområder: Fagperspektiv (kunnskap om ulike kunst- og formidlingsperspektiver, samt kunstdidaktikk), styringsperspektiv (kunnskap om institusjoner og forvaltning) og aktørperspektiv (kunnskap om samtidige prosjekter og prosjektorganisering).
Overlapping courses
Ingen ut over opptakskrav.