EPN-V2

DAFE1200 Web development and inclusive design Course description

Course name in Norwegian
Webutvikling og inkluderende design
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2018/2019
Course history
  • Introduction

    A grade scale with grades from A to E for pass (with A being the highest grade and E being the lowest pass grade) and F for fail is used for the final assessment.

  • Required preliminary courses

    To interne sensorer. Ekstern sensor brukes jevnlig.

  • Learning outcomes

    Etter å ha gjennomført dette emnet har studenten følgende læringsutbytte definert i form av kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

    Kunnskap

    Studenten:

    • kjenner til den sentrale rollen som web og internett har i moderne databehandling fra et organisatorisk, nasjonalt og globalt perspektiv
    • har kjennskap til områdets samfunns-, sikkerhets- og økonomiske aspekter og utfordringer samt historisk aspekter
    • kan se denne delen av informasjonsteknologien både i et historisk og i et fremtidsrettet perspektiv
    • er kjent med forskjellige prosjektarbeidsmetoder og har grunnleggende kunnskap om og erfaring med prosjekt som arbeidsform

    Ferdigheter

    Studenten:

    • kan lage brukervennlige og universelt utformede løsninger i tråd med lovgivning
    • fortrolighet med de sentrale teknologiene for web (HTML, CSS, JavaScript)
    • kan identifisere kommersielle og teknologiske trender i web-teknologi og utvikle innovative løsninger for brukere
    • kan benytte aktuelle utviklingsverktøy og versjonskontroll
    • kan planlegge, organisere og gjennomføre mindre webbaserte IT-prosjekter
    • kan rapportere muntlig og skriftlig ved hjelp av aktuelle presentasjonsteknikker

    Generell kompetanse

    Studenten:

    • kan kommunisere resultatet av et utviklingsarbeid
    • kan samarbeide i grupper
  • Teaching and learning methods

    Forelesninger og øvinger. Studentene arbeider dels individuelt og dels i grupper (enten små samarbeidsprosjekt med to personer eller store samarbeidsprosjekter med opptil ti). Emnet benytter «Aktiv Læring» som en tilnærming der dynamisk deltagelse i simulasjoner, spill og diskusjon er forventet. Forelesninger kan også foregå på ferdiginnspilt video eller strømming. Gjesteforedrag kan bli brukt for de ulike delene av kurset. Studenter som aktivt har tatt del i introduksjonsuka og gjennomført en oppgave der, får dette godkjent som en obligatorisk oppgave i dette emnet. Studenten trenger da i tillegg å levere seks obligatoriske oppgaver (dvs. syv totalt).

  • Course requirements

    Følgende arbeidskrav er obligatorisk og må være godkjent for å fremstille seg til eksamen:

    • 7 gruppeinnleveringer (Introduksjonsuka kan inngå som ett av de sju arbeidskrav)
  • Assessment

    Mappevurdering med følgende mappekrav:

    • to gruppearbeider (3-7 studenter)
      • en kort problembeskrivelse
      • en website (i henhold til krav gitt av emneansvarlig)
    • en individuell
      • fagfellevurdering av gruppens medlemmer (etter gitt skjema)

    Mappen gis en helhetlig vurdering med én karakter. Alle deler i mappen må være vurdert til karakter E eller bedre for at studenten skal kunne få bestått emnet.

    Eksamensresultat kan påklages.

    Ved ny og utsatt eksamen kan en annen eksamensform også bli benyttet eller en ny oppgave med en ny frist gis. Hvis muntlig eksamen benyttes kan denne ikke påklages.

  • Permitted exam materials and equipment

    Alle.

  • Grading scale

    Gradert skala A-F.

  • Examiners

    To interne sensorer. Ekstern sensor brukes jevnlig.

  • Overlapping courses

    Emnet er ekvivalent (overlapper 10 studiepoeng) med: ITPE1200, ADTS1200, LO136A, LO136D og LO136I.

    Ved praktisering av 3-gangers regelen for oppmelding til eksamen teller forsøk brukt i ekvivalente emner.