Programplaner og emneplaner - Student
BYVE3615 Architecture and Design Course description
- Course name in Norwegian
- Byggeskikk, arkitektur og design
- Study programme
-
Bachelor's Degree Programme in Civil Engineering
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2025/2026
- Curriculum
-
FALL 2025
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Følgende arbeidskrav må være godkjent før eksamen kan avlegges:
- Planlegging og gjennomføring av skolekonsert (med publikumsdeltakelse) i grupper. Konsertens innhold skal speile emnets fire temaområder og begrunnes gjennom pensumlitterturen i et notat på 400-800 ord. Tidsramme for konserten: 35 minutter.
- Studenten skal innen fastsatt frist levere en skisse på 1800 ord +/- ti prosent for masteroppgaven. Gjennom arbeidskravet skal studenten se emnet i sammenheng med masteroppgaven og vise en forståelse for hva som er faglig relevante temaer å arbeide videre med. Når skissen for masteroppgaven er levert, vil studenten få tildelt veileder for masteroppgaven.
Required preliminary courses
Individuell skriftlig hjemmeeksamen over fem arbeidsdager, omfang 3000 ord +/- 10 %.
Ny/utsatt eksamen arrangeres som ved ordinær eksamen.
Learning outcomes
Det benyttes en gradert karakterskala fra A til E for bestått og F for ikke bestått eksamen.
Teaching and learning methods
Eksamen vurderes av en intern og en ekstern sensor.
Course requirements
The following coursework is compulsory and must be approved before the student can take the exam:
- 4 assignments. Individually or groups. 10-20 pages.
Assessment
Individual home exam, three hours.
The result of the exam can be appealed.
A resit or rescheduled exam may take the form of an oral exam. If oral exams are used for resits and rescheduled exams, the exam results cannot be appealed.
Permitted exam materials and equipment
All aids, not communication with others.
Grading scale
Grade scale A-F.
Examiners
One internal examiner. External examiners are used regularly.
Course contact person
I emne 2 arbeider studentene både praktisk og teoretisk med utviklingen av engelskkompetansen med vekt på muntlig kompetanse i 7-10.trinn. Arbeidet fokuserer på tilpasset videreutvikling av elevers og studentenes egne muntlige ferdigheter i vid forstand. I dette emnet inngår videre arbeid med skjønnlitterære og andre engelskspråklige tekster, forholdet mellom språk og kultur og interkulturell kompetanse.