Programplaner og emneplaner - Student
BYVE3300 Statics Course description
- Course name in Norwegian
- Statikk
- Study programme
-
Bachelor's Degree Programme in Civil Engineering
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2019/2020
- Curriculum
-
FALL 2019
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Emnet gir bakgrunn for elementmetoden (anvendt for staver, bjelker og skiver), slik at studenten kan forstå oppbyggingen av et elementmetodeprogram og forstå begrensninger og muligheter ved elementanalyser. Videre skal emnet gi studentene kunnskap om kapasitetsberegninger av staver, bjelker og rammer innenfor plastisitetsteori og 2. ordens bøyningsteori.
Required preliminary courses
Ingen utover opptakskrav.
Learning outcomes
Etter å ha gjennomført dette emnet har studenten følgende læringsutbytte, definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten har kunnskaper om:
- matrisestatikk og elementmetoden
- 2. ordens bøyningsteori
- plastisitetsteori
Ferdigheter
Studenten kan:
- gjøre håndberegninger ved bruk av matrisestatikk
- gjøre bruddberegninger i bjelker og rammer basert på plastisk flyt
- bruke teori og elementmetodeprogram på å beregne konkrete konstruksjoner som fagverk, buer, rammer, bjelkerister etc. utsatt for ulike belastninger (inklusiv temperaturbelastinger)
Generell kompetanse
Studenten:
- kan gjøre rede for prinsippene i en elementanalyse
- kan foreta en kritisk vurdering av resultater ved sammenligning av teoretiske og numeriske beregninger
- forstår forskjellen på elastisk og plastisk kapasitet
Teaching and learning methods
Arbeids- og undervisningsformer er forelesninger, og øvinger.
Course requirements
Følgende arbeidskrav er obligatorisk og må være godkjent for å fremstille seg til eksamen:
- 3 av 4 øvingsoppgaver
Assessment
Emnebeskrivelsen finnes kun på engelsk. Velg engelsk versjon av nettsiden for å se fullstendig emnebeskrivelse.
Permitted exam materials and equipment
Alle trykte og skrevne hjelpemidler samt håndholdt kalkulator som ikke kommuniserer trådløst og som ikke kan regne symbolsk. Dersom kalkulatoren har mulighet for lagring i internminnet skal minnet være slettet før eksamen. Stikkprøver kan foretas.
Grading scale
Gradert skala A-F.
Examiners
On successful completion of the course, the student has the following learning outcomes classified as knowledge:
Knowledge
The student can
- discuss the arguments for and against a natural-science approach to human behavior
- explain a scientific position where the goals are description, prediction and control
- place behavioral analysis in a historical context
- explain the relationship between behavior analysis, evolutionary biology, and social anthropology
- describe the relation between a behavior-analytic approach and key philosophies of science, including positivism, empiricism and contextualism
- account for selection as explanation of behavior at the phylogenetic, ontogenetic and cultural level
- define the concept of category errors and discuss such errors in explaining behavior
- explain a functional account of verbal behavior, including discussing the role of consequences in establishing and maintaining verbal behavior; various elements of a verbal episode; the distinction between the terms communication, language and verbal behavior, and a behavior-analytic understanding of the "meaning" of verbal behavior
- give an account of methodological and radical behaviorism and the distinction between them
Course contact person
In the BSCA specialisation, campus-based lectures and seminars are the main teaching methods. The lectures will partly be based on Interteaching sequences using readings from the curriculum. Texts used for Interteaching are announced in the digital learning platform of the university.Students read selected texts in advance for each day of class, and everyone is expected to participate in class through questions and through joining in discussion. In the BSII specialisation, the main teaching method is digital course sequences, and feedback on details of course content, and supervised discussion groups will be available during pre-determined time periods. Feedback on written assignments is used in both specialisations.