EPN-V2

BYTS2400 Geotechnics and Road Construction Course description

Course name in Norwegian
Geoteknikk og veibygging
Study programme
Bachelor's Degree Programme in Civil Engineering
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2022/2023
Course history

Introduction

One internal examiner. External examiners are used regularly.

Recommended preliminary courses

BYPE1600 Mechanics

Required preliminary courses

Allen Tadayon

Learning outcomes

After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:

Knowledge

The student:

  • have knowledge of; the mechanical and building technical properties of different soil types
  • have knowledge of; water flows and drainage
  • have knowledge of; flexible pavement design
  • have basic knowledge of laboratory investigations related to road construction

Skills

The student:

  • can make assessments and calculations of load-bearing capacity, earth pressure, settlements, stability and water flow
  • can carry out geotechnical laboratory testing
  • can design a structural sound and frost resilient flexible pavement
  • can plan mass transport

General competence

The student:

  • understands the basis for geotechnical design of foundations and support structures, and for geotechnical assessments in connection with. construction and transport projects in Norway
  • understands the basis for road construction and is familiar with problems relating to road construction in challenging climates and under challenging ground conditions

Teaching and learning methods

Det benyttes en intern og en ekstern sensor

Course requirements

Målgruppe

Studiet retter seg mot alle som er knyttet til læringsarbeid eller veiledning i fagskolen.

Opptakskrav

Opptakskrav er gjennomført og bestått Praktisk pedagogikk for fagskolen 1 - grunnleggende lærerkompetanse eller tilsvarende.

Søker må være tilknyttet høyere yrkesfaglig utdanning i et ansettelsesforhold og jobbe med pedagogisk utvikling, læringsarbeid eller veiledning for voksne.

Assessment

Emnet har et omfang på 30 studiepoeng, i tillegg til samlinger kommer arbeidskrav og 20 dager veiledet yrkespedagogisk praksis.

Innholdet i emnet er:

  • Utviklingsarbeid
  • Vurdering for læring
  • Veiledning
  • Nettpedagogikk
  • Fagskolens samfunnsmandat

Yrkespedagogisk praksis

Studenten skal gjennomføre veiledet og vurdert yrkespedagogisk praksis 20 dager i løpet av studieåret

Yrkespedagogisk praksis administreres av universitetet og gjennomføres i h. t. utarbeidete retningslinjer, praksisguide og vurderingsskjema for studiet. Egen eller annen egnet arbeidsplass brukes som arena for læring og pedagogisk praksis. I yrkespedagogisk praksis er det krav om 100 % tilstedeværelse, i h. t. gjeldende retningslinjer for praksisopplæring.

Praksisopplæringen betraktes som en likeverdig læringsarena på linje med læringsarbeid på campus/nett. Dette innebærer at problemstillinger som tas opp i studiet prøves ut og videreutvikles i praksisopplæringen. På samme måte vil erfaringer fra praksis danne grunnlag for diskusjoner og læringsarbeid på samlingene.

Student og veileder skal dokumentere de læringsaktiviteter som gjennomføres i praksisperiodene. Praksisveileder vurderer hver praksisperiode til bestått/ikke bestått i samarbeid med universitetet. Yrkespedagogisk praksis må være gjennomført og vurdert til bestått for å kunne avlegge eksamen i emnet.

Grading scale

Pass/fail.

Examiners

One internal examiner. External examiners are used regularly.

Course contact person

Berthe Dongmo-Engeland