Programplaner og emneplaner - Student
BYTS1401 Building Technology Course description
- Course name in Norwegian
- Byggeteknikk
- Study programme
-
Bachelor's Degree Programme in Civil Engineering
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2019/2020
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Emnet vil gi studentene kunnskap til å forstå og utføre ulike typer byggetekniske tegninger, kunnskaper i byggetekniske prinsipp, materialvalg og detaljløsninger med hovedvekt på boliger i tre og hvorfor disse løsningene er valgt. Emnet skal også gi studentene kunnskaper om anvendelse av datateknologi og videreutvikle ferdighet i å fremstille tegninger ved hjelp av 3D-modelleringsprogrammer.
Required preliminary courses
Ingen utover opptakskrav
Learning outcomes
Etter å ha gjennomført dette emnet har studenten følgende læringsutbytte, definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- kan prinsippene for tegningsfremstilling manuelt og ved hjelp av moderne BIM-verktøy
- har kunnskap om aktuelle konstruksjonsløsninger og materialer med hovedvekt på småhusbebyggelse i tre
- har kunnskap om strukturell oppbygging av NS 3420 og NS 3451
Ferdigheter
Studenten
- kan utføre manuelle tegninger av enkle legemer i vanlige projeksjoner
- kan fremstille ulike byggetekniske tegninger både manuelt og ved hjelp av 3D-modelleringsprogrammer
- kan gjøre valg av materialer, løsninger og komponenter for småhusbebyggelse i tre og gi begrunnelse for hvorfor disse løsningene er valgt
- kan utarbeide en postbeskrivelse etter NS3420 og beregne byggekostnader ved hjelp av BIM-teknologi
Generellkompetanse
Studenten
- kan velge, begrunne, presentere og diskutere faglige valg av byggematerialer og - løsninger for småhusbebyggelse i tre
Teaching and learning methods
Arbeids- og undervisningsformer er forelesninger og prosjektarbeid. Prosjektarbeid i gruppe der studentene skal videreføre BIM-modellen utført i emnet BYFE1201 Byggfaglig innføring.
Course requirements
For opptak til studiet kreves
- generell studiekompetanse
Søkere uten generell studiekompetanse kan vurderes på grunnlag av realkompetanse. Ved vurdering av realkompetanse gjelder generelle bestemmelser fra Retningslinjer for opptak på grunnlag av realkompetanse ved OsloMet - storbyuniversitetet. Som relevant yrkespraksis regnes arbeid i bibliotek.
Studieplassene skal, så langt det er mulig, fordeles jevnt på norske fylker som er delaktige i prosjektet «Formidlingskompetanse i folkebibliotek». Søkere med arbeidstilknytning til folkebibliotek som deltar i prosjektet prioriteres før andre søkere. Andre søkere kan vurderes ved ledige plasser. Fylkesbibliotekenes prosjekt «Formidlingskompetanse i folkebibliotek» og fylkesbiblioteksjefene avgjør hvilke kvalifiserte søkere som skal tilbys studieplass.
Assessment
Arbeidsformene veksler mellom forelesninger på campus, diskusjoner, studiebesøk, studentpresentasjoner, selvstudium og gruppearbeid.
Permitted exam materials and equipment
On successful completion of the course, the student has the following learning outcomes classified as knowledge:
Knowledge
The student can
- argue for and against a natural-science approach to human behavior, focusing on how radical behaviorism explains behavior through behavior-environment interactions
- differentiate between various forms of behaviorism, and examine the influence of key scientific philosophies, such as pragmatism, dualism, positivism, empiricism, and contextualism, on these approaches
- discuss the role of prediction and control as critical principles for understanding causality in radical behaviorism
- account for selection as a causal model of behavior at the phylogenetic, ontogenetic, and cultural levels, and how this integrates into the behavior-analytic framework
- discuss how behavior analysis aligns with complementary fields, such as complexity science, network theory, neuroscience, and evolutionary biology
- discuss how ethical principles evolve over time and how they are relevant to the scientific study of behavior
- place behavior analysis in a larger societal context, explaining its relevance to topics such as values, freedom, and the ethics of influencing behavior
Skills
The student can
- apply radical behaviorism to interpret key psychological concepts such as motivation, thinking, problem-solving, and self-control from a theoretical perspective
- discuss and evaluate the theoretical alignment of radical behaviorism with complementary scientific fields
General Competence
The student can
- discuss radical behaviorism as a philosophy of science and how it can be used to understand various psychological and societal issues
Grading scale
This course is organized as a series of weekly seminars where students present selected articles covering recent research in intelligent user interfaces, and, when relevant, students provide primers on corresponding user interface issues, artificial intelligence techniques and relevant research methods. The presentation of articles are followed by in-class discussions and practical activities.
Examiners
Portfolio exam that includes:
- 3 individual written assignments submitted digitally, each with a maximum length of 6000 characters, including spaces. References are to be included in the 6000 characters.
Students may submit their exams in Norwegian, Swedish, Danish or English.
The students receive feedback once during the course on 1 of the written assignments before the portfolio is closed. The other submissions are without feedback during the course. All the components must be awarded a pass grade before the exam as a whole can be passed.
In the case of a new exam: If the student fails one assignment, the one assignment is taken again. The exam can be appealed.
Course contact person
Det benyttes en intern og en ekstern sensor til sensurering av besvarelsene. Et uttrekk på minst 25 % av besvarelsene sensureres av to sensorer. Karakterene på de besvarelsene som er vurdert skal danne grunnlag for å fastsette nivå på resten av besvarelsene.
Overlapping courses
All answers are assessed by one examiner.
An external examiner is used regularly, at a minimum of every third completion of the course. When selecting answers for external evaluation, a minimum of 10 percent of the answers shall be included, with no fewer than 5 answers. The external examiner’s assessment of the selected answers shall benefit all students.