EPN-V2

BYFE3100 The Building Prosess Course description

Course name in Norwegian
Byggeprosess - ingeniørfaglig systememne
Study programme
Bachelor's Degree Programme in Civil Engineering
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2025/2026
Course history

Introduction

The Building Process course prepares students for a profession, and they are expected to have already acquired a number of building qualifications during the course of their studies. The Building Process course trains students to work as part of a systematic whole and it enables them to make better use of a life-cycle approach, where technical and functional performance as well as financial, social and environmental issues are taken into consideration.

Presence on the course days is important for the result of the exam.

Required preliminary courses

Eksamensform

Individuell seks timers skriftlig eksamen under tilsyn. Eksamensspråket er engelsk.

Ny/utsatt eksamen arrangeres som ved ordinær eksamen.

Learning outcomes

After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:

Knowledge

The student has:

  • an understanding of cooperation when using BIM
  • an understanding of life-cycle analyses, costs, time consumption, quality assurance systems, HSE in the building and construction industry, environmental certification systems and use of the Management, Maintenance, Operation and Development system
  • knowledge of the phases in a building project and the different parties’ roles and responsibility, with the main emphasis on integrated planning using BIM
  • knowledge of different contract models and the different contracts used in the building and construction industry
  • knowledge of the statutory requirements that apply to the building, especially TEK.

Skills

The student is capable of:

  • preparing plans for progress, finances, production, HSE and quality assurance
  • drafting and using contracts and descriptions in accordance with applicable standards/process codes
  • using TEK in different circumstances
  • carrying out a simple risk analysis

General competence

The student:

  • has an understanding of the interaction between the different players involved in the building process
  • has an understanding of consequences
  • has the ability to communicate the construction engineer’s roles in a systemic context
  • is capable of working in a team

Teaching and learning methods

Lectures, exercises and compulsory group assignments

Course requirements

The following coursework is mandatory and must be approved prior to the exam to attend the exam.

  • Students must attende at least five of the course days.
  • 3 mandatory assigmnets

Assessment

Eksamen vurderes av intern og ekstern sensor.

Permitted exam materials and equipment

Se fagplanen.

Grading scale

Se studiets emneplan

Examiners

Engelsk 1 for trinn 1-7 omfatter engelskundervisning for hele barnetrinnet, hva som kjennetegner elevene i denne aldersgruppen og deres tidlige arbeid med tekst og kultur i engelsk. Emnet gir en innføring i engelskdidaktikk. Et variert utvalg av litteratur, både skjønnlitteratur og sakprosa, og andre kulturelle uttrykk står sentralt i studiet.

  • Tekst og kultur
  • Begynneropplæring
  • Grunnleggende ferdigheter med fokus på lesing, regneferdigheter, digitale ferdigheter
  • Progresjon i engelsk og overgang til barnetrinnets siste del
  • Estetiske arbeidsmåter
  • Lærerarbeid i det mangfoldige klasserommet
  • Undervisningsmetoder for tilpasset opplæring

Studieopphold i engelskspråklig land

Som del av undervisning i emne 1 tilbys studentene et studieopphold ved en partnerinstitusjon i et engelskspråklig land. Studentene vil da få anledning til å arbeide med det muntlige språket i en autentisk ramme og utvide sin kunnskap om engelskspråklig litteratur, kultur, samfunnsliv og historie. Kostnader i forbindelse med studieturen dekkes av studentene selv. Informasjon om reisemål og kostnader gis ved semesterstart. Studieoppholdet er ikke obligatorisk, og studenter som av ulike årsaker ikke har anledning til å delta på studieoppholdet, deltar i samme perioden på tilsvarende undervisningsopplegg med tilsvarende læringsutbytte på OsloMet.

Course contact person

Se studiets emneplan