Programplaner og emneplaner - Student
BYFE3100 The Building Prosess Course description
- Course name in Norwegian
- Byggeprosess - ingeniørfaglig systememne
- Study programme
-
Bachelor's Degree Programme in Civil Engineering
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2025/2026
- Programme description
- Course history
-
Introduction
The Building Process course prepares students for a profession, and they are expected to have already acquired a number of building qualifications during the course of their studies. The Building Process course trains students to work as part of a systematic whole and it enables them to make better use of a life-cycle approach, where technical and functional performance as well as financial, social and environmental issues are taken into consideration.
Presence on the course days is important for the result of the exam.
Required preliminary courses
Eksamensform
Individuell seks timers skriftlig eksamen under tilsyn. Eksamensspråket er engelsk.
Ny/utsatt eksamen arrangeres som ved ordinær eksamen.
Learning outcomes
After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:
Knowledge
The student has:
- an understanding of cooperation when using BIM
- an understanding of life-cycle analyses, costs, time consumption, quality assurance systems, HSE in the building and construction industry, environmental certification systems and use of the Management, Maintenance, Operation and Development system
- knowledge of the phases in a building project and the different parties’ roles and responsibility, with the main emphasis on integrated planning using BIM
- knowledge of different contract models and the different contracts used in the building and construction industry
- knowledge of the statutory requirements that apply to the building, especially TEK.
Skills
The student is capable of:
- preparing plans for progress, finances, production, HSE and quality assurance
- drafting and using contracts and descriptions in accordance with applicable standards/process codes
- using TEK in different circumstances
- carrying out a simple risk analysis
General competence
The student:
- has an understanding of the interaction between the different players involved in the building process
- has an understanding of consequences
- has the ability to communicate the construction engineer’s roles in a systemic context
- is capable of working in a team
Teaching and learning methods
Lectures, exercises and compulsory group assignments
Course requirements
The following coursework is mandatory and must be approved prior to the exam to attend the exam.
- Students must attende at least five of the course days.
- 3 mandatory assigmnets
Assessment
Eksamen vurderes av intern og ekstern sensor.
Permitted exam materials and equipment
Se fagplanen.
Grading scale
Se studiets emneplan
Examiners
Engelsk 1 for trinn 1-7 omfatter engelskundervisning for hele barnetrinnet, hva som kjennetegner elevene i denne aldersgruppen og deres tidlige arbeid med tekst og kultur i engelsk. Emnet gir en innføring i engelskdidaktikk. Et variert utvalg av litteratur, både skjønnlitteratur og sakprosa, og andre kulturelle uttrykk står sentralt i studiet.
- Tekst og kultur
- Begynneropplæring
- Grunnleggende ferdigheter med fokus på lesing, regneferdigheter, digitale ferdigheter
- Progresjon i engelsk og overgang til barnetrinnets siste del
- Estetiske arbeidsmåter
- Lærerarbeid i det mangfoldige klasserommet
- Undervisningsmetoder for tilpasset opplæring
Studieopphold i engelskspråklig land
Som del av undervisning i emne 1 tilbys studentene et studieopphold ved en partnerinstitusjon i et engelskspråklig land. Studentene vil da få anledning til å arbeide med det muntlige språket i en autentisk ramme og utvide sin kunnskap om engelskspråklig litteratur, kultur, samfunnsliv og historie. Kostnader i forbindelse med studieturen dekkes av studentene selv. Informasjon om reisemål og kostnader gis ved semesterstart. Studieoppholdet er ikke obligatorisk, og studenter som av ulike årsaker ikke har anledning til å delta på studieoppholdet, deltar i samme perioden på tilsvarende undervisningsopplegg med tilsvarende læringsutbytte på OsloMet.
Course contact person
Se studiets emneplan