Programplaner og emneplaner - Student
BVUH2001 Multi-disciplinary Perspectives and Project Based Group Work Course description
- Course name in Norwegian
- Flerfaglig perspektiv og prosjektarbeid
- Study programme
-
Bachelor Programme in Child Care and Welfare
- Weight
- 20.0 ECTS
- Year of study
- 2020/2021
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Kunnskaper
Studenten har
- kunnskaper i elementær algebra og funksjonslære.
Ferdigheter
Studenten kan
- regneregler for reelle tall, brøkregning, faktorisering
- regne med røtter og potenser
- løse enkle likninger, likningssystemer, irrasjonale likninger og ulikheter
- litt mengdelære, tallverdi
- koordinatsystem, rette linjer, sirkler
- enkel analyse av polynomfunksjoner, rasjonale funksjoner og asymptoter
- derivere polynomfunksjoner
Required preliminary courses
Ca. 20 timer forelesninger i starten av høstsemesteret. Oppgaveløsing under veiledning av studentassistenter.
Learning outcomes
Ingen arbeidskrav/obligatoriske aktiviteter.
Content
2.1 Vold og seksuelle overgrep
Undervisningen forgår over en undervisningsuke, og belyser tema i en kombinasjon av følgende faglige perspektiver: juss, psykologi, sosiologi og estetiske uttrykksmåter.
2.2 Prosjektarbeid
Prosjekt kan gjennomføres i Norge eller i utlandet. Deltagelse på et internasjonalt undervisningsprogram ved OsloMet/Fakultet for samfunnsvitenskap (2.2.1) kan erstatte prosjektarbeid.
Prosjektarbeid er organisert i grupper med fordypning innen et selvvalgt tema, som er relevant for barnevernspedagogers arbeidsområder. Gjennom emnet, vil studenten få erfaring med å jobbe prosjektrettet innenfor rammene av gitte ressurser. Emnet utfordrer studentenes evne til samarbeid, og til å formulere kunnskap i spennet mellom teori og praksis. Prosjektarbeidet innledes med forelesninger i samfunnsvitenskapelig metode, vitenskapsteori og prosjektmetodikk. Undervisningen skal gi en teoretisk plattform og inspirasjon for det praktiske arbeidet med den selvvalgte prosjektoppgaven. Gruppenes arbeid skal presenteres i en prosjektrapport, og formidles muntlig og kreativt av prosjektgruppene i plenum. Gruppene kan også levere et tilleggsprodukt som er en del av prosjektarbeidet.
Studentene danner grupper av fire til seks deltakere. Gruppene velger tema for prosjektet i samråd med faglærer.
Prosjektperioden kan gjennomføres i utlandet. Prosjekt i utlandet skal gjennomføres i samarbeid med en institusjon eller organisasjon innenfor relevante fagfelt. Gjennom prosjekt i utlandet vil studentene tilegne seg ferdigheter som er nødvendige i et flerkulturelt sosialpedagogisk arbeidsfelt, i en stadig mer globalisert verden. Prosjektrapporten skal leveres vertsorganisasjonen.
Teaching and learning methods
Ingen vurdering.
Course requirements
2.1 Vold og seksuelle overgrep
Obligatorisk undervisning
All undervisning i dette kurset er obligatorisk. Fraværsprosenten beregnes ut fra oppmøte på undervisning i kurset Vold og seksuelle overgrep.
Det er krav til 80 % nærvær i de fag/emner som har obligatorisk undervisning.
Ved alt fravær over 20 % gis et omfattende alternativt arbeidskrav som kompensasjon for fraværet. Ved fravær utover 40 % mister studenten retten til å fremstille seg til eksamen.
Den enkelte student har selv ansvar for å få dokumentert sin tilstedeværelse. Lengden på undervisningsdagene vil variere, og den enkelte student har ansvar for å holde seg orientert om timeplanen.
Arbeidskrav
Det er ingen arbeidskrav i 2.1.
2.2 Prosjektarbeid
Obligatorisk undervisning
All undervisning, veiledning (9 timer) samt tilstedeværelse på prosjektfremlegg er obligatorisk.
Det er krav til 80 % nærvær i de fag/emner som har obligatorisk undervisning. Fraværsprosenten som eventuelt utløser arbeidskrav, beregnes ut fra oppmøte på obligatorisk undervisning i faget Prosjektarbeid.
Ved alt fravær over 20 % gis et omfattende alternativt arbeidskrav som kompensasjon for fraværet.
Ved fravær utover 40 % mister studenten retten til å fremstille seg til eksamen.
Den enkelte student har selv ansvar for å få dokumentert sin tilstedeværelse. Lengden på undervisningsdagene vil variere, og den enkelte student har ansvar for å holde seg orientert om timeplanen.
Arbeidskrav
Underveis i prosjektperioden skal hver student levere et arbeidskrav på 400-600 ord.
Etter innlevering av prosjektrapporten, skal hver gruppe gi en muntlig presentasjon av prosjektarbeidet.
I tillegg til prosjektrapporten (eksamensarbeidet) skal hver gruppe lage et prosessreferat på 2500 ord +/- 10 % som skal beskrive og analysere arbeidsprosessen. Dette arbeidskravet leveres veileder samtidig som prosjektrapporten leveres som eksamensbesvarelse.
Assessment
Ikke aktuelt.
Permitted exam materials and equipment
Ikke aktuelt.
Grading scale
Kunnskaper i algebra og funksjonslære tilsvarende generell studiekompetanse
Examiners
Individuell skriftlig eksamen på fire timer i slutten av semesteret.