Programplaner og emneplaner - Student
BVUH1901 Social Work Mentorship in a Multicultural Context Course description
- Course name in Norwegian
- Mentorskap i en sosialfaglig flerkulturell kontekst - Nattergalen
- Study programme
-
Bachelor Programme in Child Care and WelfareBachelor Programme in Social Work
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2020/2021
- Curriculum
-
FALL 2020
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Four individual exercises, three of which must be approved before the student can take the exam.
Required preliminary courses
The assessment (exam) is a project assignment (portfolio) consisting of two assessment parts:
1) Project report, prepared in groups of 2-3 students, approx. 40-50 pages (excl. appendices).
2) Oral exam, in group, based on the project.
The assessment cannot be appealed.
The exam will be assessed together as a portfolio with one grade at the end of the semester, but all the parts that make up the portfolio must be assessed as 'pass' in order for the student to pass the course.
Learning outcomes
Gjennom møte med barnet i sin praktiske mentorutøvelse skal studenter tilegne seg følgende kunnskaper, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskaper
Studenten har:
- kunnskap om sentrale begreper innen mentorskap generelt og i en flerkulturell kontekst spesielt
- økt forståelse av innholdet i betegnelsen kulturelt mangfold
- kunnskap om kommunikasjonsteori, med spesifikt fokus på barn
- kunnskap om digitale historiefortellinger
Ferdigheter
Studenten kan:
- utøve mentorskap med økte anerkjennende kommunikative ferdigheter
- innsikt i eget relasjonelt bidrag i møte med mentorbarnet
- formidle sine erfaringer fra møter med mentorbarnet gjennom en digital historiefortelling og reflektere over disse erfaringene
Generell kompetanse
Studenten har
- Innsikt i sin gryende profesjonalitet med bevissthet om maktrelasjoner som oppstår i møtet mellom mentor og barnet med minoritetsbakgrunn og dets familie
- Større bevissthet om majoritet- og minoritetsrelasjon i lys av sin rolle som representant for det offentlige
- Innsikt i sin profesjonalitet med bevissthet om egen forforståelse
- økende bevissthet om de etiske, faglige og personlige dilemmaer som kan oppstå i en profesjonell rolleutøvelse.
Teaching and learning methods
Graded scale: A-F.
Course requirements
One or two internal examiners.
External examiners are used regularly.
Assessment
Gro Markeset
Permitted exam materials and equipment
Design of Concrete Structures.
MABY4400 Structural analysis and design
MABY4700 Life Cycle Assessment for Built Environment
MABY4800 Advanced Materials and Technologies for Sustainable Structures
Grading scale
Bestått/ikke bestått.
Examiners
Det brukes en intern og en ekstern sensor.