EPN-V2

BVUH1901 Social Work Mentorship in a Multicultural Context Course description

Course name in Norwegian
Mentorskap i en sosialfaglig flerkulturell kontekst - Nattergalen
Study programme
Bachelor Programme in Child Care and Welfare
Bachelor Programme in Social Work
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2020/2021
Curriculum
FALL 2020
Schedule
Course history

Introduction

Four individual exercises, three of which must be approved before the student can take the exam.

Required preliminary courses

The assessment (exam) is a project assignment (portfolio) consisting of two assessment parts:

1) Project report, prepared in groups of 2-3 students, approx. 40-50 pages (excl. appendices).

2) Oral exam, in group, based on the project.

The assessment cannot be appealed.

The exam will be assessed together as a portfolio with one grade at the end of the semester, but all the parts that make up the portfolio must be assessed as 'pass' in order for the student to pass the course.

Learning outcomes

Gjennom møte med barnet i sin praktiske mentorutøvelse skal studenter tilegne seg følgende kunnskaper, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskaper

Studenten har:

  • kunnskap om sentrale begreper innen mentorskap generelt og i en flerkulturell kontekst spesielt
  • økt forståelse av innholdet i betegnelsen kulturelt mangfold
  • kunnskap om kommunikasjonsteori, med spesifikt fokus på barn
  • kunnskap om digitale historiefortellinger

Ferdigheter

Studenten kan:

  • utøve mentorskap med økte anerkjennende kommunikative ferdigheter
  • innsikt i eget relasjonelt bidrag i møte med mentorbarnet
  • formidle sine erfaringer fra møter med mentorbarnet gjennom en digital historiefortelling og reflektere over disse erfaringene

Generell kompetanse

Studenten har

  • Innsikt i sin gryende profesjonalitet med bevissthet om maktrelasjoner som oppstår i møtet mellom mentor og barnet med minoritetsbakgrunn og dets familie
  • Større bevissthet om majoritet- og minoritetsrelasjon i lys av sin rolle som representant for det offentlige
  • Innsikt i sin profesjonalitet med bevissthet om egen forforståelse
  • økende bevissthet om de etiske, faglige og personlige dilemmaer som kan oppstå i en profesjonell rolleutøvelse.

Teaching and learning methods

Graded scale: A-F.

Course requirements

One or two internal examiners.

External examiners are used regularly.

Assessment

Gro Markeset

Permitted exam materials and equipment

Design of Concrete Structures.

MABY4400 Structural analysis and design

MABY4700 Life Cycle Assessment for Built Environment

MABY4800 Advanced Materials and Technologies for Sustainable Structures

Grading scale

Bestått/ikke bestått.

Examiners

Det brukes en intern og en ekstern sensor.