EPN-V2

BV1400 Psychosocial perspectives – Child neglect, violence and sexual abuse Course description

Course name in Norwegian
Psykososiale perspektiver – omsorgssvikt, vold og seksuelle overgrep
Study programme
Bachelor Programme in Child Care and Welfare
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2024/2025
Curriculum
SPRING 2025
Schedule
Course history

Introduction

This course provides an introduction to topics related to children and young people in vulnerable life situations. Core topics are the different impacts of neglect, domestic violence and sexual abuse, and the students will gain knowledge of the consequences of violence and sexual abuse for the child’s development. The course also provides knowledge of how these topics are handled by professionals in the field of child care and welfare.

The teaching programme ‘The Same Child - Different Arenas’ (INTER1100) will be taught at the start of the course. See INTERACT’s website for a more detailed description of the content of INTER1100: https://www.oslomet.no/forskning/forskningsprosjekter/interact

Required preliminary courses

None.

Learning outcomes

Arbeidet skjer gjennom forelesninger, selvstudium, gruppearbeid og andre undervisningsformer etter behov.

Teaching and learning methods

Det er ingen arbeidskrav i dette emnet

Course requirements

Eksamen er en individuell, skriftlig hjemmeeksamen over 72 timer på 8-9 sider. Skrifttype og skriftstørrelse: Calibri 12 pkt. Linjeavstand 1,5. Godkjent referansestil APA for oppgaveskriving skal følges.

Kandidater som ikke består, eller har gyldig fravær ved ordinær eksamen, kan fremstille seg til ny/utsatt eksamen.

Assessment

Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges.

Permitted exam materials and equipment

Gradert skala A-F

Grading scale

Det benyttes intern og ekstern sensor til sensurering av besvarelsene. Et uttrekk på minst 25 % av besvarelsene sensureres av to sensorer. Karakterene på disse samsensurerte besvarelsene skal danne grunnlag for å fastsette nivå på resten av besvarelsene.

Examiners

The exam papers are assessed by one internal and one external examiner. At least 25% of the exam papers will be assessed by two examiners. The grades awarded for the papers assessed by two examiners form the basis for determining the level for all the exam papers.