Programplaner og emneplaner - Student
BLH3900 Bachelor's Thesis Course description
- Course name in Norwegian
- Bacheloroppgave
- Study programme
-
Bachelor Programme in Early Childhood Education and Care
- Weight
- 15.0 ECTS
- Year of study
- 2024/2025
- Curriculum
-
FALL 2024
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
I arbeidet med bacheloroppgaven skal studentene bygge på kunnskaper fra tidligere deler av studiet og fordype seg i et tema de ser som vesentlig for sitt framtidige arbeid som barnehagelærer. Gjennom perioden skal de erfare at fordypning på et avgrenset område gir utvidet innsikt i og handlingsrepertoar for pedagogisk arbeid med barn, personale og foreldre med ulik bakgrunn og ulike forutsetninger. Bacheloroppgaven stiller høye krav til selvstendighet og evne til å søke veiledning og innhente kunnskap og erfaringer fra ulike kilder.
Undervisningen starter i høstsemesteret og avsluttende vurdering er i vårsemesteret.
Required preliminary courses
Progresjonskrav for utdanningen fremgår av programplan for bachelorstudium i barnehagelærerutdanning, heltid.
Learning outcomes
Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskaper
Studenten
- har begynnende kunnskap om vitenskapsteori, forskningsmetode og forskningsetikk
- har utvidet kunnskap om og innsikt i bacheloroppgavens tema
Ferdigheter
Studenten
- har evne til å formulere og avgrense et pedagogisk og/eller fagdidaktisk problem
- kan anvende metodisk kunnskap til å formidle og dokumentere sentralt fagstoff innen det selvvalgte temaet
- kan planlegge og gjennomføre et selvstendig arbeid i tråd med faglige og metodiske krav og forskningsetiske retningslinjer
- viser ferdigheter i akademisk skriving og hvis aktuelt, fremstille et praktisk arbeid visuelt.
Generell kompetanse
Studenten
- diskuterer sammenhengen mellom det selvvalgte teamet og barnehagens samfunnsmandat og verdigrunnlag
- kan reflektere kritisk og etisk rundt oppgavens tema , metode og datagrunnlag
Content
After completing the course, the student should have the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:
Knowledge
The student
- can critically assess how diet affects the development and risk of obesity, diet related non-communicable diseases and undernutrition
- can critically discuss the scientific evidence that forms the basis for dietary guidelines and nutrient recommendations
- can discuss different types of food systems and analyse the interconnection between diet and sustainability, food production and consumption locally and globally
- can discuss the social, political, economic and cultural factors that have an impact on food consumption among different population groups
- can discuss the development of public health nutrition as a professional practice
Skills
The student
- can apply relevant explanatory models and theories in the understanding of changes in diets over time and socio-economic differences in diet and health
- can assess and evaluate the prevalence and distribution of nutrition-related health challenges in different population groups
General competence
The student
- can convey scientific perspectives and results from own academic work
Teaching and learning methods
Arbeids- og undervisningsformer i emnet er
- oppgave og metodeseminar
- veiledning
- individuelt arbeid
Course requirements
Det er ingen obligatoriske krav knyttet til emnet.
Assessment
Language of instruction: English
This course aims to enable the students to assess food and nutrition-related challenges both nationally and globally by means of critical use of research. The course provides a broad theoretical basis in public health nutrition and covers the history and use of theories and models for analysing current and future food and nutrition challenges. It has a focus on different food systems and how food environments contribute to the development of obesity and non-communicable diseases, malnutrition and food insecurity.
Permitted exam materials and equipment
Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges.
Grading scale
The student must have been admitted to the Master’s Programme in Health Sciences - Specialisation in Public Health Nutrition.
Examiners
Bacheloroppgaven vurderes av en intern og en ekstern sensor.