EPN-V2

BLH3340 Play, movement, nature and outdoor education – Nordic Childhoods Course description

Course name in Norwegian
Play, movement, nature and outdoor education – Nordic Childhoods
Study programme
Bachelor Programme in Early Childhood Education and Care
Bachelor Programme in Early Childhood Education and Care - Web- and Campus-based
Bachelor Programme in Early Childhood Education and Care
Play, movement, nature and outdoor education – Nordic Childhoods
Weight
30.0 ECTS
Year of study
2020/2021
Curriculum
SPRING 2021
Schedule
Course history

Introduction

Undervisningen er forskningsbasert, profesjonsrettet og praksisnær. Det vil i undervisningen legges vekt på formidling og diskusjon av forskningsresultater innenfor aktuelle fagfelt. Temaene som tas opp til undervisningen er profesjonsrettete. Studentene vil tilegne seg kunnskaper og utvikle sine ferdigheter gjennom studiet i et vekselspill mellom erfaringene de får med seg fra praksisopplæringen og fagstoffet som gjennomgås på forelesninger og seminarer på universitetet.

Studiet benytter seg av ulike arbeidsformer (blant annet forelesninger, seminarer, selvstudium, skriftlig og muntlig arbeid, individuelt og i gruppe, samt praksisopplæring) og ulike læringsarenaer (universitetet og barnehage) for å binde forskning og teori sammen med praksisfelt og for å aktivere studenten. Undervisningen i kunnskapsområdet vil i stor grad basere seg på dialog, særlig gjennom seminarer, erfaringsdelinger og faglige diskusjoner. I tillegg får studentene lesehjelp i form av en digital kunnskapsprøve.

I emnet ligger også temadagen Refleksjon, profesjon, praksis 1 (RPP1). Temaet videreføres i kunnskapsområdet samfunn, religion, livssyn og etikk (RPP2).

Veiledet praksisstudier

Praksisstudiet i andre studieår er veiledet og består av 35 praksisdager. Fem av disse dagene har fokus på overgangen fra barnehage til skole.

Fravær fra praksis i emnet må være tatt igjen innen utgangen av vårsemesteret. Praksislærer vurderer praksisostudiet til bestått eller ikke bestått.

Mer informasjon om praksisstudier finnes i retningslinjer for praksisstudiet og i heftet "Informasjon om praksisoppgaven", som publiseres på OsloMets digitale læringsplattform før oppstart av praksisperioden

For utfyllende informasjon om praksisstudier se programplanen for bachelorstudium i barnehagelærerutdanning, heltid, (180 studiepoeng).

Recommended preliminary courses

The language of all teaching and supervision is English, and the students should therefore

have a working knowledge of both spoken and written English.

Learning outcomes

Individuell skriftlig hjemmeeksamen over syv dager. Omfang: 3000 ord +/- 10 %.

Skikkethetsvurdering Se programplanen for bachelorstudium i barnehagelærerutdanning, heltid (180 studiepoeng) for nærmere informasjon.

Content

The topics of study are:

Play, movement, nature and outdoor education.

  • Outdoor education in different natural environments
  • Play and movement in nature and outdoor environments
  • Practical work on natural science, food literacy and physical education
  • Practical work in selected biotopes
  • Motor behaviour, physical activity, play and risk-taking
  • Role model and gender awareness in pedagogical work outdoors
  • The Nordic concept of ‘friluftsliv’ (outdoor life)
  • A more in-depth study of a chosen topic

Childhood in a Nordic welfare system

  • Education, cultural formation and childhood
  • Critical reflective work on play, movement and outdoor education
  • Physical literacy and motor development
  • Different cultural traditions and pedagogical approaches to outdoor activities
  • Focus on the relevant target group in the student’s educational system

Field experience, reflective practice and didactics regarding play, movement, nature, food and outdoor education

  • Different approaches to outdoor didactics and sustainable development
  • Development work related to institutional work
  • Comparative approaches to cultural and pedagogical traditions

Teaching and learning methods

Det blir gitt gradert karakter A-F, der A-E er bestått og F er ikke bestått.

Course requirements

The following coursework requirements must be met before the student can sit the exam:

  • Carry out a one-day hike or overnight stay in the forest and an oral presentation of experiences from the hike.
  • Group work (four to six participants): A written paper based on a subject addressed in the course in agreement with the teacher (1,500- 1,900 words).
  • Make a poster in groups (four to six participants) on a selected topic in agreement with the teacher. The poster will be presented at a presentation day with the class. Each group has to give a presentation of the poster to the class (approx. 10 minutes).

Coursework requirements must be met by the deadlines. Coursework requirements are evaluated as pass/fail. Valid absence documented by a medical certificate or similar is not an excuse for not meeting the coursework requirements. Students who, due to illness or other valid and documented reasons, do not meet the coursework requirements by the deadlines, may be given longer deadlines. A new deadline for meeting the coursework requirements is agreed with the relevant teacher in each case.

Coursework requirements are evaluated with a pass/fail. Students who meet the coursework requirements by the deadline, but are awarded a fail grade, shall be given another attempt to meet the coursework requirements. A new deadline for meeting the coursework requirements is agreed with the relevant teacher in each case.

Assessment

Ingen hjelpemidler er tillatt.

Permitted exam materials and equipment

Part two: All examination suppert materials are permitted. However, Sources musts be stated in accordance with applicable rules for source References.

Grading scale

Eksamen vurderes av en intern og en ekstern sensor.

Examiners

Kunnskapsområdet består av følgende syv temaer:

  • Barns muntlige og skriftlige språkutvikling.
  • Barnekultur og barnelitteratur.
  • Flerspråklighet
  • Måling og sammenlikning.
  • Tall og tallforståelse.
  • Pedagogens rolle i arbeid med språk, tekst og matematikk.

Admission requirements

The target group is final year bachelor students and students pursuing master’s programmes, and maintenance engineers who have educational background in mechanical or civil engineering.