Programplaner og emneplaner - Student
BLH3250 Fairytales and creativity - Nordic Childhoods Course description
- Course name in Norwegian
- Fairytales and creativity - Nordic Childhoods
- Study programme
-
Bachelor Programme in Early Childhood Education and Care - Web- and Campus-basedBachelor Programme in Early Childhood Education and CareFairytales and creativity - Nordic ChildhoodsFairytales and creativity - Nordic Childhoods
- Weight
- 20.0 ECTS
- Year of study
- 2022/2023
- Curriculum
-
FALL 2022
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
The final assessment is based on two parts.
- Individual oral exam (approx. 30 minutes). Each student has to prepare an individual presentation from one of the listed topics (maximum 12 minutes). The exam is evaluated by two internal examiners.
- The second part consists of an individual paper on a chosen subject addressed in the course in agreement with the teacher (2,500- 3,000 words).
The individual paper should
- have an individually chosen topic from the subject areas presented in the course
- be a more in-depth study of this individually chosen subject
- focus on the target group relevant to the student’s own educational system.
The paper can
- be a purely theoretical study/analysis
- include practical studies
- test out educational ideas linked to the subject
The topic must be approved by the student’s supervisor.
;
Resit/rescheduled exams
Resit/rescheduled exams shall take place within reasonable time after the ordinary exam. The regulations on sitting a resit/rescheduled exam are set out in the ‘Regulations relating to studies and examinations at Oslo Metropolitan University’. The student is responsible for registering for a resit/rescheduled exam.
Recommended preliminary courses
Kunnskapsområdet omfatter barnehagepedagogiske temaer som bidrar til å skape et inkluderende fellesskap preget av omsorg, trygghet, anerkjennelse, medvirkning og utforsking. Gjennom kunnskapsområdet skal studenten utvikle sine faglige kritiske refleksjoner. Kunnskapsområdet legger særlig vekt på de yngste barnas utvikling, lek og læring. Ved å gå i dybden av barnehagens komplekse sammensatte arbeidsområder, rettes det særlig oppmerksomhet mot barnehagens profesjonshistorie, pedagogisk filosofi og profesjonsetiske dilemmaer.
Kunnskapsområdet tematiserer samspillet mellom mennesker og mellom mennesker og omgivelser, og bidrar til utvikling av kritisk og demokratisk tenkning. En mangfoldig og flerkulturell barnehage der kunnskap om etnisitet, urfolk, likeverd, inkludering, kjønn, likestilling og globalisering er en forutsetning for demokratisk forståelse. Gjennom kunnskapsområdet skal studenten utvikle faglige kvalifikasjoner til pedagogisk ledelse og ledelse i barnehagen, og vise at pedagogisk ledelse innebærer profesjonsetisk bevissthet, og bruk av dømmekraft og faglig skjønn.
Learning outcomes
Eksamen vurderes etter gradert skala fra A til E for bestått og F for ikke bestått
Content
Arbeidsmåtene i studiet bygger på studentenes erfaringsbaserte og praksisnære kunnskap og skal bidra til å åpne for refleksjon og læreprosesser. Studiet inneholder en stor grad av selvstudier og det forutsettes at studenten møter forberedt til alle samlinger. Studenten veksler mellom ulike læringsarenaer, og studentaktiviteter foregår både på universitetet, på arbeidsplassen og ved bruk av digitale læringsplattformer (LMS).
Det legges opp til varierte undervisnings- og arbeidsformer i forpliktende samarbeid med arbeidsplassen, eksempelvis individuelt arbeid, gruppearbeid, seminar, praktiske øvelser, workshop, turer og ekskursjoner, forelesninger og veiledning.
Praksis Praksisstudiet fordrer at studentene benytter arbeidsformer som understøtter læringsutbyttebeskrivelsene i og på tvers av kunnskapsområder. Praksisstudiet skal bidra til selvstendighet, trygghet og til å kunne ta ansvar i utøvelse av pedagogisk ledelse og faglig arbeid i barnehagen med en særlig vektlegging av profesjonsetiske problemstillinger.
Fordeling av praksisperiodene Femte semester: 15 dager på eget arbeidsted, veiledet og vurdert av faglærer i samarbeid med mentor. Dagene fordeles i utgangspunktet med 3 dager i fem uker og kombineres med ordinære samlinger og knyttes opp mot arbeidskravet.
Teaching and learning methods
Part 1 The grade scale will be in accordance with the ECTS grading scale, with A - E as pass grades and F as a fail grade.
Part 2 The grade scale will be pass/fail.
Course requirements
Part one: The exam is evaluated by two internal examiners. Overall exam procedures will be reviewed and approved by an external examiner.;
Part two: The exam is evaluated by two internal examiners.
Assessment
The language of all teaching and supervision is English, and the students should therefore
have a working knowledge of both spoken and written English.
Permitted exam materials and equipment
The target groups are:
• Students in the third year of the fulltime/seventh semester of the part time Bachelor
Programme in Early Childhood Education at Oslo Metropolitan University.
• International exchange students at the Faculty of Education and International Studies from
preschool and primary school teacher education institutions. Students from other
academic areas may also be accepted.
Students must be prepared to participate in various outdoor activities.
The course is designed to offer a fulltime studyprogramme in English for students of Early
Childhood and Primary School Teacher Education. The period of study will be for four;months.
The course may be taken as an elective in-depth programme by students in their final year
of the Bachelor Programme in Early Childhood Education;at Oslo Metropolitan University.
Admission
For students at the Department of Early Childhood Education:
- Students in the third year of the full-time/seventh semester of the part-time Bachelor Programme in Early Childhood Education at Oslo Metropolitan University.
- International exchange students at the Faculty of Education and International Studies from preschool and primary school teacher education institutions. Students from other academic areas may also be accepted.;
For international exchange students:
- Admission as an international student at the Faculty of Education and International Studies. Students from other academic areas may also be accepted. Students must have completed at least two years of their undergraduate degree studies at their home institution in order to be accepted.
Grading scale
Grading scale, A-F.
Grading will be according to the ECTS-grading scale, with A-E as pass grades and F as fail grade. Criteria for the different grades will be presented to the students at the beginning of the course.;
Examiners
Final assessment is graded;and;by one; internal and one external examiners.;
Admission requirements
Kunnskap
Studenten har kunnskap om
- barn i vanskelige livssituasjoner og barn med behov for særskilt støtte og omsorg
- tverrfaglig samarbeid og ulike samarbeidspartnere
- de yngste barna i barnehagen
- overgang og samarbeid barnehage - skole
- en mangfoldig og flerkulturell barnehage i globale perspektiver som grunnlag for demokratisk forståelse
- pedagogisk ledelse, kritisk refleksjon og veiledning
- lovverk, barnehagens profesjonshistorie, pedagogisk filosofi og profesjonsetiske dilemmaer
Ferdigheter
Studenten kan
- utøve og vurdere egen profesjonalitet i sitt arbeid med barn ved å se, lytte, møte og støtte barns nysgjerrighet og skapende uttrykk i allsidige leke -og læringsopplevelser
- lede didaktiske refleksjonsprosesser i planlegging, gjennomføring og evaluering av eget og andres pedagogiske arbeid
- anvende ulike metodiske tilnærminger som observasjon, kritisk refleksjon, dialogisk kompetanse og pedagogisk dokumentasjon i sitt pedagogiske arbeid
- kan praktisere akademisk skriving i forhold til kritisk teori og refleksjon, og kan reflektere over sammenhenger mellom teori og praksis
- kan ta stilling til og vurdere barnehagens samarbeid med hjem og skole og interne overganger i barnehagen
- kan planlegge, begrunne, gjennomføre og vurdere pedagogisk ledelse og veiledning
- kan legge til rette for et miljø som fremmer og ivaretar lek
Generell kompetanse
Studenten kan
- anvende profesjonell dømmekraft, pedagogiske kunnskap, og reflektere faglig over praktiske og teoretiske problemstillinger
- analysere og reflektere kritisk over maktforhold som har innvirkning på pedagogisk virksomhet
- vise etisk og faglig innsikt gjennom refleksjon over barns integritet basert på forståelse av demokrati, likeverd og likestilling
- gjennom observasjon og pedagogisk dokumentasjon, planlegge og legge til rette for et leke- og læringsmiljø for alle barn i en mangfoldig barnehage