Programplaner og emneplaner - Student
BLH2300 Language, Text and Mathematics (in-depth) Course description
- Course name in Norwegian
- Forsterkning i kunnskapsområdet språk, tekst og matematikk
- Study programme
-
Bachelor Programme in Early Childhood Education and Care
- Weight
- 20.0 ECTS
- Year of study
- 2025/2026
- Curriculum
-
SPRING 2026
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Learning outcomes
After completing the course, the student should have the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:
Knowledge
The student
- can discuss women’s sexual and reproductive health in a life-cycle-course perspective
- can identify and analyze scientific and professional themes related to contraceptive self-determination, contraceptive methods, as well as contraceptive use.
- can assess and implement culturally sensitive approaches in relation to ethnic and gender diversity
- can analyze societal and cultural contexts of importance for human sexual and reproductive health and rights, including user perspectives, gender diversity, youth health and variations in sexual relationships
Skills
The student
- having acquired the relevant competence in order to obtaining requisition authority, can provide relevant requisition and administer contraceptives (Prescription rights are dependent upon Norwegian authorization as health personell)
- can plan and implement knowledge-based counselling for self-determined contraceptive use
- can carry out relevant procedures, including gynecological, in order to insert and remove intrauterine devices and implants
General competence
The student
- can analyze relevant scientific and professional themes related to sexual and reproductive health and rights and reflect on challenges for the midwifery profession´s independent and interdisciplinary practice
- has advanced understanding of the various user needs in order to apply knowledge of sexual and reproductive health and rights in a respectful and inclusive manner reflecting contextual insights into challenges of cross-cultural and global professional practice
- has an advanced understanding of the needs of different users and applies knowledge about sexual and reproductive health and rights in an open and inclusive manner
Required preliminary courses
Se programplanen for informasjon om eventuelle forkunnskapskrav og progresjonskrav.
Learning outcomes
The following must have been approved in order for the student hand in the exam:
- 1 digital test, can be repeated until it is approved within the specified deadline
- Must have completed an individual simulated gynecological examination and insertion of a spiral as well as subdermal insertion of a contraceptive rod. Students from cooperating institutions who are not present in Norway must submit confirmation from their own place of study of the completed activity.
Content
Innholdet i emnet er profesjonsfaglige temaer knyttet til planlegging, gjennomføring og vurdering av undervisning og læring med særlig vekt på didaktiske og pedagogiske modeller. Introduksjon til skriving av akademiske tekster og bruk av referanser vil vektlegges. I tillegg inneholder emnet friluftsliv i ulike naturmiljø samt svømming og livredning, og praktisk-metodiske aktiviteter som lek og lag- og ballspill.
Teaching and learning methods
Se programplanen.
Course requirements
Følgende arbeidskrav må være godkjent før eksamen kan avlegges:
- Det er krav om 80 % oppmøte i den praktisk-metodiske aktivitetslæren og i all studentaktiv undervisning
- Godkjent livredningsprøve innendørs. Studenten som ikke oppnår godkjent livredningsprøve, har krav på to nye forsøk samme høst
- Gjennomført veiledning av semesteroppgave
- I tilknytning til praksis skal studenten individuelt utarbeide et refleksjonsnotat som knytter praksiserfaringen til relevante tema i emnet. Omfang: 1000 ord +/- 10%
Se programplanen for mer informasjon om arbeidskrav og krav til deltakelse i undervisningen.
Assessment
Semesteroppgave i grupper på 2-4 studenter som sammen planlegger et undervisningsforløp og som begrunner og reflekterer over didaktiske valg. Omfang: 3000 ord +/- 10 %.
Ny/utsatt eksamen
Ny/utsatt eksamen foregår som ved ordinær eksamen. Semesteroppgaven kan omarbeides en gang til ny utsatt eksamen ved ikke bestått karakter. Ved ytterligere forsøk må helt ny oppgave leveres. Denne oppgaven kan skrives individuelt. Omfanget på oppgaven er det samme.
Permitted exam materials and equipment
Alle hjelpemidler tillatt.
Grading scale
Bestått/ikke bestått.
Examiners
To interne sensorer. Det er knyttet tilsynssensor til studiet, i henhold til retningslinjer for oppnevning og bruk av sensorer ved OsloMet.