Programplaner og emneplaner - Student
BLH2300 Language, Text and Mathematics (in-depth) Course description
- Course name in Norwegian
- Forsterkning i kunnskapsområdet språk, tekst og matematikk
- Study programme
-
Bachelor Programme in Early Childhood Education and Care
- Weight
- 20.0 ECTS
- Year of study
- 2021/2022
- Curriculum
-
SPRING 2022
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Forsterkningen i kunnskapsområdet språk, tekst og matematikk (STM) bygger videre på grunnleggende kunnskaper, ferdigheter og kompetanse studentene har fått i 2. studieår i kunnskapsområdet språk, tekst og matematikk. Forsterkningen har barn med særlige behov, mangfold og de yngste barna som omdreiningspunkt. Emnet skal gi studentene fordypet kunnskap knyttet til kunnskapsområdet STM og skal utvikle studentenes ferdigheter når det gjelder pedagogisk arbeid med språk, tekst og matematikk i barnehagen, samt utvikle deres identitet som fremtidige ledere og yrkesutøvere. Barns og voksnes tekster i barnehagen vil være et gjennomgående perspektiv i emnet.
Emneplanen for forsterkning i STM bygger på forskrift om rammeplan for barnehagelærerutdanningen og nasjonale retningslinjer for barnehagelærerutdanning, og er en del av bachelorstudiet i barnehagelærerutdanning (heltid). Studiet gis i vårsemesteret i andre studieår.
Required preliminary courses
Ingen forkunnskapskrav.
Learning outcomes
The master's thesis is a specialized individual research project.
Content
For the final assessment a grading scale from A to E is used, where A denotes the highest and E the lowest pass grade, and F denotes a fail.
Teaching and learning methods
To begin the thesis project, the student must have completed the three specialization courses in addition to the alternative specialization course. Both common courses need to be completed. The program council can allow for an alternative course to count as one specialization course and a common course to be interchanged with a similar course in the case of a stay at another institution or a modified study plan.
A student without completed 90 ECTs should not begin the Master's thesis project.
Course requirements
Retten til å avlegge eksamen forutsetter godkjente arbeidskrav, deltakelse i faglige aktiviteter og tilstedeværelse i undervisningen.
Arbeidskrav
- Individuell skriftlig oppgave: Kronikk. Omfang: Om lag 1000 ord. Hver student skal også gi skriftlig medstudentrespons til to andre studenter. Omfang på hver medstudentrespons: 200-350 ord.
- Praktisk arbeid i gruppe knyttet til barnekulturfestival. Det praktiske arbeidet skal dokumenteres gjennom en multimodal tekst. Omfang: for eksempel tre sider tekst med skrift og bilde, innlegg på blogg eller en videosnutt på maksimum fem minutter.
- Skriftlig rapport i gruppe etter barnekulturfestivalen. Omfang: Om lag 1000 ord.
- Presentasjoner i arbeidsgrupper - pedagogisk dokumentasjon knyttet til praksiserfaringer og forsterkningstema. Omfang: Om lag 30 minutter.
Faglig aktivitet med krav om deltakelse
- Seminar om kartlegging.
- Seminar om offentlige tekster i barnehagen (med spesielt fokus på bekymringsmelding og brev til PP-tjenesten).
- Veiledningsseminar knyttet til dokumentasjon av barns lek
- Seminar om rom
- Seminar om form og mønster.
Krav til 80 prosent tilstedeværelse i undervisningen Det er krav om 80 prosent tilstedeværelse i all undervisning.
Utfyllende informasjon om arbeidskrav, faglige aktiviteter med krav om deltakelse og krav til tilstedeværelse i undervisningen finnes i programplanen for bachelorstudiet i barnehagelærerutdanning, heltid.
Skikkethetsvurdering
Se programplanen for bachelorstudium i barnehagelærerutdanning, heltid (180 studiepoeng) for nærmere informasjon.
Assessment
Avsluttende vurdering består av en individuell muntlig eksamen. Omfang: om lag 30 minutter. Individuell muntlig eksamen vil bestå av 10 minutter individuelt foredrag og 20 minutter påfølgende eksaminasjon.
Ny/utsatt eksamen
Ny og utsatt eksamen gjennomføres på samme måte som ved ordinær eksamen.
Studentens rettigheter og plikter ved ny/utsatt eksamen framgår av forskrift om studier og eksamen ved OsloMet. Studenter er selv ansvarlige for å melde seg opp.
Skikkethetsvurdering
Se programplanen for bachelorstudium i barnehagelærerutdanning, heltid (180 studiepoeng) eller http://www.hioa.no/Studier-og-kurs/Skikkethetsvurdering for nærmere informasjon.
Permitted exam materials and equipment
The following required coursework must be approved before the student can take the exam:
- The student will submit a report of about 10 +/- 5 pages consisting of drafts of the introduction and background chapter, including an assessment of potential ethical issues in their research.
Grading scale
The thesis project consists of four deliveries:
- A written Master thesis (Length 65 pages +/- 15 pages using one of the available document templates)
- Any physical or digital artefact that has been developed by the student as part of the research project
- Individual oral presentation (30 minutes).
The final grade will be based on the thesis, artefact and presentation, with the following weight:
Thesis document with artefact: Thesis 80%, artefact 10% and oral presenation 10%
Thesis document without artefact: Thesis 90% and oral presenation 10%
If the student wishes to submit an artefact, the mode of submission must be approved by the supervisor beforehand and the artefact must be made available in such a way to be inspected by the examiners. In the case of a physical artefact, video and images may be used to document the properties of it, eliminating the need for a physical inspection.
There will be one grade for the thesis and artefact and one for the oral presentation. The oral presentation cannot be appealed. The final grade will be based on the two grades.
All exams must be passed in order to pass the course.
New/postponed exam
In case of failed exam or legal absence, the student may apply for a new or postponed exam. New or postponed exams are offered within a reasonable time span following the regular exam. The student is responsible for applying for a new/postponed exam within the time limits set by OsloMet. The Regulations for new or postponed examinations are available in Regulations relating to studies and examinations at OsloMet.
Examiners
All aids are permitted.