Programplaner og emneplaner - Student
BLH2100 Language, Text and Mathematics Course description
- Course name in Norwegian
- Språk, tekst og matematikk
- Study programme
-
Bachelor Programme in Early Childhood Education and Care
- Weight
- 20.0 ECTS
- Year of study
- 2023/2024
- Curriculum
-
FALL 2023
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges.
Learning outcomes
Gradert skala A-F.
Content
Portfolio assessment subject to the following requirements:
- three individual assignments
Each of the assignment submission must include program code and short report of 5-10 pages on the program being developed. One overall grade is awarded for the portfolio. All parts of the portfolio must be passed for a student to successfully pass the course.
Exam results can be appealed.
In the case of a new and postponed exam, another form of exam can also be used or a new assignment with a new deadline is given. If an oral exam is used, this can not be appealed
Teaching and learning methods
Bacheloroppgaven vurderes av en intern og en ekstern sensor.
Course requirements
I bachelorperioden skal studenten videreutvikle kunnskaper om akademisk skriving, samt oppøve begynnende kunnskaper om vitenskapsteori, forskningsetikk og metode. Målet med bacheloroppgaven er at studenten skal dokumentere profesjonskunnskap. Emnets innhold defineres av en selvvalgt problemstilling som skal sees i sammenheng med fremtidig profesjonsutøvelse. Studenten velger selv tema, problemstilling og metode for oppgaven. Bacheloroppgaven kan ta utgangspunkt i temaer studenten har jobbet med i sin fordypning, men må være en videreutvikling av disse temaene. Problemstilling skal godkjennes av veileder, og metoden må henge sammen med valgt problemstilling.
Oppgaven kan dokumenteres og utføres på ulike måter. Alle studenter skal skrive en fagtekst om sitt arbeid. I enkelte temaer kan den skriftlige fagteksten kombineres med et praktisk arbeid. Da vil deler av bacheloroppgaven ha form som for eksempel digitale arbeider, foto, video-/lydopptak, bildebok, installasjoner, egenprodusert utstillinger, forestillinger eller konserter. Andre muligheter er utarbeidelse av opplegg sammen med barn knyttet til spesifikke fagdidaktiske utfordringer. Praktisk arbeid som ikke kan legges ved oppgaven, dokumenteres der det finner sted og legges ved fagteksten. Dersom man velger å gjøre et praktisk arbeid, må fagteksten inneholde diskusjoner om ulike valg og pedagogiske forståelser relatert til det praktiske arbeidet/prosessen man har utført.
Assessment
None.
Permitted exam materials and equipment
After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:
Knowledge
The student is capable of:
- explaining basic principles underlying the programming of applications for mobile devices
- explaining resource allocation and how GUI solutions are adapted to small form factors
- explaining the architecture, framework and APIs on the Android platform
- explaining how Wi-Fi and location-based services can be developed
- explaining how audio, video and cameras can be used in mobile applications
Skills
The student is capable of:
- designing and developing efficient user interfaces for mobile applications
- developing mobile applications with database connectivity in the Android framework using SQLite
- publishing the tested software to a physical device
General competence
The student:
- has a general understanding of the development of applications for mobile devices
Grading scale
Lectures. Development project, individually or in pairs.
Examiners
None.