Programplaner og emneplaner - Student
BLDPE2000 Practical Training, 2nd Year Course description
- Course name in Norwegian
- Praksis eget arbeidssted, 2.studieår
- Study programme
-
Bachelor Programme in Early Childhood Education and Care - Web- and Campus-based
- Weight
- 0.0 ECTS
- Year of study
- 2025/2026
- Curriculum
-
SPRING 2026
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Du kan lese om praksisstudiet i programplanen. Du finner retningslinjer for praksis, praksiskalender med mer her : https://student.oslomet.no/praksis-barnehagelerer
Learning outcomes
Du kan lese om praksisstudiet i programplanen, du finner praksiskalenderen, retningslinjer for praksis og med mer på nettsiden praksis for barnehagelærerutdanningen https://student.oslomet.no/praksis-barnehagelerer
Teaching and learning methods
Du finner utfyllende informasjon i programplanen. Beskrivelse av faglig progresjon, et støtteverktøy, finner du på nettsiden https://student.oslomet.no/praksis-barnehagelerer
Course requirements
Se beskrivelse i programplanen.
Assessment
Videreutdanningen tar utgangspunkt i sosialfaglige perspektiver på helse og livskvalitet, hvor samspillet mellom sosiale, kulturelle, emosjonelle, psykososiale, eksistensielle og helsemessige forhold står sentralt. Studenter i videreutdanningen vil få fordypet kunnskap om sentrale sosialfaglige teorier og perspektiver, og sosionomens roller i tverrfaglig samarbeid i helsetjenester.
Faglig og profesjonell utvikling står sentralt gjennom videreutdanningsforløpet, med fokus på integrasjon av teori, praksis og yrkesetisk refleksjon.
Hensikten med videreutdanningen er kompetanseheving for sosionomer som enten jobber i primær- eller spesialisthelsetjenester, eller ønsker å jobbe innen tjenester med fokus på helserelaterte
utfordringer i menneskers hverdagsliv (inkludert tverrfaglige helseteam, ambulerende tjenester,
somatisk sykehus eller psykisk helse, rus og avhengighetsarbeid).
Videreutdanningen gir fordypning på kompetanseområdene:
- sosialfaglige perspektiver og tilnærminger på psykososiale og helserelaterte utfordringer
- systematisk psykososial kartlegging og vurdering
- etikk, lovverk og organisering for sosialt arbeid i helsetjenester
- samhandling og relasjoner ved helserelaterte utfordringer
- formidling og profesjonsutvikling i sosialt helsearbeid
Utdanningen er på masternivå.
Grading scale
Videreutdanningen er relevant for sosionomer som er ansatt innen tjenester med fokus på helserelaterte utfordringer i menneskers hverdagsliv, eller sosionomer som ønsker å jobbe innen slike tjenester.
Examiners
Se beskrivelse i programplanen.