EPN-V2

BLD2100 Children's Development, Play and Learning 2 Course description

Course name in Norwegian
Barns utvikling, lek, læring 2
Study programme
Bachelor Programme in Early Childhood Education and Care - Web- and Campus-based
Weight
15.0 ECTS
Year of study
2024/2025
Curriculum
FALL 2024
Schedule
Course history

Introduction

One internal examiner. External examiners are used regularly.

Learning outcomes

Kristoffer H. Hellton

Content

  • barnehagen som lærende organisasjon
  • mangfold og inkludering
  • de yngste barna i barnehagen
  • barnehageprofesjon, profesjonsutøvelse
  • kritiske refleksjoner, skjønn og dømmekraft
  • ledelse av pedagogisk arbeid
  • samarbeid med foresatte
  • overganger

Teaching and learning methods

The course builds on DAPE2000 Mathematics 2000 with Statistics.

Course requirements

Ingen overlapp med andre emner.

Assessment

Muntlig presentasjon i gruppe, 4-6 , varighet 30 minutter. Gruppen får utdelt ett case to uker før eksamen. Gruppene forbereder et rollespill hvor pedagogisk ledelse, kritisk refleksjon og veiledning står sentralt. Varighet rollespill ca. 20 minutter med påfølgende refleksjonssamtale knyttet til teori med sensor varighet ca. 10 minutter.

Ny/utsatt eksamen arrangeres som ordinær eksamen. Hvis det kun er en kandidat som skal ta ny/utsatt eksamen, arrangeres den som en individuell muntlig presentasjon. En muntlig presentasjon, varighet ca. 10 minutter med påfølgende refleksjonssamtale knyttet til teori med sensor, varighet ca. 5 minutter.

Studentens rettigheter og plikter ved ny/utsatt eksamen framgår av forskrift om studier og eksamen ved OsloMet. Studenter er selv ansvarlige for å melde seg opp.

Permitted exam materials and equipment

Alle hjelpemidler tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges.

Grading scale

Eksamen vurderes til bestått/ikke bestått. Individuell karakter.

Examiners

Det benyttes to interne sensorer. Det er knyttet tilsynssensor til utdanningen som evaluerer vurderingsordningene i emnet og studiet som helhet.