Programplaner og emneplaner - Student
BLD2100 Children's Development, Play and Learning 2 Course description
- Course name in Norwegian
- Barns utvikling, lek, læring 2
- Study programme
-
Bachelor Programme in Early Childhood Education and Care - Web- and Campus-based
- Weight
- 15.0 ECTS
- Year of study
- 2024/2025
- Curriculum
-
FALL 2024
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
One internal examiner. External examiners are used regularly.
Learning outcomes
Kristoffer H. Hellton
Content
- barnehagen som lærende organisasjon
- mangfold og inkludering
- de yngste barna i barnehagen
- barnehageprofesjon, profesjonsutøvelse
- kritiske refleksjoner, skjønn og dømmekraft
- ledelse av pedagogisk arbeid
- samarbeid med foresatte
- overganger
Teaching and learning methods
The course builds on DAPE2000 Mathematics 2000 with Statistics.
Course requirements
Ingen overlapp med andre emner.
Assessment
Muntlig presentasjon i gruppe, 4-6 , varighet 30 minutter. Gruppen får utdelt ett case to uker før eksamen. Gruppene forbereder et rollespill hvor pedagogisk ledelse, kritisk refleksjon og veiledning står sentralt. Varighet rollespill ca. 20 minutter med påfølgende refleksjonssamtale knyttet til teori med sensor varighet ca. 10 minutter.
Ny/utsatt eksamen arrangeres som ordinær eksamen. Hvis det kun er en kandidat som skal ta ny/utsatt eksamen, arrangeres den som en individuell muntlig presentasjon. En muntlig presentasjon, varighet ca. 10 minutter med påfølgende refleksjonssamtale knyttet til teori med sensor, varighet ca. 5 minutter.
Studentens rettigheter og plikter ved ny/utsatt eksamen framgår av forskrift om studier og eksamen ved OsloMet. Studenter er selv ansvarlige for å melde seg opp.
Permitted exam materials and equipment
Alle hjelpemidler tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges.
Grading scale
Eksamen vurderes til bestått/ikke bestått. Individuell karakter.
Examiners
Det benyttes to interne sensorer. Det er knyttet tilsynssensor til utdanningen som evaluerer vurderingsordningene i emnet og studiet som helhet.