Programplaner og emneplaner - Student
BLD1200 Society, Religion, Life-stance and Ethics Course description
- Course name in Norwegian
- Samfunn, religion, livssyn og etikk
- Study programme
-
Bachelor Programme in Early Childhood Education and Care - Web- and Campus-based
- Weight
- 20.0 ECTS
- Year of study
- 2020/2021
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Fairytales and Creativity is one of the courses under;Nordic Childhoods. It;focuses on Nordic culture where nature plays an important role in society, aesthetics and in work with children. Joint events with the other Nordic Childhoods courses, are integrated as overnight trips and outdoor excursions. We also visit schools, kindergartens and other institutions. We focus on play, learning by doing, experience and workshops.
In the Fairytales and Creativity course we ask: Why do stories appeal to modern man? In what way can stories contribute to increasing;knowledge about today's cultural expressions, and about ourselves? How can we use stories in contexts relevant to different pedagogical approaches? The objective of the course is to introduce students to the storytelling tradition;of western culture and the main theories of myths and basic mythology. Important elements in the course are: the difference between myths, fairytales and legends; structural theories, psychological theories, eclectic theories; myths and religion.;
Learning outcomes
After completing;the course, the student should have the following learning outcomes, defined as knowledge,in terms of skills and general competence:;
Knowledge
The student
·;;;;;;;; has;developed knowledge of;myths, fairytales and legends
·;;;;;;;; has;achieved an understanding of the content of the narratives, both the structure and motives and the psychological ramifications
·;;;;;;;; has;acquired insight into the role of oral society for the emergence of fairy tales;
Skills
The student is;able to
·;;;;;;;; understand how narrative patterns can be used in aesthetic productions
·;;;;;;;; work creatively with music, art, drama etc.
·;;;;;;;; create different story based performances;
General competence
The student
·;;;;;;;; has;developed an awareness of Cultural heritage
·; ; ; ; ;is;able to write an individual paper on a chosen topic;within the main subject of the course
·; ; ; ; ;is;able to use myths, fairy tales and legends in a didactic context;
Content
Final assessment is graded;and;by one; internal and one external examiners.;
Teaching and learning methods
Arbeidsmåtene i studiet bygger på studentenes erfaringsbaserte og praksisnære kunnskap og skal bidra til å åpne for refleksjon og læreprosesser. Studiet inneholder en stor grad av selvstudier og det forutsettes at studenten møter forberedt til alle samlinger. Studenten veksler mellom ulike læringsarenaer, og studentaktiviteter foregår både på universitetet, på arbeidsplassen og ved bruk av digitale læringsplattformer (LMS).
Det legges opp til varierte undervisnings- og arbeidsformer i forpliktende samarbeid med arbeidsplassen, eksempelvis prosjektarbeid, individuelt arbeid, gruppearbeid, seminar, praktiske øvelser, workshop, forelesninger og veiledning.
Praksis Praksisstudiet fordrer at studentene benytter arbeidsformer som understøtter læringsutbyttebeskrivelsene i og på tvers av kunnskapsområder. Praksisstudiet skal bidra til selvstendighet, trygghet og til å kunne ta ansvar i utøvelse av pedagogisk ledelse og faglig arbeid i barnehagen med en særlig vektlegging av profesjonsetiske problemstillinger.
Fordeling av praksisperiodene: Femte semester: 15 dager på eget arbeidsted, veiledet og vurdert av faglærer, i samarbeid med mentor (samtalepartner i barnehagen). Dagene fordeles i utgangspunktet med 3 dager i fem uker og kombineres med ordinære samlinger og knyttes opp mot arbeidskravet.
Sjette semester: 15 dager på eget arbeidssted veiledet og vurdert av faglærer. Dagene fordeles i utgangspunktet med 3 dager i fem uker og kombineres med ordinære samlinger og knyttes opp mot arbeidskravet.
Course requirements
Retten til å avlegge eksamen forutsetter godkjente arbeidskrav og deltakelse i obligatoriske aktiviteter og tilstedeværelse i undervisning.
Arbeidskrav
- Tre individuelle skriftlig innleveringer på 1000 ord +/- 10%. Formålet er at studentene skal reflektere over forholdet mellom teoretisk og praktisk kunnskap underveis i emnet samt oppøve evnene til å formidle skriftlig kunnskap innen temaet.
Obligatoriske aktiviteter
Studentaktive læringsformer med hverandrevurdering og/eller tilbakemeldinger
- Deltakelse på fagseminar. a) Hver student gjennomfører et prosjekt med minimum 4 aktiviteter i egen barnehage med fokus på tematikk fra kunnskapsområdet og knyttet til barnehagens årsplan. b) Prosjektet dokumenteres og deles med studiegruppen c) Hver gruppe lager en digital presentasjon, med utgangspunkt i et refleksjonene studiegruppen gjør seg, gjennomført prosjekt, med tekst og lyd (5-8 minutter) som leveres på læringsplattformen. Gruppene gir hverandre respons på presentasjonene. Formålet er å knytte teoretisk kunnskap til et praktisk prosjekt, samt begrunne valg og formidle dette ved bruk av digitale verktøy.
- Deltakelse i praksisseminar i forkant og etterkant av praksisperiodene. Formålet er at studentene skal være godt forberedt før praksisperioden og at studentene skal reflektere og knytte erfaringer fra praksis til undervisning
Krav om 80 prosent tilstedeværelse Utfyllende informasjon om arbeidskrav, obligatoriske aktiviteter og krav til tilstedeværelse i undervisningen finnes i programplanen for bachelorstudiet i barnehagelærerutdanning, deltid.
Assessment
Four of the following;individual coursework requirements;must be approved. The purpose of these coursework requirements is to gain experience of;storytelling, to practise creating enthusiasm for theory, to gain;international experience beyond the ordinary;lectures and workshops, to acquire practical skills in connection with a vocation, and to get first-hand experiences of;the local context of the course.
1;;;;;;; Favourite story presentation (2-5 minutes)
2;;;;;;; Theory presentation (5-10 minutes)
3;;;;;;; Participatione;in International Week;(week 43) 3-4 days workshops
4;;;;;;; Practical work in connection with arts and craft classes, 5 days of workshops
5;;;;;;; Participatione;in excursions 5-10 days
;
Four of the following;group coursework requirements must be approved:
1;;;;;;; Production of a drama (5 days; of workshop)
2;;;;;;; Production of radio theatre (5 days of workshop)
3;;;;;;; Production of stop-motion animation (5 days of workshop)
4;;;;;;; Blog production (a diary that requires five;minutes every week)
5;;;;;;; Practical work in connection with International Week;(2-4 hours of preparation)
Permitted exam materials and equipment
The final assessment consists of an individual paper on a chosen topic;(4000-4500 words). If the student makes a practical product, the written part only needs to be 2000 words).; The individual paper should
- have an individually chosen topic
- be an in-depth study of the;individually chosen topic;
The paper can
- be a purely theoretical study/analysis
- include practical;studies
- test out educational ideas linked;to the subject
- be a performance etc., including theoretical reflections on;the choices made;
The topic must be approved by the course leader(s).
New or postponed examinations
If a student;fail the exam or in case absence at the time of the exam for a valid reason, the student is entitled to resit the exam make the following;semester. The re-examination will be organised;in the same manner as the ordinary;exam. Students who fail the exam, may submit an improved paper for the; resit exam. The regulations for resit and rescheduled ;exam;are available in the Regulations relating to studies and examinations at OsloMet. Students must register for a resit;or rescheduled examination.
Grading scale
All aids are permitted. However, sources must be stated in accordance with the applicable rules on;source references.
Examiners
Grading scale, A-F.
Grading will be according to the ECTS-grading scale, with A-E as pass grades and F as fail grade. Criteria for the different grades will be presented to the students at the beginning of the course.;