Programplaner og emneplaner - Student
BIOK1010 Professional Norwegian Biomedical Language Course description
- Course name in Norwegian
- Norsk laboratoriemedisinsk fagspråk
- Study programme
-
Biomedical Laboratory Sciences ProgrammeComplementary Education in Biomedical Laboratory Science for Candidates with Biomedical Laboratory Science Education Out
- Weight
- 5.0 ECTS
- Year of study
- 2024/2025
- Curriculum
-
FALL 2024
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Språk er et sentralt nøkkelverktøy for læring og for deltakelse i samfunn og arbeidsliv. I dette emnet er de grunnleggende ferdighetene skriving, lesing og muntlig fremstilling vektlagt. Det vil bli lagt spesiell vekt på laboratoriemedisinsk terminologi og fagspråk.
Required preliminary courses
- Opptak til kompletterende utdanning for bioingeniører
Learning outcomes
Etter gjennomført emne har studenten følgende læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- har praktisk og teoretisk kunnskap om norsk fagterminologi og grammatikk
- kan beskrive bruk av norsk språk i arbeidsrelaterte situasjoner; både generelt og fagspesifikt
- kan gjøre rede for karakteristiske trekk ved medisinsk og laboratoriemedisinsk fagspråk og tekster
- kan gjøre rede for norsk samfunnsliv, arbeidsliv og norske tradisjoner
Ferdigheter
Studenten
- kan anvende norske fagtekster og ta i bruk og skrive laboratoriemedisinske prosedyrer
- kan uttrykke seg skriftlig og muntlig om laboratoriemedisinske temaer
- kan forstå norsk fagterminologi i en laboratoriemedisinsk sammenheng
Generell kompetanse
Studenten
- kan videreutvikle sine ferdigheter ved å nyttiggjøre seg faglitteratur
- kan delta i faglige diskusjoner og gruppearbeid
- har innsikt i hvilken rolle språk og kommunikasjon har i arbeidslivet
Teaching and learning methods
Undervisningen er på norsk og består av forelesninger, seminarer og gruppeøvelser.
Opplæringen i norsk fagterminologi er nært knyttet til de øvrige emnene i den kompletterende utdanningen for bioingeniører ved OsloMet.
Course requirements
For å fremstille seg til eksamen må følgende være godkjent:
- minimum 80 % tilstedeværelse i timeplanfestet undervisning
- ett individuelt skriftlig arbeid på 2-4 sider
- en individuell muntlig presentasjon, ca. 5-10 minutter pr. student
Permitted exam materials and equipment
Ingen.
Grading scale
Bestått-Ikke bestått
Examiners
Approved by the Academic Affairs Committee 11 October 2016. Minor amendment 13.11.2018.
Introduction
Publication in international journals has become increasingly imperative for academics worldwide. Scholarly success is often measured in terms of publication in high ranking, international - i.e. English language - peer-reviewed journals. At the same time, the internationalisation agendas of higher education institutions - in Norway and around the world - place an emphasis on collaboration and initiatives across international borders. The ability to communicate in English is central to successful involvement in such work.
This course sets out to equip PhD candidates and faculty members at OsloMet with the writing tools needed to meet these challenges.
The course will focus on familiarising participants with the academic writing conventions, as well as addressing the most common problem areas confronting Norwegians when writing academic English. This is a practical course in which participants¿ own writing is a key element. Time will be spent discussing participants¿ texts as well as the principles of academic writing.
The course provides participants with the opportunity to practice academic English and develop competence in working with English academic texts.
The course also contributes to the wider university college milieu by developing a forum for work-in-progress discussions and facilitating participation in international fora as well as internal internationalisation projects. Furthermore, the course enables academic/research contact across faculty lines.