Programplaner og emneplaner - Student
BIOB1500 Laboratory Technology and Quality Assurance Course description
- Course name in Norwegian
- Laboratorieteknologi og kvalitetssikring
- Study programme
-
Biomedical Laboratory Sciences Programme
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2020/2021
- Programme description
- Course history
-
Introduction
The course comprises fundamental methods and laboratory techniques that are key in medical laboratories, and build on knowledge about quality assurance from previous courses. The students acquire practical experience of using different methods and quality assurance of these methods through laboratory work.
Required preliminary courses
The student must have been admitted to the study programme
Learning outcomes
Eksamen vurderes av intern og ekstern sensor.
Content
The course consists of the following subject areas, specified below as the number of credits:
- Methods: 8 credits
- Quality assurance: 2 credits
Teaching and learning methods
Se programplanen.
Course requirements
- Didaktiske overveielser og spesialpedagogiske tiltak
- Digitale verktøy i pedagogisk arbeid
- Forebyggende barnevern i barnehagen
- Forebyggende perspektiver på språk, læring, kommunikasjon og samspill
- Individ- og systemrettet arbeid
- Individuelle utviklingsplaner (IUP)
- Myndiggjøring, resiliens og mestring
- Mangfold og inkluderende leke- og læringsbetingelser, avvik og normalisering
- Overgang barnehage - skole
- Omsorgssvikt, vold mot barn og vold i nære relasjoner
- Observasjon, dokumentasjon, vurdering og kartlegging
- Perspektiver på læring og utvikling
- Plan, forvaltning og lovverk
- Samarbeid med hjemmet, personalet og tverrprofesjonelt samarbeid
- Tilpassing, tilrettelegging og spesialpedagogisk hjelp
- Veiledning og rådgivning
Assessment
Supervised individual written exam, 3 hours
Permitted exam materials and equipment
Calculator
Grading scale
Grade scale A–F
Examiners
All exam papers are assessed by two examiners. A minimum of twenty per cent of the exam papers will be assessed by an external examiner. The external examiner’s assessment shall benefit all students.
Overlapping courses
No overlap with courses in the former programme description.