Programplaner og emneplaner - Student
BIOB1220 Anatomy and Physiology Course description
- Course name in Norwegian
- Anatomi og fysiologi
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2025/2026
- Course history
-
- Curriculum
-
SPRING 2026
- Schedule
- Programme description
-
Introduction
The course covers basic knowledge about anatomy, physiology and histology. Key aspects are knowledge about and understanding of the connection between the structure and function of different tissues and organs and the most important mechanisms for regulating biological functions. Basic knowledge of anatomy, physiology and histology is a prerequisite for understanding disease and how it can affect analysis results.
-
Required preliminary courses
The student must have been admitted to the study programme.
-
Learning outcomes
After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge and skills:
Knowledge
The student
- can describe how cells, tissues, organs and organ systems are built up and function
- has knowledge of human anatomy and physiology key to biomedical laboratory work
- has knowledge of the connection between the cells and tissues’ structure and function
- has knowledge of the cells’ structure and function in relation to biomedical analysis
- is familiar with basic medical terminology
- can explain the main characteristics of the immune system and the different functions of immune cells
Skills
The student
- can recognise and describe cells and tissues from different tissue and organs by microscopic examination
-
Content
Emnet vil benytte varierte, studentaktive arbeidsformer. Arbeids- og undervisningsformene omfatter forelesninger, praktiske øvelser i veiledning individuelt og i gruppe, gruppearbeid og selvstudier (evt. ved bruk av digitale løsninger).
-
Teaching and learning methods
Work and teaching methods include lectures, seminars, assignments and laboratory work.
Parts of the teaching used is the ‘flipped classroom’, where digital learning resources will be made available to students in advance. Digital learning resources include video lectures, digital tests and practical exercises.
-
Course requirements
In order to be permitted to take the exam, the following must have been approved:
- a minimum of 90 per cent attendance in laboratory teaching
-
Assessment
Supervised individual written multiple choice exam, 3 hours
-
Permitted exam materials and equipment
Undervisningsspråk: Norsk
Emnet fokuserer på faglig veiledning både individuelt og i grupper. Emnet belyser og operasjonaliserer veiledning som begrep og strukturert pedagogisk prosess. Emnet belager seg på undervisning samt hands-on veiledning (simulering), der studentene veileders i veiledningssituasjoner. Det legges vekt på utvikling av faglige og personlige ferdigheter som veileder gjennom egentrening og kritisk refleksjon. Vurdering og evaluering i veiledning problematiseres.
-
Grading scale
Studenten må være tatt opp på masterstudiet i helsevitenskap.
-
Examiners
Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- kan kritisk vurdere tradisjoner, teorier, modeller og metoder i veiledning
- kan kritisk vurdere rammer og føringer for studentveiledning
Ferdigheter
Studenten
- kan planlegge, gjennomføre og kritisk vurdere veiledning individuelt og i grupper
- kan anvende og kritisk vurdere sentrale veiledningsmetoder og kan reflektere over utfordringer i veiledning
- kan lede refleksjonsgrupper
Generell kompetanse
Studenten
- kan vurdere aktuelle faglige og etiske problemstillinger som gjenspeiles i veiledningsprosessen
- kan kritisk reflektere over og analysere veilednings- og personlig kompetanse i egen og andres veiledning og gi konstruktive tilbakemeldinger
- kan vurdere utfordringer og muligheter til fagutvikling og forskning innenfor veiledning
-
Overlapping courses
For å fremstille seg til eksamen må følgende være godkjent:
- Minst 80 % deltakelse i obligatoriske aktiviteter som omhandler praktiske øvelser der studenten skal planlegge, gjennomføre og kritisk vurdere veiledning til medstudenter
- Gruppearbeid med læringsutbytter