EPN-V2

BIO3900 Bachelor Assignment Course description

Course name in Norwegian
Bacheloroppgave
Study programme
Bachelor’s Programme in Biomedical Laboratory Sciences
Weight
15.0 ECTS
Year of study
2019/2020
Course history

Introduction

The course provides an introduction to medical laboratory science R&D work. The goal of the bachelor's assignment is to give the students the opportunity to immerse themselves in a topic of their own choice that is relevant to medical laboratory sciences. Scientific methods are a recurring topic during the work on the assignment. The students are expected to develop an understanding of the importance of updating and developing medical laboratory science practice.

The course consists of the following subject areas, specified below as the number of credits:

  • Philosophy of science and research methods 2
  • Medical laboratory sciences subjects 13
  • Total 15

Required preliminary courses

For å kunne starte på emne MAYP4300 må emne MAYP4100 være bestått

for å kunne avlegge eksamen i emne MAYP4300 må emne MAYP4201 være bestått

Learning outcomes

Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert for områdene kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse.

Kunnskaper

Studenten:

  • kan analysere faglige problemstillinger med utgangspunkt i fagområdets historie, tradisjoner og egenart i samfunnet
  • har perspektiver og innsikt i yrkespedagogiske læringstradisjoner for endring og utvikling i utdanning og arbeidsliv, også internasjonalt

Ferdigheter

Studenten:

  • kan anvende relevante teorier og metoder i yrkespedagogisk forskning og utvikling, og gjennom et større prosjektarbeid vise innsikt i vitenskapsteoretisk og metodisk grunnlag
  • kan planlegge, legge til rette for, gjennomføre, dokumentere og vurdere yrkespedagogisk FoU-arbeid i endringsprosesser ut fra grunnleggende forskningsmetodiske krav
  • kan formidle resultater fra læringsprosesser og forsknings- og utviklingsarbeid

Generell kompetanse

Studenten:

  • kan analysere og forholde seg kritisk til aktuell teori og forskningslitteratur
  • har erfaring med etiske overveielser i forsknings- og utviklingsarbeid
  • kan veilede andre i valg av forskningstilnærming og i nytenking i innovasjonsprosesser

Teaching and learning methods

No requirements over and above the admission requirements.

Course requirements

After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and competence:

Knowledge

The student is familiar with

  • the Plan for Development and Operation of a petroleum deposit (PDO)
  • seismology, surveying for potential oil deposits below the seabed
  • the drilling process, drilling in test wells and production wells
  • field tests, the composition of oil
  • the design of a production platform, jack-up, GBS, floater or ship
  • the design of the process
  • wellheads/chokes
  • sand traps in processed oil and gas
  • separation trains, separation of oil and the gas phases
  • stabilisation and gas processing trains
  • water cleaning facility for produced water
  • utility systems
  • power generation
  • the metering system, fiscal metering of oil and gas production
  • export systems, compressors, pumps and pig launchers
  • stranded gas, processing deposits without pipe infrastructure
  • the control system, all control and security systems on-board a production platform
  • communication, on the platform, between platforms, and to land remote control
  • refineries or processing of petroleum products

Skills

The student

  • is familiar with the principles relating to conferring licenses and the use of these
  • can differentiate between the major equipment units
  • can differentiate between processing equipment and safety equipment
  • can evaluate safety and risks

General competence

The student

  • recognises all the modules on a platform
  • can differentiate between the various platform types
  • has basic knowledge in the field of oil and gas

Assessment

Individuell prosjekteksamen uten tilsyn med innlevering av et skriftlig arbeid på 30-50 sider (10 prosent avvik). Formelle krav til prosjekteksamen er utarbeidet og ligger på høgskolens læringsplattform (linjeavstand 1,5 og med normal 12 punkts skrift).

Det kan søkes om å levere gruppeeksamen på inntil 2 studenter. Er MAYP4100 og MAYP4201;tidligere levert som gruppeeksamen, vil søknaden ikke innvilges.;

Ved ny/utsatt eksamen er eksamensformen den samme som på ordinær eksamen. Dersom prosjektoppgaven vurderes til ikke bestått, kan studenten eller gruppen levere en omarbeidet versjon av oppgaven til sensur én gang.

Permitted exam materials and equipment

None.

Grading scale

The following coursework is compulsory and must be approved before the student can take the exam:

  • Three project assignments

Examiners

An individual three-hour written exam.

The exam grade can be appealed.