Programplaner og emneplaner - Student
BIO2100 Histopathology and Cytology Course description
- Course name in Norwegian
- Histopatologi og cytologi
- Study programme
-
Biomedical Laboratory Sciences Programme
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2018/2019
- Programme description
- Course history
-
Introduction
The course deals with the practical application of laboratory analyses of cells and tissues related to pathological conditions. Basic knowledge of morphological analysis is necessary for a medical laboratory technician to plan, perform, quality assure and assess biomedical analyses. The course emphasises theory related to pre-analytical issues, relevant analyses and micro-examination of cell and tissue specimens. It also covers a selection of histological and cytological methods used to diagnose cancer, including immunological methods. Knowledge of cells and tissues and relevant methods of analysis is important in this part of the medical laboratory sciences field, where assessments are, in part, based on subjective criteria.
The course consists of the following topics, specified below as the number of credits:
- Histopathological techniques 4,5
- Cytology 2,5
- Immunohistochemistry 1,5
- Blood smears 0,5
- Urine microscopy 1,0
- Total: 10
Required preliminary courses
Passed the first year of the programme.
Learning outcomes
After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:
Knowledge
The student is capable of
- describing relevant theory and principles behind a selection of analyses
- explaining the connection between analysis results, disease mechanisms and disease progression
- defining relevant quality concepts
Skills
The student is capable of
- assessing the quality of analysis based on defined quality concepts
- using relevant instruments and techniques under supervision
- planning and using selected methods of analysis and assessing their reliability
- performing micro-examination of cell and tissue specimens with a certain degree of independence
General competence
The student is capable of
- demonstrating responsibility in analytical work
- taking responsibility for his or her own and fellow students- learning
Teaching and learning methods
Teaching methods mainly comprise practical laboratory work and micro-examination. Relevant theory is linked to practice through lectures, individual assignments and various forms of group assignments in addition to self-study. The student-s portfolio is an important learning tool in the course. Students give each other feedback on some of the written assignments.
Course requirements
The following required coursework must be approved before the student can take the exam:
- a minimum of 90% attendance in laboratory work
- a minimum of 80% attendance in scheduled group work
- laboratory reports in accordance with specified criteria
Assessment
Exam content: The learning outcomes
Exam form: Individual oral exam, up to 30 minutes
Permitted exam materials and equipment
Medier, informasjons- og kommunikasjonsteknologi utgjør vesentlige kulturelle, sosiale og politiske ressurser i samfunnet og er viktige rammer for utøvelse av mange ulike profesjons- og yrkesfunksjoner.
Bachelorstudiet i medier og kommunikasjon er et flerfaglig studium som omfatter teoretiske, analytiske og praktisk-estetiske tilnærmingsmåter til emnet medier og kommunikasjon. Studiet gir både en allmenn og en spesifisert innføring i kulturelle, sosiale og politiske aspekter ved nye og tradisjonelle medieuttrykk, der det legges vekt på at studentene tilegner seg kunnskaper om og evne til refleksjon over ulike mediers egenart, bruk og samfunnsbetydning. Videre skal studentene utvikle kompetanse i å skape, presentere og formidle på ulike plattformer med ulike kombinasjoner av tekst-, lyd- og bildemedier. Det legges gjennom studieløpet fortløpende vekt på kreativitet, innovasjon og nyskapning. Studiet bygger både på humanistiske og samfunnsvitenskapelige tilnærmingsmåter.
Studiet kvalifiserer for arbeid innen grafisk mediedesign og web, programproduksjon eller informasjons- og kommunikasjonsarbeid. Studiet gir - med praktisk-pedagogisk utdanning i tillegg - undervisningskompetanse som faglærer i mediefag i grunnskole og videregående skole. Studiet kan kvalifisere for videre studier på masternivå. Se informasjon fra det enkelte studiested for informasjon om opptakskrav.
Bachelorgraden oppnås i samsvar med forskrift om studier og eksamen ved OsloMet - storbyuniversitetet.
Fullført og bestått studium gir graden bachelor i medier og kommunikasjon , jf. § 2-3, 1 a. Gradens engelske tittel er Bachelor of Media and Communication .
Grading scale
Bachelorstudiet i medier og kommunikasjon retter seg mot studenter som ønsker å kvalifisere seg for informasjons- og kommunikasjonsvirksomhet eller medieproduksjon innenfor offentlig og privat sektor.
Examiners
Studentene skal gjennom studiet utvikle sin evne til å søke, vurdere, behandle og formidle informasjon. Studentene skal tilegne seg praktiske og teoretiske kunnskaper og ferdigheter, som gjør dem kompetente til å arbeide profesjonelt med informasjons- og kommunikasjonsvirksomhet eller medieproduksjon innen offentlig og privat sektor.
Kunnskaper
Kandidaten har
- grunnleggende teoretiske kunnskaper om medier, medienes makt og betydning for individ (kjønn, identitet, tilhørighet), kultur, samfunn og globale prosesser
- grunnleggende teoretisk kunnskap om informasjon og kommunikasjon
- grunnleggende kunnskaper om medieproduksjon i tekst/lyd/bilde på ulike plattformer og i ulike formater
Ferdigheter
Kandidaten kan
- skape, presentere og formidle kreativt på ulike plattformer og i ulike tekst-, lyd- og bildemedier, så vel som i muntlig form for ulike målgrupper
- analysere og vurdere ulike medietekster og samspillet med andre medietekster
- arbeide reflektert med språklig kommunikasjon og være bevisst på språklig påvirkning
- arbeide reflektert med informasjons- og kommunikasjonsetiske problemstillinger på individuelt, nasjonalt og globalt plan
Generell kompetanse
Kandidaten kan
- inngå profesjonelt i ulike funksjoner med informasjon, kommunikasjon og medieproduksjon innenfor offentlig og privat virksomhet
- reflektere kritisk og etisk over egen profesjonsutøvelse
- arbeide med entreprenørskap og innovasjon innen fagfeltet