EPN-V2

BIBV3600 Universal Design Course description

Course name in Norwegian
Universal Design
Weight
15.0 ECTS
Year of study
2021/2022
Course history
  • Introduction

    In Norway there are legal requirements for universal design of among others ICT systems, archives and libraries. The purpose of this course is to understand how different user needs and prerequisites affect the usability of ICT solutions and other services, such as web sites, digital and physical libraries and archives. This course will focus on how universal design may reduce potential barriers in our society, due to differences in gender, sexual orientation, age, cultural background and sensory, motor and cognitive abilities. Topics such as usability testing, legislation, guidelines and accessibility studies will be addressed, and issues such as 'is there a design for all?', 'is it possible to make something accessible for everybody?' will be discussed.

  • Required preliminary courses

    None.

  • Learning outcomes

    Knowledge

    After completion of the course, the student has

    • knowledge of universal design and the purpose behind this concept
    • an understanding of the difference between universal design and accessibility
    • knowledge of user diversity and user needs in relation to the design of ICT solutions in general, and libraries and archives in particular
    • knowledge of relevant conventions, legislation and guidelines
    • an understanding of usability and user testing

    Skills

    After completion of the course, the student is able to

    • carry out user analyses, based on different user demographics and contexts
    • evaluate whether products and services are universally designed

    General competences

    After completion of the course, the student

    • is aware of user diversity and potential barriers against equal participation in society
    • understands legislation and measures for developing an inclusive society
  • Teaching and learning methods

    Studenten skal etter å ha fullført emnet ha følgende totale læringsutbytte definert i kunnskaper, ferdigheter og generell kompetanse:

    Kunnskap

    Studenten

    • har inngående kunnskap om innregning og måling av de viktigste regnskapspostene og grunnleggende regnskapsprinsipper
    • kjenner til de mest sentrale forskjellene mellom regnskaps- og skatteregler
    • kjenner til regelverket for noter og årsberetning

    Ferdigheter

    Studenten kan

    • utarbeide et ferdig årsregnskap, basert på gjeldende regnskaps-, aksje- og skattelovgivning, herunder også de viktigste regnskapsstandarder.
    • utarbeide et konsernregnskap
    • innregne og måle alle hovedpostene i resultatregnskapet og balansen og spesifikasjonen i årsregnskapet
    • anvende kunnskapen på praktiske regnskapsproblemstillinger og dets påvirkning på resultat og balanse

    Generell kompetanse

    Studenten

    • kjenner til bestemmelser i regnskapsloven
    • kan tilegne seg oppdatert kunnskap innenfor ovennevnte kunnskaps- og ferdighetsområder og kunnskap om andre områder innen faget
    • kan formidle sentralt fagstoff gjennom relevante uttrykksformer
    • kan utveksle synspunkter og erfaringer med andre fagpersoner og bidra til å utvikle god praksis
  • Course requirements

    Det undervises hovedsakelig i plenumsforelesninger. I tillegg er det nødvendig at studentene individuelt eller i grupper gjennom hele semesteret arbeider med oppgaver som er knyttet til de forskjellige emner.

  • Assessment

    Ingen arbeidskrav eller obligatoriske aktiviteter.

  • Permitted exam materials and equipment

    Eksamen i emnet er en skoleeksamen på 5 timer.

  • Grading scale

    Følgende hjelpemidler er tillatt:

    • Revisors håndbok
    • Kalkulator (se programplan for regler som gjelder bruk av kalkulator)
  • Examiners

    Gradert skala A - F