EPN-V2

BIBV3500 Children, Media and Libraries Course description

Course name in Norwegian
Barn, medier og bibliotek
Study programme
Bachelor Programme in Library and Information Science
Weight
15.0 ECTS
Year of study
2020/2021
Course history

Introduction

The following required coursework must be approved before the student can take the exam:

  • minimum attendance of 80% at seminars and study groups
  • minimum attendance of 90% at simulation and skills training
  • written assignment in groups of up to 3 students, 1,000 words (+/- 10%)

Required preliminary courses

Exam content: The learning outcomes

Exam form: Three-day home exam in groups of up to 3 students. 3,000 words (+/- 10%)

Learning outcomes

All.

Teaching and learning methods

Grade scale A-F

Course requirements

To oppgaver:

  1. En muntlig presentasjon av en eller flere barnelitterære tekster for en valgt målgruppe. En kort (ca 1 s.) skriftlig rapport innleveres i etterkant.
  2. En skriftlig formidlingstekst for barn, skrevet for et biblioteks nettsider eller for oppslag. (ca 200-400 ord).

Begge arbeidskrav skal fullføres til fastsatt frist og være godkjent av faglærer før studenten kan framstille seg til eksamen. Det gis det anledning til å kunne levere en forbedret versjon av det skriftlige arbeidskravet én gang innen angitt frist.

Assessment

Vurderingsformen består av ett individuelt, skriftlig arbeid om et selvvalgt emne, som skal godkjennes av faglærer (ca. 3.000 ord). Skrifttype og skriftstørrelse: Arial / Calibri 12pkt. Linjeavstand: 1,5. Arbeidet skal ha form av en fagartikkel. Artikkelen danner utgangspunkt for en kort, muntlig prøve. Den muntlige prøven er karakterjusterende for det skriftlige arbeidet. Det gis samlet karakter for det skriftlige arbeidet og den muntlige prøven.

En student kan ved ikke bestått levere omarbeidet versjon av oppgaven til sensur én gang.

Permitted exam materials and equipment

Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges.

Grading scale

Gradert skala A-F.

Examiners

Det benyttes en intern og en ekstern sensor til sensurering av besvarelsene. Et uttrekk på minst 25 % av besvarelsene sensureres av to sensorer. Karakterene på de besvarelsene som er vurdert skal danne grunnlag for å fastsette nivå på resten av besvarelsene.