Programplaner og emneplaner - Student
BIBV3500 Children, Media and Libraries Course description
- Course name in Norwegian
- Barn, medier og bibliotek
- Study programme
-
Bachelor Programme in Library and Information Science
- Weight
- 15.0 ECTS
- Year of study
- 2017/2018
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Ingen hjelpemidler tillatt.
Required preliminary courses
Gradert skala A-F
Learning outcomes
Kunnskaper
Studenten
- har kunnskap om hvordan synet på barn og barndom har endret seg i vårt samfunn
- har innsikt i barns mediebruk
- har kunnskap om språkutvikling og lesestimulering i en flerkulturell kontekst
Ferdigheter
Studenten
- kan formidle muntlig og skriftlig til barn på ulike alderstrinn
- kan etablere og utvikle en barneavdeling i et folkebibliotek
- kan analysere og vurdere medier for barn
Teaching and learning methods
Arbeidsformene veksler mellom forelesninger, diskusjoner, seminar, ekskursjoner og selvstudium.
Course requirements
To oppgaver:
- En muntlig presentasjon av en eller flere barnelitterære tekster for en valgt målgruppe.
- En skriftlig formidlingstekst for barn, skrevet for et biblioteks nettsider.
Begge arbeidskrav skal fullføres til fastsatt frist og være godkjent av faglærer før studenten kan framstille seg til eksamen.
Assessment
Godkjent av studieutvalget ved fakultet LUI 8. januar 2014. Etablert av fakultetsstyret 10. april 2014. Revidert versjon godkjent av studieutvalget ved LUI 5. mars 2015. Redaksjonelle endringer foretatt 20. januar og 6. juli 2017. Revisjon godkjent på fullmakt av leder i utdanningsutvalget 19. desember 2019. Gjeldende fra vårsemesteret 2019.
Emnet Fjerntolking er en innføring i skjermtolking og telefontolking. Emnet vektlegger en praktisk-teoretisk innføring i tolking hvor én eller begge samtaleparter er geografisk atskilt fra tolken.
Grading scale
TLK1000 eller tilsvarende.
Examiners
Gradert skala A-F. For å kunne framstille seg til muntlig eksamen må den skriftlige oppgaven være vurdert til A-E (foreløpig karakter). Karakteren på skriftlig oppgave kan justeres ett trinn opp eller ned etter muntlig eksamen.