EPN-V2

BIB3500 Organizationanl development, leadership and marketing Course description

Course name in Norwegian
Organisasjonsutvikling, ledelse og markedsføring
Study programme
Bachelor Programme in Library and Information Science
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2023/2024
Curriculum
SPRING 2024
Schedule
Course history

Introduction

Leiarrolla vert presentert og diskutert ut frå både teoretiske perspektiv og med døme frå bibliotek og andre og andre informasjons- og kulturformidlande verksemder. Det vert særleg lagt vekt på dei føresetnadene ein leiar har i kunnskapsorganisasjonar. Døme på situasjonar og utfordringar ein som leiar møter vert gjennomgått. Vidare diskuterer vi bibliotekleiarens mange konkurrerande roller, som leiar, profesjonsutøver og samfunnsaktør. Med utgangspunkt i organsisasjonsteori vil studentane få eit innblikk korleis ein kan leggje til rette for endrings- og utviklingsprosessar. Institusjonane inngår gjerne i nettverk med andre institusjonar. Difor er samarbeid, nettverksbygging, utretta verksemd og profilering og marknadsføring viktige tema i faget. Sentrale verktøy for å planlegge korleis biblioteka si rolle kan bli realisert og tenester og ressursar evaluert vil òg vere tema i faget.

Undervisningsspråk er norsk.

Required preliminary courses

Se fagplanen.

Learning outcomes

Studenten skal etter å ha fullført emnet ha følgende totale læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskapar

Studenten

  • har innsikt teoriar knytt til leiing, administrasjon og endringsprosessar
  • har innsikt i biblioteka sine tekniske og institusjonelle omgjevnader
  • kan identifisere viktige samarbeidspartnarar for utvikling av verksemda
  • har innsikt i korleis økonomiske, politiske og regulative rammer påverkar biblioteka
  • har kunnskap om korleis organisasjonskultur påverkar verksemda
  • kjenner til prinsipp for lærande organisasjonar
  • har kjennskap til personalarbeid og korleis ivareta mangfald på arbeidsplassen
  • har kunnskapar om prinsipp for marknadsføring, kommunikasjon og merkevarebygging
  • har grunnleggande kjennskap til korleis ulike styringsdata, verktøy og modellar for analyse m.m. kan brukast aktivt i organisasjonsutvikling

Ferdigheiter

Studenten

  • kan diskutere og reflektere over korleis tekniske og institusjonelle omgjevnader påverkar bibliotekets verksemd og tenester
  • kan reflektere kritisk over leiarstil, organisasjonsstruktur, organisasjonskultur og korleis dette påverkar organisasjonen
  • kan lage eit marknadsføringstiltak og vurdere om desse når brukaren
  • kan reflektere over korleis ein kan legge til rette for læring og kompetanseutvikling
  • kan ta i bruk ulike styringsdata som verktøy i organisasjonsutvikling

Generell kompetanse

Studenten

  • kan anvende og formidle forskingsbasert kunnskap og teoriar om organisasjon og leiing i eit bibliotekperspektiv
  • kan formidle ein fagleg bodskap, skriftleg og munnleg
  • kan samarbeide om faglege prosjekt og gje tilbakemelding på andre sitt arbeid

Teaching and learning methods

Arbeidsformene vekslar mellom førelesingar, seminar, gjesteforelesningar, gruppearbeid, presentasjon og sjølvstudium.

Course requirements

Etter fullført praksisopplæring i tredje og fjerde studieår har studenten oppnådd følgende læringsutbytte:

Kunnskap

Studenten

  • har kunnskap om kvalitetssystem som verktøy for læring og skoleutvikling
  • har kunnskap om lærerens rettigheter og plikter og om lærerarbeidet på organisasjonsnivå
  • har kunnskap om forsknings- og utviklingsarbeid i skolen
  • har kunnskap om skolen som organisasjon og samfunnsinstitusjon

Ferdighet

Studenten

  • kan selvstendig og sammen med andre planlegge, gjennomføre og vurdere undervisning for elevgrupper av ulik størrelse
  • kan planlegge, gjennomføre og vurdere opplæring i fagene
  • kan planlegge undervisning med utgangspunkt i planer for ulike perioder
  • kan planlegge og vurdere foreldremøter og utviklingssamtaler med elever
  • kan delta i lokalt læreplanarbeid
  • kan samhandle med kolleger, skoleledelse, foresatte og andre aktører i skolen
  • kan med basis i teori og forskning identifisere mobbing og trakassering og drøfte måter dette kan håndteres på
  • kan med basis i teori vurdere og bidra til utvikling av skolens læringsmiljø

Generell kompetanse

Studenten

  • kan vurdere skolen i forhold til samfunnsmandatet
  • har utviklet kommunikasjons- og relasjonskompetanse
  • har utviklet læreridentitet basert på profesjonelle og yrkesetiske perspektiver
  • har kritisk distanse til egen yrkesutøvelse
  • har kunnskap, engasjement og metoder for å videreutvikle seg selv, sitt yrke og framtidig arbeidsplass gjennom kollegialt samarbeid og samhandling med eksterne aktører

Assessment

Se fagplanen.

Permitted exam materials and equipment

Se fagplanen.

Grading scale

Gradert skala A-F

Examiners

Se fagplanen.