Programplaner og emneplaner - Student
BIB2300 Libraries and Learning Course description
- Course name in Norwegian
- Bibliotek og læring
- Study programme
-
Bachelor Programme in Library and Information Science
- Weight
- 5.0 ECTS
- Year of study
- 2020/2021
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Innhaldet i kurset er knytt til tema som læringsteori, fagdidaktikk, rettleiing, undervisning, informasjonskompetanse, utdanningsbiblioteket som pedagogisk ressurs, digitale læringsarenaer, og bibliotekaren som retteleiar og pedagog. Teoriar innan informasjonssøkeprosessen og funn frå informasjonspraksisstudiar vert brukt for å vise kva rolle bibliotekaren kan ha i ulike læringsprosessar.
Required preliminary courses
BIB1110, BIB1300
Learning outcomes
Kunnskapar
Studenten
- kjenner til grunnleggende teorier om pedagogikk, rettleiing, fagdidaktikk, og informasjonskompetanse
- har kunnskap om og forståing for bibliotekets og bibliotekaren si rolle i undervisning og læring - både i skulebibliotek,UH-sektoren og folkebibliotek
- forstår sammenhengen mellom informasjonssøking, informasjonsbruk og læring
Ferdigheiter
Studenten
- kan nytte aktuelle teoriar og modellar for å forklare og reflektere over problemstillingar innan feltet
- bruke pedagogisk og didaktisk kompetanse for å planlegge undervisning
Generell kompetanse
Studenten
- kan formidle ein fagleg bodskap og kommentere andre sine innlegg
- samhandle med kvarandre om eit fagleg arbeid
Teaching and learning methods
Arbeidsformene vekslar mellom forelesningar, praktiske øvingar, blogging og sjølvstudium.
Course requirements
Studenten må publisere eit innlegg og ein kommentar i emnets blogg. Arbeidskrav skal vere gjennomført innan fastlagd tid, og godkjent av faglærer før studenten kan framstille seg til eksamen. Om arbeidskravet ikkje vert godkjent, skal studenten få høve til å levere ein omarbeidd versjon.
Assessment
Emnet omfatter klassifikasjon og indeksering i teori og praksis. Dette inkluderer klassifikasjonsskjemaer og ulike emneordsvokabular, som tesauri. Emnet omfatter også bredere systemer for kunnskapsorganisasjon, som brukertagger, ontologier og automatisk indeksering.
Permitted exam materials and equipment
BIB1200
Grading scale
Kunnskaper
Studenten
- kjenner prinsippene og teoriene for verbale indekseringsspråk og klassifikasjonsskjemaer
- kjenner prinsippene for oppbygging og bruk av enumerative, analytisk/syntetiske og fasetterte klassifikasjonssystemer
- forstår hva slags konsekvenser ulike typer emnebeskrivelser har for gjenfinning
- har grunnleggende kunnskaper om ontologier og brukertagging innenfor informasjonsvitenskap
- forstår forskjeller og likheter mellom emnespråk og mellom emnespråk og brukertagger, samt hva slags konsekvenser disse forskjellene har for gjenfinning
- forstår sammenhengen mellom semantiske webteknologier og tradisjonelle beskrivelsessystemer fra bibliotek- og informasjonsvitenskap
- har innsikt i binære og rangerende gjenfinningssystemer og forskjellene mellom dem
Ferdigheter
Studenten
- kan foreta emneanalyse av dokumenter
- kan tildele dokumenter emneord og tilpasse emneord til ulike gjenfinningsformål
- kan foreta grunnleggende klassifikasjon etter Deweys desimalklassifikasjon (DDK)
- kan konstruere tesauri i samsvar med eksisterende standarder
- kan vurdere verbale beskrivelser til klassifikasjonskoder i DDK
- kan forstå og tolke Universell desimalklassifikasjonskoder (UDK)
- kan analysere og evaluere de ulike systemer for kunnskapsorganisasjon som inngår i emnet
Examiners
Undervisningen veksler mellom forelesninger, seminarer og øvelser. Studentene tilegner seg stoffet ved selvstudium, oppgaveløsing og/eller gruppearbeid.
Course contact person
En skriftlig gruppeoppgave (tesaurus). Gruppen kan bestå av tre til fem studenter. Dersom oppgaven ikke blir godkjent, skal gruppen få anledning til å levere en forbedret versjon. Oppgaven må godkjennes av faglærer før studenten kan framstille seg til eksamen.