EPN-V2

BEPE7301 Learning and Development Project relating to Learning in Working Life Course description

Course name in Norwegian
Lærings- og utviklingsprosjekt om læring i arbeidslivet
Weight
30.0 ECTS
Year of study
2025/2026
Course history
  • Introduction

    Mappeeksamen består av to utvalgte arbeidskrav og et refleksjonsnotat knyttet til det faglige innholdet og teorien i emnet. Omfang på refleksjonsnotatet: 1500 til 2000 ord.

    Ny/utsatt eksamen

    • Ved ny og utsatt eksamen leveres omarbeidet versjon av eksamensmappen.
    • Studentens rettigheter og plikter ved ny/utsatt eksamen framgår av forskrift om studier og eksamen ved OsloMet - storbyuniversitetet.
  • Required preliminary courses

    Alle hjelpemidler er tillatt

  • Learning outcomes

    Eksamen vurderes til bestått/ ikke bestått.

  • Content

    • Analyse av nå-situasjon og avklaring av ønsket situasjon.
    • Avklaring av utviklingsbehov og formulering av prosjektmål.
    • Organisering, planlegging og forankring av prosjekt.
    • Ledelse og samarbeid i lærings- og utviklingsprosjekt.
    • Kommunikasjon og informasjonsvirksomhet i prosjekt.
    • Vurdering av kommunikasjons- og samspillprosesser, prosjektframdrift og resultater.
    • Dokumentasjon av prosjekt og bruk av dokumentasjon i spredning av resultater og videre læring og utvikling.
    • Ledelse og deltakelse i team og teamutvikling.
    • Kollegaveiledning i arbeid og i lærings- og utviklingsprosesser.
    • Sosialt entreprenørskap.

  • Teaching and learning methods

    En intern sensor. Tilsynssensor evaluerer vurderingsformer og vurderingsprosesser i studieprogrammet.

  • Course requirements

    Følgende arbeidskrav må være godkjent før eksamen kan avlegges:

    • Oppgave 1: Utarbeide en skriftlig prosjektplan for et utviklingsprosjekt. Planen skal godkjennes før studenten kan gå videre med arbeidet. Individuelt eller i grupper på to til fem studenter. Omfang: 500 til 800 ord.
    • Oppgave 2: Presentere utviklingsprosjektet muntlig for medstudenter og eventuelt inviterte gjester. Presentasjonen skal være delvis individuell, delvis gruppebasert (ved gruppebesvarelse), og inkludere prosjektets teoretisk forankring. Omfang: 30 til 45 minutter.
    • Oppgave 3: Føre individuell skriftlig logg etter hver studiesamling og reflektere over prosessen underveis i utviklingsarbeidet. Omfang: 200 til 400 ord per logg.

    Arbeidskrav som ikke blir godkjent kan omarbeides én gang.

    Faglig aktivitet med krav om deltakelse

    Det er krav om 80 % obligatorisk deltakelse på fellessamlinger for å kunne gå opp til eksamen. Fravær ut over 20 % må kompenseres etter avtale med faglærer.

  • Assessment

    Eksamen består av å dokumentere et utviklingsprosjekt knyttet til kompetanseutvikling på arbeidsplassen. Dokumentasjonen skal bestå av en rapport med beskrivelse av forankring, selve gjennomføringen i praksis og egne refleksjoner over tiltakene som er gjort. Dokumentasjonen skal være knyttet opp mot relevant teori og etter gitte kriterier. Omfang: 5000 til 7000 ord. Ved gruppeinnlevering skal hver student levere inn eget refleksjonsnotat på inntil 700 ord.

    Arbeidet med prosjekteksamen foregår gjennom hele emnet.

    Ved klage på karakter etter eventuell gruppeeksamen kan klage framsettes av enkeltstudenter eller hele gruppen. Eventuell ny karakter gjelder for den/de studenter som har klaget.

    Ny og utsatt eksamen

    • Ved ny og utsatt eksamen leveres omarbeidet versjon av prosjektoppgaven.
    • Studentens rettigheter og plikter ved ny/utsatt eksamen framgår av forskrift om studier og eksamen ved OsloMet - storbyuniversitetet.
  • Permitted exam materials and equipment

    Alle hjelpemidler tillatt

  • Grading scale

    Eksamen vurderes etter gradert karakterskala A-F.

  • Examiners

    Eksamen vurderes av to interne sensorer. Tilsynssensor evaluerer vurderingsformer og vurderingsprosesser i studieprogrammet.