Programplaner og emneplaner - Student
BEPE7301 Learning and Development Project relating to Learning in Working Life Course description
- Course name in Norwegian
- Lærings- og utviklingsprosjekt om læring i arbeidslivet
- Weight
- 30.0 ECTS
- Year of study
- 2025/2026
- Course history
-
- Programme description
-
Introduction
Mappeeksamen består av to utvalgte arbeidskrav og et refleksjonsnotat knyttet til det faglige innholdet og teorien i emnet. Omfang på refleksjonsnotatet: 1500 til 2000 ord.
Ny/utsatt eksamen
- Ved ny og utsatt eksamen leveres omarbeidet versjon av eksamensmappen.
- Studentens rettigheter og plikter ved ny/utsatt eksamen framgår av forskrift om studier og eksamen ved OsloMet - storbyuniversitetet.
-
Required preliminary courses
Alle hjelpemidler er tillatt
-
Learning outcomes
Eksamen vurderes til bestått/ ikke bestått.
-
Content
- Analyse av nå-situasjon og avklaring av ønsket situasjon.
- Avklaring av utviklingsbehov og formulering av prosjektmål.
- Organisering, planlegging og forankring av prosjekt.
- Ledelse og samarbeid i lærings- og utviklingsprosjekt.
- Kommunikasjon og informasjonsvirksomhet i prosjekt.
- Vurdering av kommunikasjons- og samspillprosesser, prosjektframdrift og resultater.
- Dokumentasjon av prosjekt og bruk av dokumentasjon i spredning av resultater og videre læring og utvikling.
- Ledelse og deltakelse i team og teamutvikling.
- Kollegaveiledning i arbeid og i lærings- og utviklingsprosesser.
- Sosialt entreprenørskap.
-
Teaching and learning methods
En intern sensor. Tilsynssensor evaluerer vurderingsformer og vurderingsprosesser i studieprogrammet.
-
Course requirements
Følgende arbeidskrav må være godkjent før eksamen kan avlegges:
- Oppgave 1: Utarbeide en skriftlig prosjektplan for et utviklingsprosjekt. Planen skal godkjennes før studenten kan gå videre med arbeidet. Individuelt eller i grupper på to til fem studenter. Omfang: 500 til 800 ord.
- Oppgave 2: Presentere utviklingsprosjektet muntlig for medstudenter og eventuelt inviterte gjester. Presentasjonen skal være delvis individuell, delvis gruppebasert (ved gruppebesvarelse), og inkludere prosjektets teoretisk forankring. Omfang: 30 til 45 minutter.
- Oppgave 3: Føre individuell skriftlig logg etter hver studiesamling og reflektere over prosessen underveis i utviklingsarbeidet. Omfang: 200 til 400 ord per logg.
Arbeidskrav som ikke blir godkjent kan omarbeides én gang.
Faglig aktivitet med krav om deltakelse
Det er krav om 80 % obligatorisk deltakelse på fellessamlinger for å kunne gå opp til eksamen. Fravær ut over 20 % må kompenseres etter avtale med faglærer.
-
Assessment
Eksamen består av å dokumentere et utviklingsprosjekt knyttet til kompetanseutvikling på arbeidsplassen. Dokumentasjonen skal bestå av en rapport med beskrivelse av forankring, selve gjennomføringen i praksis og egne refleksjoner over tiltakene som er gjort. Dokumentasjonen skal være knyttet opp mot relevant teori og etter gitte kriterier. Omfang: 5000 til 7000 ord. Ved gruppeinnlevering skal hver student levere inn eget refleksjonsnotat på inntil 700 ord.
Arbeidet med prosjekteksamen foregår gjennom hele emnet.
Ved klage på karakter etter eventuell gruppeeksamen kan klage framsettes av enkeltstudenter eller hele gruppen. Eventuell ny karakter gjelder for den/de studenter som har klaget.
Ny og utsatt eksamen
- Ved ny og utsatt eksamen leveres omarbeidet versjon av prosjektoppgaven.
- Studentens rettigheter og plikter ved ny/utsatt eksamen framgår av forskrift om studier og eksamen ved OsloMet - storbyuniversitetet.
-
Permitted exam materials and equipment
Alle hjelpemidler tillatt
-
Grading scale
Eksamen vurderes etter gradert karakterskala A-F.
-
Examiners
Eksamen vurderes av to interne sensorer. Tilsynssensor evaluerer vurderingsformer og vurderingsprosesser i studieprogrammet.