Programplaner og emneplaner - Student
BEPE7200 Competence, Planning and Development Course description
- Course name in Norwegian
- Kompetanse, planlegging og utvikling
- Study programme
-
Work-Based learning - Pedagogy for Enterprises
- Weight
- 15.0 ECTS
- Year of study
- 2018/2019
- Programme description
- Course history
-
Introduction
None
Required preliminary courses
Ingen info
Learning outcomes
After completing the course, the student should have the following overall learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:
Knowledge
The students have advanced understanding of:
- central theoretical models of leadership and how these theories have evolved throughout history
- contemporary research based knowledge in leadership
- the relationship between leadership and important outcomes for individuals and organizations, the factors that explain these relationships, and of relevant contingencies
Skills
The student is able to:
- critically examine and discuss leadership theories; research; and practice
- read scientific contributions and apply them to issues of practical interest to the general public
- identify interesting avenues of leadership research and apply appropriate methodology to undertake research on leadership
General competence
The student is able to:
- communicate and discuss scientific contributions within leadership research to both scientists and practitioners
- communicate results from individual projects both in written and orally
- gather and make use of scientific sources and leadership literature
Content
Eksamen i emnet er en individuell mappe som inneholder to deler: Arbeidskrav 2 og 4. På bakgrunn av tilbakemeldingene som er gitt på arbeidskravene skal studentene individuelt utvide, revidere og forbedre de to tekstene som skal inn i eksamensmappa. Arbeidskrav 2 skal forlenges til 4 sider og arbeidskrav 4 skal være på
3 sider. Skrifttype og skriftstørrelse: Arial/ Calibri 12pkt. Linjeavstand: 1,5.
En student kan ved ikke bestått levere omarbeidet versjon av mappen til sensur én gang.
Teaching and learning methods
Ingen forkunnskapskrav
Course requirements
The exam in the course is a course paper. The course paper must have a scope of 10-15 pages. Front page, list of contents, and reference list are not included in the final count of pages. Font and font size: Arial/Calibri 12 points. Line spacing 1.5. The papers can be written individually or in pairs of two. The students will be able to discuss their chosen topic in groups during class with supervision from the lecturer.
The course paper can be written in English or in a Scandinavian language (Norwegian, Danish, Swedish).
Students awarded a fail grade are given one opportunity to submit an improved version of the assignment for assessment.
Assessment
All aids are permitted, as long as the rules for source referencing are complied with.
Grading scale
Arbeidsformene veksler mellom forelesninger, gruppearbeid tilknyttet arbeidskravene, selvstendig arbeid med arbeidskravene, studentpresentasjoner og selvstudium. Perioder med forelesninger veksler med perioder med gruppearbeid eller selvstendig arbeid. Undervisningen er fysisk, ikke digital eller hybrid.
Examiners
For å kunne framstille seg til eksamen må studenten ha følgende godkjente arbeidskrav:
- Arbeidskrav 1: Gruppeoppgave som resulterer i en muntlig presentasjon (5-10 min.) fra hver gruppe.
- Arbeidskrav 2: Individuell skriveoppgave (3 sider).
- Arbeidskrav 3: Gruppearbeid som resulterer i en innlevering (maks. 12 lysbilder).
- Arbeidskrav 4: Gruppearbeid og deretter individuelt arbeid med en sjangeroppgave (3 sider).
Hvert av arbeidskravene skal oppfylle et av ferdighetsmålene beskrevet ovenfor.
Arbeidskravene må være gjennomført og godkjent innen fastlagt frist for at studenten skal kunne framstille seg til eksamen. Dersom et eller flere arbeidskrav ikke blir godkjent, gis det anledning til å kunne levere en forbedret versjon én gang innen angitt frist.