Programplaner og emneplaner - Student
BAPD3910 Bachelor Project Course description
- Course name in Norwegian
- Bacheloroppgave
- Study programme
-
Bachelor's Degree Programme in Product Design
- Weight
- 30.0 ECTS
- Year of study
- 2025/2026
- Programme description
- Course history
-
Introduction
The Final Bachelor Project is about demonstrating skills and understanding in the design field through defining, developing and delivering an innovative design project.The project is expected to result from extensive research and experimentation and be contextualised/positioned in relation to intended users, usage areas, competitors and the commercial marketplace.Candidates are expected to demonstrate an awareness of sustainability/environmental issues related to their work.
Required preliminary courses
Successfully completed level one of the programme, and at least 130ECTS. (Or equivalent).
Learning outcomes
Upon completion of the module, the student is expected to have the following learning outcomes defined in knowledge, skills, and competence:
Knowledge
The student:
- has in-depth knowledge of design and development processes
- has good knowledge of sustainability and resource use related to the field of design
- can apply design methodology in a societal context
- is familiar with relevant research and development work
Skills
The student:
- can apply appropriate work methods and develop solutions adapted to specific contexts
- can work independently and reflect critically on their own professional practice
- can develop design solutions that take into account sustainability and resource use
- can apply creativity and innovation in their projects
General Competence
The student:
- can contextualize their work as a designer and contribute positively to a societal and sustainability perspective through projects
- can communicate ethical challenges that affect the field, especially within sustainability
- has insight into copyright issues related to the field.
Content
Se fagplanen.
Teaching and learning methods
The Final Major Project can be undertaken as a group project or individually.
This is conducted through independent study, workshops, tutorials and milestone meetings.
Course requirements
The following coursework is compulsory and must be approved before the student can take the exam:
• Detailed project description
• Minimum 80% attendance in lectures, workshops, milestone meetings defined by the course responsible.
• Reflective note
• Individual or group delivery of materials for digital catalogue / presentation of project in public context
Assessment
I dette emnet arbeides det med utviklingen av tallbegrepet fra heltall til rasjonale og reelle tall med tilhørende utvikling av varierte strategier i arbeid med tall og regneoperasjoner. Det arbeides også grundig med ulike aspekter ved algebra og funksjonslære og med ulike tilnærminger til matematikkundervisning.
Permitted exam materials and equipment
All supporting aids permitted, subject to references adhering to rules for citation
Grading scale
Ingen.
Examiners
Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- har dybdekunnskap om matematikken elevene arbeider med på trinn 5-10
- har kunnskap om matematiske læring- og utviklingsprosesser og hvordan legge til rette for at elever kan ta del i slike prosesser
- har kunnskap om interaksjonsmønster, kommunikasjon og språkets rolle for læring av matematikk og ulike syn på læring av matematikk
- har kunnskap om ulike representasjoner og betydningen bruk av og overganger mellom representasjoner kan ha for elevers læring
- har kunnskap om hvordan grunnleggende ferdigheter medvirker til utviklingen av matematisk kompetanse
- har kunnskap om bruk av ulike læremidler, både digitale og andre, og muligheter og begrensninger ved slike læremidler
- har kunnskap om matematikkens historiske utvikling, spesielt utviklingen av tallbegrep og tallsystemer
- har kunnskap om matematikkfagets innhold på de ulike trinnene i grunnskolen og i videregående skole og om overgangene fra barnetrinn til ungdomstrinn og fra ungdomstrinn til videregående skole
Ferdigheter
Studenten
- kan planlegge, gjennomføre og vurdere matematikkundervisning for alle elever på trinn 5-10, med fokus på variasjon og elevaktivitet
- kan bruke arbeidsmåter som fremmer elevenes undring, kreativitet og evne til å arbeide systematisk med utforskende aktiviteter, resonnering og argumentasjon.
- kan kommunisere med elever, lytte til, vurdere, gjøre bruk av elevers innspill og stimulere elevenes matematiske tenking
- kan analysere og vurdere elevers tenkemåter, argumentasjon og løsningsmetoder ut fra ulike perspektiv på kunnskap og læring
Generell Kompetanse
Studenten
- har innsikt i matematikkfagets betydning som allmenndannende fag og dets samspill med andre fag, kultur, filosofi og samfunnsutvikling
- har innsikt i matematikkfagets betydning for utvikling av kritisk demokratisk kompetanse