Programplaner og emneplaner - Student
BAPD3910 Bachelor Project Course description
- Course name in Norwegian
- Bacheloroppgave
- Study programme
-
Bachelor's Degree Programme in Product Design
- Weight
- 30.0 ECTS
- Year of study
- 2020/2021
- Curriculum
-
SPRING 2021
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Etter å ha gjennomført dette emnet har studenten følgende læringsutbytte, definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse.
Kunnskap
Studenten kan:
- gjøre rede for grunnleggende prinsipper for programmering av applikasjoner for mobile enheter
- gjøre rede for ressurshåndtering og hvordan GUI løsninger tilpasses små formfaktorer
- gjøre rede for arkitektur, rammeverk og API-er på Android plattformen
- forklare hvordan wi-fi og lokasjonsbaserte tjenester kan utvikles
- forklare hvordan audio, video og kamera kan benyttes i mobile applikasjoner
Ferdigheter
Studenten kan:
- designe og utvikle effektive brukergrensesnitt til mobile applikasjoner
- utvikle mobile applikasjoner med databasekoblinger i Android rammeverket med SQLite
- publisere den testede programvaren til en fysisk enhet
Generell kompetanse
Studenten:
- har generell forståelse for utvikling av applikasjoner for mobile enheter
Required preliminary courses
Ingen.
Learning outcomes
Grunnlaget for vurdering er læringsutbyttebeskrivelser for den enkelte praksisperioden, og er konkretisert i en vurderingsrapport. Studentene blir vurdert med grunnlag i observasjon og skriftlig dokumentasjon knyttet til planlegging og gjennomføring av undervisning og skriftlige refleksjonslogger med egenvurdering. Både undervisningen og loggene drøftes med praksislærer. Studenten har selv ansvar for å arkivere egenvurderingen i en individuell praksismappe i universitetets digitale læringssystem.
Vurdering i praksis skal bidra til læring og utvikling hos studentene. Vurderingen skal foregå underveis i praksisperiodene, slik at studentene er orientert om hvordan de fungerer i forhold til forventet læringsutbytte i den enkelte praksisperioden. Midt i praksisperioden skal studentene få en midtveisvurdering av praksislærer.
Etter avsluttet praksisperiode skriver praksislærere en sluttvurdering. Vurdering av studenter i praksisstudiet er et felles ansvarsområde for faglærerne i lærerutdanningen, praksislærer og rektor ved praksisskolen. Det benyttes karakteren bestått/ikke bestått, og det er praksislærer som setter denne karakteren.
Studenter som står i fare for ikke å bestå en praksisperiode, skal ha skriftlig melding om dette senest midtveis i praksisperioden. Studenten innkalles snarest til møte med representant fra utdanningen, praksislærer og rektor. Studenter som vurderes til «ikke bestått» i en praksisperiode, kan likevel fullføre semesteret i utdanningen.
Ny praksisperiode gjennomføres neste gang ordinær praksis organiseres. Hvis praksis blir vurdert til «bestått» ved andre gangs forsøk, kan studenten gjenoppta studiet. Hvis praksisperioden blir vurdert til «ikke bestått» ved andre gangs forsøk, må studiet normalt avbrytes. For nærmere presisering av bestemmelsene, se § 8 i forskrift om studier og eksamen ved OsloMet.
Content
En intern sensor. Ekstern sensor benyttes jevnlig.
Teaching and learning methods
Se fagplanen.
Course requirements
Se fagplanen.
Assessment
Prosjektoppgave (ca. 20 sider + vedlegg) i gruppe (2-4 studenter). Må være bestått for å ta eksamen.
Permitted exam materials and equipment
Bokstavkarakter A-E for bestått og F for ikke bestått.
Grading scale
Emnet bygger på ferdigheter i Javaprogrammering.
For å ha utbytte av emnet forutsetter det et faglig nivå tilsvarende eksamen i ITPE/DAPE1400 eller tilsvarende.
Examiners
Gradert skala A-F.