EPN-V2

BAPD3000 Dynamic Project Leadership Course description

Course name in Norwegian
Dynamisk prosjektledelse
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2022/2023
Course history
Curriculum
FALL 2022
Schedule
  • Introduction

    For mer informasjon om veiledet praksisstudier - se programplanen, praksisstudier og nettsiden https://student.oslomet.no/praksis-barnehagelerer 

  • Required preliminary courses

    Praksisstudiet er knyttet til innholdet i kunnskapsområdene og relateres til studentenes erfaringsbakgrunn og kompetanse.

  • Learning outcomes

    After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and competence:

    Knowledge

    The student masters dynamic project management, including

    • project planning
    • budget management
    • working as part a project team
    • client management
    • overcoming creative obstacles

    Skills

    The student is capable of

    • coordinating and communicating his/her own project
    • managing and assessing the project’s finances
    • project management including delegation of tasks and responsibilities in accordance with the skill-sets present in each team
    • ;conflict management
    • client handling

    ;

    ;

    Competence

    The student is capable of:

    • managing and communicating a design project that integrates issues relating to ethics and privacy
    • understanding the strengths and weaknesses of their project
    • reflecting on his/her own developments in relation to the learning process and adjusting this as necessary under supervision
    • leading innovation processes in design
    • contributing to sustainable design solutions
  • Content

    Students will be taught methodology for project work. They will learn about the different phases and challenges associated with project work. The work will result in a project report describing the different phases and challenges associated with a project. The third-year students will be project managers in the groups.

  • Teaching and learning methods

    Students will be taught different methods of project management and study the different sorts of phases and challenges typically present in project work. The work culminates in a project report describing the processual stages and solutions of their client project. Third-year students play the role of project managers in each group.

    For exchange students joining the course without prior experience of the dynamics of this collaborative project, it may be desirable to take on roles as external consultants. How might international perspectives and insights from other cultures be applied in considering design challenges?

  • Course requirements

    Praksis er en obligatorisk del av studiet og det er krav om 100 % tilstedeværelse.

  • Assessment

    Du finner antall dager du skal ha praksis og når praksisstudiene skal gjennomføres i praksiskalenderen som du finner på nettsiden https://student.oslomet.no/praksis-barnehagelerer

     

    35 dager obligatorisk praksis:

    20 dager høst 

    15 dager vår

    -hvorav fem dager har fokus på overgangen barnehage - skole.

    Ny praksisperiode

    Studenter som blir vurdert til ikke bestått i en veiledet praksisperiode kan fullføre det påbegynte studieåret, men får deretter ett års opphold i ordinært studieløp. Ny praksisperiode gjennomføres neste gang ordinær praksis organiseres, normalt neste studieår. Hvis praksis blir vurdert til bestått ved andre gangs forsøk, kan studenten gjenoppta studiet. Hvis praksisperioden blir vurdert til ikke bestått ved andre gangs forsøk, må studiet avbrytes.

  • Permitted exam materials and equipment

    Praksisstudiet vurderes til bestått/ikke bestått.  

    Ny praksisperiode

    Studenter som blir vurdert til ikke bestått i en veiledet praksisperiode kan fullføre det påbegynte studieåret, men får deretter ett års opphold i ordinært studieløp. Ny praksisperiode gjennomføres neste gang ordinær praksis organiseres, normalt neste studieår. Hvis praksis blir vurdert til bestått ved andre gangs forsøk, kan studenten gjenoppta studiet. Hvis praksisperioden blir vurdert til ikke bestått ved andre gangs forsøk, må studiet avbrytes.

  • Grading scale

    Grade scale A-F.

  • Examiners

    I heftet "Informasjon om praksisstudiet" vil innhold, fokus og oppgaver i de enkelte praksisperiodene bli beskrevet nærmere. Heftet publiseres på universitetets digitale læringsplattform.